Η Mercedes-Benz συνεχίζει να παραδίδει μαθήματα στον τομέα της διαχείρισης κρίσεων, καθώς ήδη έχει καταφέρει να υπερβεί τον ύφαλο της οικονομικής κρίσης. Μάλιστα με εκπροσώπους όπως το νέο Vito, είναι σίγουρο πως σύντομα θα αυξήσει περαιτέρω την εκτίμηση και εμπιστοσύνη των αγορών στο λογότυπο με το αστέρι.
Το στοίχημα που έπρεπε να κερδίσει η Mercedes-Benz ήταν η εξέλιξη της νέας γενιάς του Vito σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορεί να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική πορεία των προκατόχων του απέναντι σε έναν αναμφίβολα πολυπληθέστερο και αναβαθμισμένο ανταγωνισμό.
Για το λόγο αυτό δαπανήθηκαν περίπου 250 εκ. ευρώ μέσα στην τελευταία 3ετία στην εξέλιξη του Vito και της επιβατικής έκδοσής του (Viano), καθώς και στην επέκταση και αναβάθμιση της γραμμής παραγωγής τους στη Βιτόρια (Ισπανία).
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης των νέων Vito και Viano στο Αμβούργο.
Αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση
Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση του νέου Vito, εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα, που μπορούν να εφοδιαστούν με λυχνίες Bi-Xenon, στα φώτα ημέρας με λυχνίες LED, στην «έξυπνη» δέσμη φωτός που ακολουθεί την κίνηση του τιμονιού, καθώς και στην επανασχεδιασμένη μάσκα.
Οι αλλαγές, ωστόσο, στον εσωτερικό διάκοσμο του οχήματος είναι περισσότερες. Οι σχεδιαστές είχαν ως βασικό μέλημα τη βελτίωση της πρακτικότητας και της εργονομίας, όπως επίσης και της ευκολίας στο χειρισμό όλων των λειτουργιών του οχήματος. Το τιμόνι έχει επανασχεδιαστεί, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, ενώ έχει επανασχεδιαστεί και το επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Παράλληλα έχει μεταβληθεί το σύστημα φωτισμού του εσωτερικού της καμπίνας, ενώ και το κάθισμα του οδηγού είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, με περισσότερες επιλογές από ό,τι στο παρελθόν.
Ανάλογα με την έκδοση, το νέο Vito μπορεί να εφοδιαστεί ακόμα και με εξεζητημένα συστήματα πολυμέσων με αναδιπλούμενες οθόνες αφής, ενώ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ποικιλία και στην ποιότητα των επενδύσεων στα καθίσματα.
Βελτιωμένες μεταφορικές δυνατότητες
Η νέα γενιά του Vito έχει να επιδείξει μια σαφέστατη βελτίωση σε ό,τι αφορά στις μεταφορικές του δυνατότητες. Συγκεκριμένα, το μεικτό βάρος του ξεκινά από τους 2,8t. (έναντι 2,77t. της προηγούμενης γενιάς), ενώ όλες οι εκδόσεις μπορούν να αποκτηθούν προαιρετικά με μεικτό βάρος 3,05t. Επιπρόσθετα, στην «κορυφή» της γκάμας του Vito τοποθετούνται οι εκδόσεις με μεικτό βάρος 3,2t.
Σε ό,τι αφορά στις εξωτερικές του διαστάσεις, το νέο Vito θα διατίθεται ως Compact, Long ή Extra Long. Στην πρώτη περίπτωση το μήκος του αμαξώματος ορίζεται στα 4.763 χλστ. και το μεταξόνιο στα 3.200 χλστ., στη δεύτερη έκδοση το μεταξόνιο παραμένει σταθερό αλλά το μήκος του αμαξώματος αυξάνει στα 5.008 χλστ., ενώ οι μεγαλύτερες εκδόσεις έχουν μήκος αμαξώματος 5.238 χλστ. και μεταξόνιο 3.430 χλστ.
Φυσικά περιττεύει να συμπληρώσουμε πως προσφέρονται και εκδόσεις με υπερυψωμένη οροφή, καθώς επίσης πως είναι διαθέσιμες πολλαπλές βάσεις στήριξης του φορτίου στον επίπεδο και άκρως εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης.
Εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Το νέο Vito έχει δεχθεί σημαντικές ενισχύσεις στο πλαίσιό του, προκειμένου αυτό να καταστεί πιο στιβαρό. Παράλληλα, ενώ διατηρείται η ανεξάρτητη ανάρτηση τόσο στον εμπρόσθιο όσο και στον οπίσθιο άξονα, έχει δεχθεί σημαντικές δομικές επεμβάσεις προκειμένου να βελτιωθεί τόσο η απόσβεση των κραδασμών, όσο και το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί το όχημα να υποστηρίξει.
Η κίνηση θα εξακολουθήσει να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ενώ για όσους το επιθυμούν θα υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης του νέου Vito με αερανάρτηση στον πίσω άξονα και σύστημα αυξομείωσης της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.
Τα φρένα θα συνεχίσουν να αποτελούν ένα από τα δυνατά στοιχεία και της νέας γενιάς, ενώ σημαντικές υπηρεσίες στον οδηγό θα προσφέρουν προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το EBD, το ABS, το ASR και το Brake Assist.
Παράλληλα αξίζει να σημειώσουμε το TSA (Trailer Stability Control) καθώς και το AAS (Start-off Assist), που αναλαμβάνουν να διατηρήσουν το όχημα σταθερό κατά τη ρυμούλκηση φορτίων και να διευκολύνουν την εκκίνηση σε δρόμους με έντονη κλίση αντίστοιχα.
Νέοι κινητήρες με έως και 224 ίππους
Μια από τις βασικότερες διαφοροποιήσεις της νέας γενιάς του Vito είναι η αναβαθμισμένη γκάμα των μηχανικών συνόλων με την οποία εφοδιάζεται. Χάρη στην τεχνολογία BlueEFFICIENCY, η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί έως και κατά 15% και σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν τόσο το σύστημα Start-Stop, όσο και το νέο -6άρι- κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο νέος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 651 θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με ισχύ 95, 136 και 163 ίππων, με αντίστοιχη ροπή 250, 310 και 360 Nm. Αξίζει να σημειώσουμε, πως στις εκδόσεις BlueEFFICIENCY του εν λόγω μηχανικού συνόλου οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από τα 182 - 195 g/km. Όλα τα Vito με το συγκεκριμένο κινητήρα προσφέρονται με το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ECO Gear των έξι σχέσεων στο βασικό τους εξοπλισμό.
Η κορυφαία επιλογή στην γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Vito είναι ένας V6 πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 224 ίππων και μέγιστη ροπή 440 Nm. Η βασική επιλογή για το κιβώτιο ταχυτήτων στις εκδόσεις Vito 122 CDI με το συγκεκριμένο κινητήρα είναι το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων της Mercedes-Benz, ενώ για τις εκδόσεις BlueEFFICIENCY οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 221 g/km.
Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του νέου Vito είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αρκετές εκδόσεις με διαφορετικούς κινητήρες και το πρώτο στοιχείο που μας κέντρισε το ενδιαφέρον, ήταν η μεγάλη ελαστικότητά τους.