-Σύστημα ηχητικών & οπτικών προειδοποιήσεων στο στόλο τραμ της πόλης Ιάσιο (Ρουμανία) μέχρι το 2025
-Κάμερα, ραντάρ & μονάδα ελέγχου τα βασικά συστατικά του
-Τεχνολογία που ενσωματώνεται και σε παλιότερα μοντέλα
Η Bosch Engineering αναλαμβάνει να εξοπλίσει ολόκληρο το στόλο τραμ της πόλης Ιάσιο στη Ρουμανία με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, Tram Forward Collision Warning (TFCW), το οποίο εφαρμόζει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις για την αποφυγή ατυχημάτων. Κατά αυτόν τον τρόπο, αυξάνονται τα επίπεδα προστασίας τόσο για τους οδηγούς και τους επιβάτες του τραμ, όσο και για τους άλλους παρευρισκόμενους στο δρόμο.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ, πάντως, πως το Ιάσιο τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό κέντρο καινοτομίας και σύγχρονων υποδομών, ενώ στην προκειμένη περίπτωση το έργο ξεκίνησε από το Δημαρχείο της πόλης σε συνεργασία με την Bosch Engineering, που αναλαμβάνει την ευθύνη για την παράδοση και εγκατάσταση του συστήματος, αλλά και για την εκπαίδευση των οδηγών τραμ.
Ο επικεφαλής του επιχειρηματικού τομέα σιδηροδρομικής τεχνολογίας της Bosch Engineering GmbH, Heiko Mangold, δήλωσε αναφορικά με τις συγκεκριμένες εξελίξεις ότι: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που το Ιάσιο επέλεξε το σύστημά μας και που συμβάλλουμε στη μεγαλύτερη οδική ασφάλεια».
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025.
Κάμερα, ραντάρ & μονάδα ελέγχου τα βασικά συστατικά του
Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης της Bosch Engineering αποτελείται από τρία στοιχεία, τα οποία λειτουργούν συνδυαστικά και σε πραγματικό χρόνο, απλοποιώντας τις άβολες καταστάσεις π.χ. κυκλοφοριακή συμφόρηση, κακή ορατότητα κλπ.
Για αρχή, έχουμε την κάμερα πολλαπλών χρήσεων που παρακολουθεί την προπορευόμενη διαδρομή και ανιχνεύει αντικείμενα όπως πεζούς, οχήματα και ποδηλάτες, μεταδίδοντας τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στον αισθητήρα ραντάρ.
Ακολούθως, ο αισθητήρας ραντάρ λαμβάνει πληροφορίες από την κάμερα, που επαληθεύονται και συγκρίνονται με παραμέτρους όπως η ταχύτητα και η απόσταση, προκειμένου να προσδιοριστεί ο κίνδυνος σύγκρουσης. Παράλληλα, αναγνωρίζει πιθανά εμπόδια μπροστά από το όχημα από απόσταση έως και 80 μέτρων και ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες, όπως ομίχλη, βροχή και σκοτάδι.
Τέλος, όλες αυτές οι πληροφορίες συγκεντρώνονται στη συνέχεια στη μονάδα ελέγχου της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία παρέχει τη διασύνδεση μεταξύ του εξοπλισμού της Bosch και των συστημάτων του τραμ.
Το σύστημα μάλιστα, αναλόγως την περίσταση, περιλαμβάνει δυο τύπους λειτουργίας. Ο ένας τύπος καθορίζει εάν η απειλή που παρουσιάζει ένα εμπόδιο δικαιολογεί απλώς μια οπτική ή ακουστική προειδοποίηση προς τον οδηγό. Ο άλλος τύπος πάλι προσφέρει μια επιπλέον λειτουργία: στέλνει σήμα μέσω εξόδου ρελέ για την ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης, σε περίπτωση που ο οδηγός είτε ανταποκριθεί πολύ αργά είτε δεν ανταποκριθεί καθόλου στην προειδοποίηση του συστήματος.
Τεχνολογία που ενσωματώνεται και σε παλιότερα μοντέλα
Γενικά, σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης για οχήματα ελαφρών σιδηροδρόμων, η Bosch Engineering βασίζεται σε δοκιμασμένα δεδομένα από την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Προς το παρόν, το TFCW ενσωματώνεται σε οκτώ διαφορετικούς τύπους τραμ, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων διαφορετικών ηλικιών, ενώ γενικά προβλέπεται η εκ των υστέρων τοποθέτησή του σε παλιότερα μοντέλα. Ωστόσο αποτελεί πρόκληση το γεγονός ότι πρέπει να προσαρμοστεί ξεχωριστά στους διάφορους τύπους τραμ για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του.