Η παγκόσμια πρεμιέρα του Iveco Z Truck Concept στην 66η ΙΑΑ αποτέλεσε ένα ακόμη δείγμα γραφής πως το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να αλλάξει άρδην σε σχέση με τα όσα γνωρίζουμε στο, όχι και τόσο μακρινό, μέλλον.
Καταρχάς αξίζει να αναφέρουμε τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μέσω της χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) ως καύσιμο, που μάλιστα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η βιομάζα, δηλαδή «Bio-LNG».
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν ρεαλιστικό το σενάριο ενός φορτηγού διεθνών μεταφορών με μηδενικούς ρύπους και αυτονομία έως και 2.200 χλμ.!
H σχεδίαση του εσωτερικού της καμπίνας έχει τροποποιηθεί άρδην με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του οδηγού ανάλογα με την ασχολία του στην εκάστοτε φάση (οδήγηση, αυτόνομη κίνηση του οχήματος, ξεκούραση, διαχείριση άλλων δραστηριοτήτων κ.ο.κ.) ενώ, πολλαπλές και σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις σε ότι αφορά στην «διαδραστικότητα» μεταξύ του ανθρώπου και του οχήματος (HMI: Human Machine Interface) προκειμένου το όχημα να είναι σε θέση να προσφέρει στον οδηγό τις κατάλληλες πληροφορίες στον κατάλληλο χρόνο, με τον κατάλληλο τρόπο.
Σε σχετικές δηλώσεις του αναφορικά με το εν λόγω πρωτότυπο φορτηγό που έχει να επιδείξει 29 πατέντες ενώ εφοδιάζεται με έναν νέας τεχνολογίας κινητήρα LNG που αποδίδει ισχύ 460 ίππων και ροπή 2.000 Nm ενώ, συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο Powershift 16 σχέσεων.
Σε σχέση με τις μέχρι τώρα προτάσεις της Iveco Truck αναφορικά με τους κινητήρες φυσικού αερίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει έως και 33% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου!
Παράλληλα, το Iveco Z Truck υιοθετεί ένα νέο πρωτότυπο σύστημα δεξαμενών καυσίμου με αποτέλεσμα τη μέγιστη χωρητικότητα των 1.200 λτ. που μεταφράζεται σε αυτονομία έως και 2.200 χλμ., δηλαδή 60% περισσότερο από τις επιδόσεις του υπάρχοντος Stralis NP και ακόμη περισσότερο σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα.
Εντελώς νέα -ανθρωποκεντρική- σχεδίαση καμπίνας
Το Σχεδιαστικό Τμήμα της CNH Industrial φρόντισε πέραν της βέλτιστης εξέλιξης του αεροδυναμικού σήματος τόσο της καμπίνας όσο και ολόκληρου του οχήματος, να παρουσιάσει μια πρώτη γεύση των αλλαγών που η αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών οχημάτων θα επηρεάσει το ρόλο του οδηγού στο εσωτερικό του.
Αφιερώνοντας σημαντικά λιγότερο χρόνο στον χειρισμό του οχήματος, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει τον εσωτερικό διάκοσμο του Z Truck ανάλογα με την ασχολία του και τις απαιτήσεις του δηλαδή ανάλογα με το αν κινείται εντός ή εκτός της πόλης, αν ασχολείται με «δουλειά γραφείου, αν χαλαρώνει ή αν κοιμάται κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ο οδηγός μπορεί να επεκτείνει ουσιαστικά το πίσω τοίχωμα της καμπίνας αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος της κατά 500 χλστ. με αποτέλεσμα τη δυνατότητα χρήσης διάφορων συστημάτων όπως το αναδιπλούμενο κρεβάτι, το ψυγείο, η κουζίνα, ο νεροχύτης ή ακόμη και το μπάνιο!
Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί άρδην η διαδικασία με την οποία ο οδηγός «συνεργάζεται» με το όχημα καθώς το νέο «έξυπνο» παρμπρίζ μπορεί μεταξύ άλλων να προβάλει ακόμη και πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών εφόσον απαιτείται ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι σημαντικά μεγεθυμένο ενώ η θέση του οδηγού σε συνδυασμό με το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων αποτελούν ουσιαστικά μια «αυτόνομη» μονάδα.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr