Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Νέο Scania Touring: Πολυτέλεια και αρτιότητα

7.152 Επισκέψεις στο άρθρο (27/1/2011)

Η Scania ανέκαθεν διέθετε την τεχνογνωσία για να κατασκευάσει ένα άρτιο ποιοτικά και αισθητικά, τουριστικό λεωφορείο. Η συνεργασία της με την κινεζική Higer την ωθεί σε νέα επίπεδα, καθώς είναι πλέον σε θέση να προσφέρει νέα προϊόντα με κορυφαίες προδιαγραφές, σε μικρότερο κόστος.

Το πρώτο από αυτά είναι το νέο πολυτελές 12μέτρο Scania Touring, το οποίο από την πρώτη στιγμή σε κερδίζει με την επιβλητική και συνάμα λιτή σχεδίαση του αμαξώματος του και τις κομψές καμπύλες που διατρέχουν όλο το μήκος και πλάτος του.
Στο εμπρόσθιο τμήμα δεσπόζουν τα –σχεδόν τριγωνικά- φωτιστικά σώματα με τους προβολείς τύπου Xenon και τις λυχνίες LED καθώς και η βαμμένη μαύρη, μάσκα όπου κυριαρχεί το μεγάλο λογότυπο.
Το σχήμα και προπαντός το χρώμα της μάσκας, εκτείνονται σε ένα ενιαίο μοτίβο στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος χάρη στις –περίτεχνα κρυμμένες- εμπρόσθιες κολώνες, ενώ στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα (επίσης με λυχνίες τύπου LED) συνδυάζονται αρμονικά με την διακριτική αεροτομή στο επάνω μέρος, όπου φιλοξενείται και η κάμερα οπισθοπορείας.

Πολυτέλεια και προσεγμένη κατασκευή

Τα φαρδιά και φωτιζόμενα σκαλοπάτια και το σύστημα επιγονάτισης πλήρους πλευράς, επιτρέπουν την άνετη και εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του νέου σουηδικού λεωφορείου, όπου κυριαρχεί η κομψότητα των σχεδιαστικών φορμών και η ποιότητα των υλικών κατασκευής.
Ο οδηγός θα εκτιμήσει άμεσα τις λιτές γραμμές και τις καμπύλες που συνθέτουν την συνολική εικόνα του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας καθώς και την εργονομία.
Ο πληρέστατος πίνακας οργάνων φέρει ειδική επίστρωση που μειώνει τις αντανακλάσεις του φωτός σε αυτόν, ενώ στον εξοπλισμό του οχήματος περιλαμβάνεται και κάμερα οπισθοπορείας με ειδική οθόνη στο ταμπλό.
Παράλληλα, για τον οδηγό, τα προσωπικά αντικείμενα και τις αποσκευές του έχουν προβλεφθεί πολυάριθμοί αποθηκευτικοί χώροι. Το κάθισμα του είναι δερμάτινο, φέρει αερανάρτηση, πολλαπλές ρυθμίσεις και προαιρετικά φέρει σύστημα θέρμανσης. Σε αυτό ενσωματώνεται και μικρόφωνο ενώ η άνετη θέση οδήγησης εξασφαλίζεται και από την πλήρως ρυθμιζόμενη κολώνα του τιμονιού.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους για τους επιβάτες, τα αρνητικά σχόλια περιττεύουν καθώς το νέο Scania Touring προσφέρει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Αρχικά, αξίζει να σημειώσουμε πως, ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού (Σειρές Comfort ή Classic), τα καθίσματα φέρουν έως και επένδυση από δέρμα, με πολλαπλές επιλογές αποχρώσεων και εξωτερικές ραφές ανάλογες των χρωματικών επιλογών του πελάτη αναφορικά με τις κουρτίνες, την μοκέτα κ.ά.
Τα μεγάλων διαστάσεων καθίσματα εφοδιάζονται με όλα τα απαραίτητα (ατομικές παροχές αέρα, φωτισμού, κρεμάστρα, αποθηκευτικό δίχτυ, τραπεζάκι, ηχεία, υποβραχιόνιο, υποπόδιο, προσκέφαλα) ενώ το σύστημα πολυμέσων της Panasonic με το 8πλό CD Player (MP3, USB) περιλαμβάνει και δύο οθόνες 17 και 15 ιντσών.
Εξαιρετικός είναι και ο εσωτερικός φωτισμός (προσφέρεται και φωτισμός νυκτός σε απαλό μπλε), ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε πως από τον εκπρόσωπο της Scania δεν θα μπορούσαν να λείπουν στοιχεία όπως η τουαλέτα ή η κουζίνα (προσφέρεται προαιρετικά) με όλες τις απαιτούμενες παροχές.
Οι χώροι για τις αποσκευές στο κάτω μέρος του οχήματος έχουν συνολική χωρητικότητα 9 κ.μ. και εφοδιάζονται με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενα καλύμματα, που ανοίγουν με φορά προς τα πάνω και παράλληλα στα τοιχώματα του οχήματος.

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της ασφάλειας

Αρχικά, αξίζει να σημειώσουμε πως το Scania Touring πληροί απόλυτα τις προδιαγραφές της κοινοτικής οδηγίας 2001/85/EC, που ισχύουν για τα λεωφορεία καθώς και της R66, που αφορά στα κατασκευαστικά εχέγγυα που απαιτούνται για την αποτροπή αλλά και την προστασία των επιβατών από ανατροπή του οχήματος.
Πέραν αυτού όμως, με μήκος 12 μ., πλάτος 2,55 μ. και ύψος 3,8 μ., το Scania Touring αποδεικνύει ένα πολύ ευέλικτο και άνετο στην οδήγηση τουριστικό λεωφορείο που υιοθετεί τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα της Scania.
Τόσο από πλευράς δομικής ακαμψίας του πλαισίου και του αμαξώματος, όσο και σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς (τα EBS, ESP, ABS, Traction Control ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό), το Touring επιδεικνύει μια πολύ καλή εικόνα.
Ο χειρισμός του οχήματος, ακόμα και κάτω από δύσκολες περιστάσεις, είναι πολύ εύκολος καθώς δεν πρέπει να παραλείψουμε πως, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, μπορεί να εφοδιαστεί με σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε δρόμους με έντονες κλίσεις, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Παράλληλα, στον βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα επιγονάτισης, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση (ανεξάρτητη στον εμπρόσθιο άξονα) επιτρέπει την αυξομείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και παράλληλα, βελτιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος σε όλες τις συνθήκες.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς καθώς και μηχανόφρενο ισχύος 262 kW. Όλα τα παραπάνω ωστόσο, θα μπορούσαμε να πούμε πως υποσκιάζονται από το γεγονός ότι βασική επιλογή στα κιβώτια ταχυτήτων όλων των εκδόσεων του Scania Touring αποτελεί το υπερσύγχρονο Opticruise. Το πλήρως αυτόματο αυτό κιβώτιο προσφέρεται και με συμπλέκτη ωστόσο, σε κάθε περίπτωση αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το γεγονός ότι επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα απομακρύνοντας ένα σημαντικό ποσοστό της «ενέργειας» που απαιτείται στον χειρισμό του οχήματος από τον ίδιο.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως το νέο Scania Touring προσφέρεται με δύο εκδόσεις ενός υπερτροφοδοτούμενου, με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας, πετρελαιοκινητήρα 12,74 λτ. που αποδίδει ισχύ 400 ή 440 ίππων και μέγιστη ροπή 2.100 ή 2.300 Nm από τις 1.000 σ.α.λ.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 5 χάρη στην τεχνολογία ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR= Exhaust Gas Recirculation δύο σταδίων), χωρίς να απαιτείται η προσθήκη διαλύματος AdBlue.