Η ελληνική αντιπροσωπεία της VW στα πλαίσια της Πανελλαδικής παρουσίασης του νέου της Pick-Up με την ονομασία Amarok, διοργάνωσε το «Amarok Press Challenge», στέλνοντας τους δημοσιογράφους κυριολεκτικά σε όλη την Ελλάδα, για να γνωρίσουν από πρώτο χέρι την δύναμη του «λύκου».
Εμείς είχαμε την τύχη να ανήκουμε στο πρώτο γκρουπ δημοσιογράφων, το οποίο επισκέφτηκε τους τέσσερις νομούς της Κρήτης εντός και κυρίως εκτός δρόμου, σε κάτι παραπάνω από 24 ώρες και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Εσωτερικό εξαιρετικής ποιότητας και άνεσης
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Amarok διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς και για την αντίστοιχη συναρμογή τους, ενώ και η εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Με λίγα λόγια η καμπίνα των επιβατών του Amarok, αποτελεί φυσική συνέχεια της εντυπωσιακής σχεδίασης του αυτοκινήτου!
Παράλληλα ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και μεταξύ των δύο κυκλικών οργάνων βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη, όπου μεταξύ άλλων αναγράφεται η ένδειξη σχέσης που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο ταχυτήτων και πληροφορίες σχετικά με τα διανυθέντα χιλιόμετρα και την κατανάλωση καυσίμου.
Τη ίδια στιγμή στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής πολλαπλών ενδείξεων (στις πιο πλούσιες εκδόσεις), ενώ αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται σε πολλά σημεία του οχήματος, ανεβάζοντας αισθητά τον δείκτη πρακτικότητας του γερμανικού μοντέλου.
Οι επιβάτες του Amarok θα τύχουν και αυτοί με τη σειρά τους εξαιρετικής φιλοξενίας, καθώς οι χώροι είναι άφθονοι, ενώ τόσο στις εμπρόσθιες όσο και στις μεσαίες κολόνες υπάρχουν ειδικές χειρολαβές για όλους τους επιβάτες.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό με τον οποίο διατίθεται, καθορίζεται από την αντίστοιχη έκδοση (Startline, Trendline και Highline) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία όπως ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό Climatronic, αερόσακους οδηγού- συνοδηγού και πλευρικούς, ESP (Offroad ABS, ASR, EDL, Brake Assist), ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος εμπρόσθια καθίσματα, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλες τις θέσεις, βάσεις isofix για παιδικά καθίσματα στις πίσω θέσεις κ.ά.
Η μεγαλύτερη καρότσα στα Double Cab
Με μήκος 1.555 χλστ., πλάτος 1.620 χλστ., και ύψος πλευρικών τοιχωμάτων που ισούται με 508 χλστ., ο χώρος φόρτωσης του νέου VW Amarok είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του. To νέο Pick-Up της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προσφέρει την κορυφαία σε διαστάσεις καρότσα στις διπλοκάμπινες εκδόσεις και μάλιστα το ωφέλιμο πλάτος των 1.222 χλστ. μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών επιτρέπει τη φόρτωση μιας ευρωπαλέτας!
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως το Amarok θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αναφορικά με το μεικτό βάρος του, οι οποίες διαφοροποιούνται στον τύπο της ανάρτησης του πίσω άξονα.
Πιο συγκεκριμένα οι εκδόσεις «Comfort» με μεικτό βάρος 2.820 κιλών εφοδιάζονται με 2+1 φύλλα σούστας και επιτρέπουν συνολική φόρτωση έως και 1.600 κιλών στον πίσω άξονα, με ωφέλιμο φορτίο έως 948 (αναλόγως της έκδοσης).
Εναλλακτικά, οι εκδόσεις «Heavy Duty» φέρουν 3+2 τραπεζοειδή φύλλα σούστας και έχουν μεικτό βάρος έως 3.040 κιλών, επιτρέπουν φόρτωση του πίσω άξονα έως και 1.860 κιλά, με το μέγιστο ωφέλιμο που μπορούν να υποστηρίξουν να αυξάνεται έως και τα 1.137 κιλά.
Όλα είναι δρόμος… και χώμα!
Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς σε ότι αφορά στις ηλεκτρονικές ευκολίες που παρέχει το Amarok στον οδηγό του, για οδήγηση κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες!
Οι υποψήφιοι αγοραστές του γερμανικού Pick-Up, μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εκδόσεων με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς.
Για να ξεχωρίσει κανείς τις συγκεκριμένες εκδόσεις αρκεί να παρατηρήσει το χρώμα του αριθμού «4» στο λογότυπο «4Motion», στο πίσω τμήμα του οχήματος!
Όταν ο συγκεκριμένος αριθμός έχει κόκκινο χρώμα, τότε αναφερόμαστε σε 4κίνηση κατ’ επιλογήν, ενώ όταν το χρώμα του είναι μαύρο, τότε το όχημα εφοδιάζεται με σύστημα μόνιμης 4κίνησης.
Το σύστημα μόνιμης 4κίνησης βασίζεται σε ένα κεντρικό διαφορικό Torsen, που μεταφέρει την κίνηση σε αναλογία 40:60 μεταξύ του εμπρόσθιου ή οπίσθιου άξονα.
Ωστόσο, όταν απαιτείται από τις συνθήκες, η αναλογία αυτή μεταβάλλεται, προκειμένου να δοθεί έμφαση στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.
Σε ό,τι αφορά στην κατ’ επιλογή 4κίνηση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τόσο τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, όσο και τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων μέσω δύο διακοπτών, δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων.
Το νέο Amarok εκτός από τα ESP, ASR, ABS και EDL, εφοδιάζεται και με το σύστημα «Off-Road», που περιλαμβάνει λειτουργίες όπως τα «Hill Hold Assist» και «Hill Descent Assist».
Βασιζόμενα στη λειτουργία του ESP, τα εν λόγω συστήματα επιτρέπουν στον οδηγό να εκκινήσει από στάση σε επιφάνειες με έντονη κλίση αλλά και σε κατωφέρειες, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να στραφεί στη χρήση των φρένων για να ρυθμίσει την ταχύτητα του οχήματος αντίστοιχα.
Τέλος, το «Offroad-ABS» συμβάλλει στη θεαματική βελτίωση της λειτουργίας αντιμπλοκαρίσματος των τροχών σε περιπτώσεις επιβραδύνσεων πανικού.
Είναι σαφές πως όλα τα παραπάνω δοκιμάστηκαν και με το… παραπάνω στους απαιτητικούς και δύσβατους δρόμους της Κρήτης μέσα από επιλεγμένες εκτός δρόμου διαδρομές και όχι μόνο, καθώς το Amarok συνδύασε τις εξαιρετικές του off road ικανότητες, με αντίστοιχα καλές σε εθνικό οδικό δίκτυο, κλείνοντας παράλληλα το «μάτι» στον ανταγωνισμό!
Οικονομικοί και Euro5 κινητήρες έως 163 ίππων
Το νέο VW Amarok διατίθεται με δύο κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας Common Rail, οι οποίοι πληρούν τις Euro5 προδιαγραφές για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο σημαντικότερος εξ αυτών είναι χωρίς αμφιβολία ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας των 1.968 κ.εκ., γνωστός μας από το Transporter, ο οποίος φέρει ένα σύστημα δύο υπερτροφοδοτών (Bi-Turbo) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 163 ίππων από τις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.500-2.000.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του εν λόγω μηχανικού συνόλου είναι η ιδιαίτερα περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου του, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή ορίζεται στα 7,9 λτ./100 χλμ.
Ο δεύτερος πετρελαιοκινητήρας με τον οποίο είναι διαθέσιμο το Amarok είναι ένας 2,0λιτρος TDI με μέγιστη ισχύ 122 ίππων και αποδιδόμενη ροπή 340 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.
Το βασικό χαρακτηριστικό του εν λόγω κινητήρα είναι η εξαιρετικά περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου (7,6 λτ./100 χλμ), καθώς και οι ελάχιστες δυνατές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, αλλά και με τα όσα διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της περιοδείας μας στην Κρήτη, χάρη και στο ρεζερβουάρ καυσίμου των 80 λτ. που εφοδιάζει το Amarok, μπορεί να επιτευχθεί χωρίς πρόβλημα μέγιστη αυτονομία έως και 1.000 χλμ.