Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τα προβλήματα που αρχίζουν να παρουσιάζονται στην αγορά των Ι.ΚΤΕΟ, κρούει με σχετικά ανακοίνωση του ο ΣΕΑΑ.

Αρχισαν οι «στρεβλώσεις» στα ΙΚΤΕΟ

2.396 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2017)

Σε σχετική ανακοίνωση του, ο ΣΕΑΑ καυτηριάζει τις υπεράριθμές μονάδες Ιδιωτικών ΚΤΕΟ που έχουν συσταθεί αλλά και τις επικείμενες διατάξεις της Πολιτείας που αναμένεται να εντείνουν τα προβλήματα της αγοράς.

Συγκεκριμένα, με βάση τα δεδομένα που παραθέτει σε σχετικό Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν πλέον στην ευρύτερη ελληνική επικράτεια είναι περισσότερα από 170. Το εν λόγω νούμερο είναι σημαντικά μεγάλο σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα, γεγονός που ουσιαστικά οδηγεί σε πολύ… χαλαρούς ελέγχους καθώς, η τυχόν αυστηρή εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων, θα οδηγούσε σε μείωση της «δουλειάς» και άρα σε οικονομικό αδιέξοδο των εν λόγω επιχειρήσεων.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ο εν λόγω κλάδος κινδυνεύει να καταστεί πλήρως αναποτελεσματικός δεδομένου ότι, αν μια επιχείρηση φροντίζει να πληροί απόλυτα το γράμμα του νόμου, ουσιαστικά θα χάσει πελατεία!
Μεταξύ άλλων, ο ΣΕΑΑ αναφέρει πως, μόνο στην Αθήνα, λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΙΚΤΕΟ με περισσότερες από 80 γραμμές ελέγχου, η δυναμικότητα των οποίων είναι σχεδόν τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (με βάση στοιχεία του 2016) ή κατά 50% μεγαλύτερη από τον φόρτο που θα προέκυπτε αν η προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών οχημάτων ήταν πλήρης (πράγμα που δυστυχώς δεν ισχύει).
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας με το οποίο θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται εντός του αστικού ιστού των πόλεων, δηλαδή σε χρήσης γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου όχι εκτός, δηλαδή σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κ.λπ., που ισχύει σήμερα.
Στην σχετική ανακοίνωση του ο ΣΕΑΑ αναφέρει επίσης πως, δεδομένου ότι π.χ. δεν έχει διαπιστωθεί ζήτημα εγγύτητας για τους οδηγούς που επιθυμούν να ελέγξουν το όχημα τους βάσει των όσων ορίζει η σχετική νομοθεσία και με τα προβλήματα που δημιουργούνται από την –ήδη- κορεσμένη αγορά, η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις εντός των πόλεων, αναμένεται να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την προσφορά, με αποτέλεσμα τη μείωση της ποιότητας των ελέγχων στα ΚΤΕΟ.
Σε αυτό το σημείο μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε πως ο ΣΕΑΑ ανακοινώνει πως με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, στην χώρα μας τα ποσοστά απόρριψης στους ελέγχους ΚΤΕΟ για τα επιβατικά οχήματα ανέρχονται στο 4,7% (4,6% για τα Taxi), την ίδια στιγμή που τα αντίστοιχα ποσοστά π.χ. στη Γερμανία, ανέρχονται στο 33,6%!
Τέλος, ο ΣΕΑΑ επαναλαμβάνει πως απαιτείται επειγόντως η έναρξη ελέγχων στα Ι.ΚΤΕΟ, δεδομένου ότι, από την ίδρυση τους, αν και προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνίδια, αναφορικά με το κατά πόσο ασκού αδιάβλητους ελέγχους.
Εξάλλου, ο επανέλεγχος οχημάτων που μόλις διήλθαν με επιτυχία από έναν περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ, είναι απόλυτα ικανός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που ακολουθούνται από κάθε επιχείρηση ξεχωριστά.