ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το νέο Isuzu Polis Euro5 είναι εδώ

3.714 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2010)

Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί ακόμη περισσότερο στις απαιτήσεις των πελατών της, η Isuzu αποφάσισε να αναβαθμίσει το επιτυχημένο εμπορικά Polis. Το αποτέλεσμα κρίνεται εκ πρώτης όψεως εξαιρετικό, καθώς το νέο μοντέλο εμφανίζει διαφορές ουσιαστικά παντού σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Το Isuzu Polis είναι ένα λεωφορείο με δυνατότητα μεταφοράς έως και 30 επιβατών, που έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη και των Ελλήνων επαγγελματιών ως τουριστικό λεωφορείο, σχολικό ή όχημα μεταφοράς προσωπικού.
Ωστόσο το λαϊκό γνωμικό αναφέρει πως «… τρώγοντας έρχεται η όρεξη» και αυτό ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση του νέου Polis.
Αναφορικά με την εξωτερική εικόνα του οχήματος, το σχεδιαστικό τμήμα της Isuzu αποφάσισε να μεταβάλει πλήρως το σχήμα τόσο του εμπρόσθιου παρμπρίζ (μεγαλύτερο πλέον σε διαστάσεις) όσο και της μάσκας, ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, που φέρουν προβολείς Xenon. Η συνολική εικόνα του οχήματος είναι πιο επιθετική, ενώ και τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά.
Παράλληλα οι –νέου τύπου- καθρέφτες φέρουν πιο κοντούς βραχίονες, ενώ και στο πίσω τμήμα το παρμπρίζ είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις (όπως επίσης και ο προφυλακτήρας). Επιπρόσθετα διατηρείται η χαρακτηριστική ενσωμάτωση του κλιματιστικού συστήματος στη σχεδίαση της οροφής του Polis, προκειμένου να διατηρείται χαμηλά ο αεροδυναμικός συντελεστής.

Διαφορές στην ουσία και στη φινέτσα

Αρκετές και σημαντικές είναι οι αλλαγές που έχουν λάβει χώρα και στο εσωτερικό του οχήματος. Στο χώρο για τον οδηγό οι σημαντικότερες αφορούν στην αντικατάσταση όλων των διακοπτών από νέους με καλύτερη αισθητική και αίσθηση, ενώ νέα είναι και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Παράλληλα το τιμόνι είναι πλέον μεγαλύτερο σε διαστάσεις.
Παρά το μήκος των 7.720 χλστ., το νέο Polis είναι σε θέση να προσφέρει άνετους χώρους για έως και 30 επιβάτες και το επίπεδο δάπεδο ενισχύει την αίσθηση της ευρυχωρίας, δεδομένου ότι και το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ορίζεται στα 1.900 χλστ. Επιπρόσθετα, τα –νέου τύπου- καθίσματα είναι πιο αναπαυτικά και προσφέρονται σε μια μεγαλύτερη ποικιλία αποχρώσεων αλλά και επενδύσεων (ύφασμα αλλά και δέρμα).
Εξίσου σημαντικές είναι επίσης οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στα συστήματα κλιματισμού και θέρμανσης του νέου Polis και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη θερμομόνωση του αμαξώματος, καθιστούν τη διατήρηση της επιθυμητής θερμοκρασίας στο εσωτερικό του οχήματος μια εύκολη υπόθεση. Τέλος, έχει βελτιωθεί τόσο η αισθητική όσο και η απόδοση του συστήματος ατομικής παροχής αέρα, φωτισμού και των ηχείων για όλους τους επιβάτες.

Οι αλλαγές όμως του νέου Polis δεν σταματούν εκεί, καθώς εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και σε ό,τι αφορά στους χώρους για τις αποσκευές. Ως γνωστόν, ο κινητήρας στο Isuzu Polis είναι τοποθετημένος στο εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος και αυτό επιτρέπει την ύπαρξη αποσκευοθήκης στο πίσω τμήμα του οχήματος.
Η νέα γενιά φέρει βελτιωμένο πλαίσιο και η πίσω ανάρτηση έχει τοποθετηθεί λίγο πιο μπροστά, με αποτέλεσμα την αύξηση του πίσω χώρου για τις αποσκευές. Παράλληλα, όλες οι καταπακτές φέρουν καλύμματα που δεν αναδιπλώνονται, αλλά χάρη στους νέους βραχίονές του ανοίγουν κάθετα και παράλληλα με τα τοιχώματα του οχήματος. Αυτό επιτρέπει τη χρήση τους ακόμα και σε εξαιρετικά περιορισμένους χώρους.
Τέλος, η συνολική χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών και του πλευρικού (ενιαίος και προσβάσιμος από αμφότερες τις πλευρές του οχήματος) έχει αυξηθεί από τα 3,5 κ.μ. στα 4,2 κ.μ. (2,5 κ.μ. ο όγκος της αποσκευοθήκης στο κάτω μέρος του οχήματος).

Νέος κινητήρας Euro5 με ισχύ 190 ίππων

Σημαντική αναβάθμιση έχουν δεχθεί και τα μηχανικά μέρη του νέου Polis. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφερθούμε στο πλαίσιο, που πλέον είναι πιο άκαμπτο και έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις, προκειμένου να είναι σε θέση να υποστηρίξει το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (6+1 σχέσεων) και την επίσης νέα αερανάρτηση του πίσω άξονα.
Επιπρόσθετα, η νέα πηγή ισχύος του Polis, ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 4HK1-TCC tvn 5,2lt., καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του και συνδυάζεται αρμονικά με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων που προαναφέραμε, στο οποίο έχει βελτιωθεί η κλιμάκωση -ιδιαίτερα στην 3η και 4η σχέση.
Νέο όμως είναι και το Retarder της Telma (τύπου AD 50-80), που προσφέρει αυξημένη ροπή πέδησης, ενώ παράλληλα είναι ελαφρύτερο κατά 10 κιλά.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε, πως και η δεξαμενή καυσίμου της νέας γενιάς του Polis έχει αυξημένες διαστάσεις (200 λτ. -από 160 λτ. του προηγούμενου μοντέλου).