Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το «φυσικό» πλεονέκτημα

Η άκρως ελκυστική σχεδίαση του νέου Doblo Natural Power προϊδεάζει θετικά τους επερχόμενους «φιλοξενούμενούς» του και όχι μόνο!

Συνολικά αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό του νέου Doblo Natural Power και με καλή ποιότητα υλικών.

Στον πίνακα των οργάνων αναγράφεται η ένδειξη CNG που ενημερώνει για τη διαθεσιμότητα φυσικού αερίου!

Στο πίσω τμήμα της καμπίνας, 3 ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν με μεγάλη άνεση.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει στα 790 λίτρα με τα καθίσματα σε κανονική θέση και αγγίζει τα 3.200 λίτρα μετά την αναδίπλωσή τους.

Το κουμπί για την εναλλαγή από βενζίνη σε φυσικό αέριο και ανάποδα, βρίσκεται κάτω από το χειρόφρενο, οπού συναντάμε και άλλες τεχνολογικές ευκολίες

Το κουμπί για την εναλλαγή από βενζίνη σε φυσικό αέριο και ανάποδα, βρίσκεται κάτω από το χειρόφρενο, οπού συναντάμε και άλλες τεχνολογικές ευκολίες

Το Doblo Natural Power χαρακτηρίζεται στο δρόμο για την ουδέτερη οδική συμπεριφορά και την πολύ καλή άνεση

Ο ανεφοδιασμός μπορεί να είναι… διπλός!

Με 120 ίππους, 206 Nm ροπής και συνολική αυτονομία έως και 625 χλμ, τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Doblo Natural Power

4.020 Επισκέψεις στο άρθρο (15/9/2011)

Όπως και η προηγούμενη, έτσι και η νέα γενιά του Fiat Doblo απέκτησε έκδοση Natural Power που είναι σε θέση να κάνει χρήση δύο τύπων καυσίμου και διατίθεται πλέον και στην χώρα μας.

Το γνωστό σε όλους μας Fiat Doblo Cargo αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα επαγγελματικά αυτοκίνητα που, τόσο στην πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 2000 και ανανεώθηκε το 2005, όσο και στη καινούρια, διατίθεται ταυτόχρονα και σε επιβατική έκδοση 5 ή 7 θέσεων. Στην έκδοση Natural Power της δοκιμής, οι διαφοροποιήσεις αφορούν στο νέο 1400άρη, 16βάλβιδο κινητήρα που καλύπτει παράλληλα τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και κάνει χρήση δύο τύπων καυσίμου. Εξωτερικά, το Doblo Natural Power δε διαφέρει από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του και παρουσιάζει σύγχρονη εικόνα χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση του, ενώ την παράσταση κλέβουν στοιχεία όπως τα μεγάλα, εμπρόσθια και ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με την τραπεζοειδή μάσκα και οι έντονες καμπύλες στο καπό και στα φτερά. Τα έντονα νεύρα που το διατρέχουν είναι εύκολα διακριτά από την πλαϊνή όψη του οχήματος, όπως επίσης το αυξημένο ύψος και η τοξοειδής γραμμή των παραθύρων, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κομψά και κάθετα τοποθετημένα φανάρια, καθώς και η τεράστια πόρτα του χώρου των αποσκευών. Στις επόμενες σελίδες, το Fiat Doblo Natural Power τίθεται στην διάθεση μας και σας παρουσιάζουμε τις εντυπώσεις μας από τη συμβίωση μαζί του, ανεξάρτητα από τον τύπο καυσίμου της αρεσκείας μας!

Γιγαντιαίοι χώροι – Ευχάριστη εικόνα
Όπως ήδη έχουμε επισημάνει σε παλαιότερες αναφορές μας, η καμπίνα επιβατών της νέας γενιάς του Doblo παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη και το ίδιο συμβαίνει και στην έκδοση Natural Power. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και ανθεκτικά, έχουν καλύτερη υφή και πιο προσεγμένη συναρμογή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του ιταλικού μοντέλου, ενώ και η εργονομία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Την ίδια στιγμή, την ευχάριστη εικόνα του εσωτερικού διακόσμου του ιταλικού μοντέλου ενισχύουν οι καμπύλες επιφάνειες που το χαρακτηρίζουν και η διχρωμία των επενδύσεων, ενώ ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων, οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και το ράφι στην οροφή, καθιστούν το Doblo Natural Power άκρως πρακτικό και «εξυπηρετικό» ως προς τα άτομα τα οποία «φιλοξενεί». Σαφέστατα όμως, ο τομέας στον οποίο το Doblo Natural Power αριστεύει χωρίς καμιά αμφιβολία ή δεύτερη σκέψη είναι οι διαθέσιμοι χώροι, τόσο των επιβατών, όσο και των αποσκευών. Η καμπίνα του διαθέτει πολύ μεγάλο ύψος και πλάτος και αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ οι συρόμενες πίσω πόρτες διευκολύνουν ιδιαίτερα την είσοδο και έξοδο των επιβατών. Επιπροσθέτως, ο χώρος των αποσκευών, πέραν της τεράστιας χωρητικότητάς του (790 λτ. έως 3.200 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), διακρίνεται για το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το επίπεδο δάπεδο και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Να σημειωθεί ότι η βασική έκδοση του νέου Fiat Doblo περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, 4 αερόσακους, air condition και κάποιες βασικές ηλεκτρικές ανέσεις.

Φυσική δύναμη!
Όπως ήδη προαναφέραμε η βασική διαφορά του εν λόγω μοντέλου σε σχέση με τις υπόλοιπες –συμβατικές- εκδόσεις του Doblo, εστιάζεται στο νέο κινητήρα των 1,4 λτ. που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του. Σε σχέση με τον 1.600άρη κινητήρα της έκδοσης Natural Power της προηγούμενης γενιάς του Fiat Doblo, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει υπερτροφοδότη που «εκτοξεύει» την απόδοση του στους 120 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή του στα 206 Νm από τις 2.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς του είναι διαθέσιμη από τις 5.000 σ.α.λ. Πληροφοριακά, αξίζει να αναφέρουμε πως, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που κινούσε την προηγούμενη γενιά του Doblo στην έκδοση Natural Power απέδιδε 92 ίππους από τις 5.750 σ.α.λ. και μόνο 130 Nm. Παράλληλα, η μέγιστη ταχύτητα του έφθανε στα 152 χλμ./ώρα σε αντίθεση με τα 172 χλμ./ώρα που είναι η τελική ταχύτητα της νέας γενιάς του. Τέλος, σε ό,τι αφορά στις εκπομπές ρύπων, το νέο Doblo Natural Power εκλύει 134 γρ. CO2 ανά 100 χλμ. έναντι 159 της προηγούμενης γενιάς και μόλις 4,9 γρ. CO2 ανά 100 χλμ. στην περίπτωση που κινείται με καύσιμο το φυσικό αέριο (έναντι 5,8 γρ./100 χλμ. της προηγούμενης γενιάς). Χάρη στην πολύ καλή χωροταξική διαρρύθμιση του, το Fiat Doblo Natural Power μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις δεξαμενές φυσικού αερίου (συνολικής χωρητικότητας 95 λίτρων ή 16,15 κιλών) κάτω από το δάπεδο του καθώς και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 22 λίτρων. Με τη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, το Fiat Doblo Natural Power έχει να επιδείξει αυτονομία 325 χλμ. που αυξάνεται στα 625 χλμ. όταν χρησιμοποιηθεί και το ρεζερβουάρ βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χώρος για τις αποσκευές (στις επιβατικές εκδόσεις) ή ο χώρος φόρτωσης (στις επαγγελματικές εκδόσεις) δεν περιορίζεται στο ελάχιστο ως προς το μέγεθος του (από 790 έως 3.200 λτ.).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά):12,3 βενζίνη / 12,3 φυσικό αέριο, Μέγιστη Ταχύτητα: km/h 172 βενζίνη / 172 φυσικό αέριο
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km): 6,1 βενζίνη / 4,0 φυσικό αέριο, Αστικός κύκλος (λίτρα/100km): 9,7 βενζίνη / 6,5 φυσικό αέριο, Εκπομπές ρύπων - CO2 (gr/km):173 βενζίνη / 134 φυσικό αέριο, Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km): 7,4 βενζίνη / 4,9 φυσικό αέριο

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές: Euro 5
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη: 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x διαδρομή (mm): 72.0 x 84.0
Καύσιμο: Βενζίνη - Φυσικό Αέριο
Κυβισμός (cc): 1368
Μέγ. ισχύς HP (kW)/σ.α.λ.: 120 (88) / 5000 βενζίνη 120 (88) / 5000 φυσικό αέριο
Μέγ. ροπή Nm (kgm)/σ.α.λ.: 206 (21.0) / 2000 βενζίνη 206 (21.0) / 2000 φυσικό αέριο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο ταχυτήτων, σχέσεις: Μηχανικό 6 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση: εμπρός
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m): 11,2
Τύπος: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση - Dualdrive
ΦΡΕΝΑ - Δ (δίσκος) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm Δ 305
Πίσω: Ø mm Τ 254
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Μπροστά: Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια
Πίσω: Ανεξάρτητη διάταξη διπλού συνδέσμου (bi-link) με ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική δοκό
ΤΡΟΧΟΙ
Ατσάλινες ζάντες 195/60 R 16
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm): 2755
Μετατρόχιο μπρος/πίσω (mm): 1510/1530
Μήκος/Πλάτος (mm): 4390/1832
Ύψος (χωρίς φορτίο) (mm): 1849
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ.: 790
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) μεγ. (με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα): 3200
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah): 60
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ – ΒΑΡΗ
Βάρος κενού οχήματος (Kg): 1540
Ρυμουλκούμενο βάρος με φρένα/χωρίς φρένα (kg): Δεν ενδείκνυται για ρυμούλκηση
Χωρητ. ρεζερβ. καυσίμου (lt): 22 lt βενζίνη / 16,2 Kg φυσικό αέριο