Αν και πολλοί είναι εκείνοι που συνηθίζουν να αφήνουν το μοτέρ σε λειτουργία, ωστόσο κάτι τέτοιο δε συμφέρει καθόλου. Ούτε στην τσέπη ούτε στη συντήρησή του…
Να ξεκινήσουμε λίγο με τα αυτονόητα… Όταν το όχημα βρίσκεται στο ρελαντί, τότε αυτό συνεπάγεται πως λειτουργεί στις πιο χαμηλές τιμές του αντί για τις στροφές που είναι κατασκευασμένο για να αποδίδει καλύτερα. Κάτι τέτοιο, λοιπόν, μπορεί να οδηγήσει αφενός σε φθορά του μοτέρ αφετέρου σε ζημιά των συστημάτων φίλτρανσης των καυσαερίων. Αυτό, γιατί τα τελευταία είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να λειτουργούν στις υψηλότερες στροφές, όταν το όχημα κινείται σε υψηλή ταχύτητα για πολλή ώρα. Κοινώς, όταν το μοτέρ είναι ζεστό.
Καίει το μοτέρ όταν βρίσκεται στο ρελαντί;
Η απάντηση είναι πως ναι! Καίει και παρακαίει. ΓιΆ αυτό μην παραμυθιάζεσαι πως δε θα υπάρξουν συνέπειες, αν τυχόν σταματήσεις σε ένα περίπτερο ή σε ένα mini market για να ψωνίσεις, αφήνοντας τον κινητήρα στο ρελαντί. Το αντίθετο… Όχι μόνο ο κινητήρας θα συνεχίσει να καίει καύσιμο, αλλά, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, θα υποστεί και ανεπιθύμητη καταπόνηση.
Την ίδια ώρα βέβαια δεν πρέπει να λησμονούμε το γεγονός ότι σε συγκεκριμένα σημεία της διαδρομής δεν μπορούμε να αποφύγουμε το ρελαντί, ιδίως στις περιπτώσεις που βρισκόμαστε μπροστά σε φανάρι και ακόμα περισσότερο αν δεν έχουμε σύστημα Start/Stop στο όχημα.
Και πόσο καίει ακριβώς;
Εδώ οι απαντήσεις ποικίλλουν… Αυτό, γιατί η κατανάλωση καυσίμου, με το μοτέρ στο ρελαντί, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Όπως καλή ώρα ο τύπος του κινητήρα, η χωρητικότητα του μοτέρ και το αν την ίδια ώρα είναι ενεργοποιημένο και το σύστημα κλιματισμού.
Για αρχή, να πούμε πως σε ό,τι έχει να κάνει με τον τύπο του κινητήρα, οι πετρελαιοκινητήρες είθισται να καίνε λιγότερο καύσιμο, όταν βρίσκονται στο ρελαντί.
Αναφορικά με την χωρητικότητα του μοτέρ, τώρα, εδώ δε θέλει και μπορεί για να καταλάβεις ότι ένας κινητήρας 1.000άρης σίγουρα θα κάψει λιγότερο από έναν V8 χωρητικότητας 5,0 λίτρων.
Και όσο για το σύστημα κλιματισμού, τα πράγματα είναι απλά: αν είναι ενεργοποιημένο, τότε αυξάνεται το φορτίο του μοτέρ και συνεπώς η κατανάλωση.
Όταν σταθμεύεις κάπου, συμφέρει να σβήσεις το μοτέρ
Ο λόγος που αρκετοί οδηγοί αφήνουν το μοτέρ στο ρελαντί είναι ότι πιστεύουν πως αν σβήσουν τον κινητήρα και τον επανεκκινήσουν ύστερα από λίγο, τότε θα καταναλώσουν περισσότερο καύσιμο.
Ωστόσο, όπως έχει αποδειχτεί, ένας κινητήρας που για 10-15 δευτερόλεπτα βρίσκεται στο ρελαντί, θα κοστίσει παραπάνω καύσιμο από ό,τι μια επανεκκίνηση του μοτέρ.