ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Τροποποιήσεις από ΕΕ στην «Ευρωβινιέτα»

2.363 Επισκέψεις στο άρθρο (22/2/2011)

Εγκρίθηκε τελικά από το Συμβούλιο της ΕΕ η τροποποίηση της οδηγίας του 1999 για τα τέλη χρήσης του οδικού δικτύου από τα φορτηγά οχήματα, περισσότερο γνωστή ως «Ευρωβινιέτα». Οι νέες προτάσεις αφορούν σε πιο αυστηρά τέλη ενώ λαμβάνεται υπόψη και η επερχόμενη Euro6.

Στόχο του νέου νομοθετικού πλαισίου αποτελεί η μείωση της ρύπανσης από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και η αύξηση της ταχύτητας των κυκλοφορούντων οχημάτων. Παράλληλα αναμένεται να επιβληθούν διόδια για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου που οφείλονται στην κυκλοφορία (τα γνωστά ως «εξωτερικά κόστη») ενώ θα αναζητηθούν λύσεις για την αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Βάσει όλων των παραπάνω, το Συμβούλιο προβλέπει πως τα κράτη- μέλη θα μπορούν να εφαρμόζουν ένα νέο «τέλος εξωτερικού κόστους» στα φορτηγά,, για την χρήση της υφιστάμενης υποδομής που αποσκοπεί στην ανάκτηση του κόστους για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των οδικών υποδομών.
Βάσει της ισχύουσας οδηγίας, η εφαρμογή διοδίων περιορίζεται ουσιαστικά στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, αλλά με τις νέες τροποποιήσεις ενδέχεται να επεκταθεί σε όλες τις οδικές αρτηρίες. Το ύψος των κομίστρων θα ποικίλλει αναλόγως του τύπου του οχήματος και των εκπομπών αυτού, την διανυθείσα απόσταση, την τοποθεσία και τον χρόνο χρήσης του οδικού δικτύου. Αυτές οι διαφοροποιήσεις στην χρέωση αποσκοπούν στην ενθάρρυνση της μετάβασης σε μορφές μεταφορών που θα σέβονται περισσότερο το περιβάλλον.
Τα οχήματα που πληρούν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων θα απαλλάσσονται από το τέλος για την ατμοσφαιρική ρύπανση για χρονικό διάστημα έως και 4 ετών από την εφαρμογή των προτύπων αυτών. Δηλαδή οχήματα που θα πληρούν τις προδιαγραφές της Euro6 θα εξαιρούνται από τα σχετικά τέλη έως και την 31η Δεκεμβρίου 2017. Αντίστοιχα τα οχήματα με κινητήρες Euro5 θα απαλλάσσονται ως και την 31η Δεκεμβρίου 2013. Ευνόητο είναι πως οχήματα με ακόμα πιο χαμηλούς ρύπους (υβριδικά, ηλεκτροκίνητα κ.ά.) θα απαλλάσσονται επίσης.
Βάσει των οδηγιών της νέας «Ευρωβινιέτας», τα κράτη- μέλη θα είναι σε θέση να εξαιρούν τα οχήματα με μεικτό βάρος κάτω των 12 τόνων από την καταβολή διοδίων, εφόσον κρίνουν πως κάτι τέτοιο θα επέφερε δυσμενείς επιπτώσεις.