Με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά και τη διάσημη υπογραφή του οίκου Pininfarina, το υδρογονοκίνητο H2 Racing Truck της Gaussin ετοιμάζεται να κάνει αίσθηση στο επερχόμενο Ράλι Ντακάρ, αποτελώντας τον προπομπό μιας γκάμας πέντε βαρέων φορτηγών που θα βγουν στους δρόμους από του χρόνου, υποσχόμενα αυτονομία έως και 800 χλμ.
Αν το υβριδικό φορτηγό με το οποίο θα αγωνιστεί στο επόμενο Ράλι Ντακάρ αποτελεί καινοτομία, τι να πει κανείς για το H2 Racing Truck της Gaussin, το ηλεκτρικό φορτηγό κυψελών καυσίμου που σχεδίασε ο γνωστός ιταλικός οίκος Pininfarina και το οποίο αποτελεί το πιο ισχυρό φορτηγό υδρογόνου που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Το H2 Racing Truck φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες ισχύος 2x300 kW (408 PS), κυψέλες καυσίμου 380 kW (517 PS) και μπαταρίες χωρητικότητας 82 kWh. Σε συνθήκες αγώνα, η αυτονομία ανέρχεται σε 250 χλμ. και ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο διαρκεί 20 λεπτά.
Το εν λόγω αγωνιστικό, ηλεκτρικό φορτηγό, αποτελεί τον προπομπό της πλήρους γκάμας fuel cells βαρέων οχημάτων που θα ξεκινήσει να λανσάρει από του χρόνου η γαλλική εταιρεία. Τα δεδομένα που θα συλλέξουν οι άνθρωποί της από τη συμμετοχή τους στον θρυλικό αγώνα, θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν περαιτέρω τα φορτηγά που θα περάσουν στην παραγωγή.
Ηλεκτρικά – υδρογόνου φορτηγά βάρους 18 – 44 τόνων και αυτονομίας 800 χλμ. θα κατασκευάσει η Gaussin πάνω στο πάτωμα skateboard». Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα φορτίζουν σε 3 λεπτά, προσφέροντας αυτονομία 400 χλμ.
Αρχής γενομένης το 2022, η Gaussin θα λανσάρει πέντε βαρέα φορτηγά, τη μορφή των οποίων υπογράφει ο διάσημος οίκος σχεδίασης Pininfarina.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Gaussin, το H2 Racing Truck στηρίζεται στο ελαφρύ σασί, την αρθρωτή πλατφόρμα «skateboard», που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος και η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για γραμμές κίνησης με βάση την ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση. Προορίζεται για βαρέα οχήματα μεικτού βάρους 18 – 44 τόνων.
Αξίζει να αναφερθεί, πως το «skateboard» είναι διαθέσιμο σε μία έκδοση υδρογόνου μεγάλων αποστάσεων, με τον ανεφοδιασμό να διαρκεί λιγότερο από 20 λεπτά και να εξασφαλίζει αυτονομία 800 χλμ.Στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή που προορίζεται για μικρότερες αποστάσεις, η φόρτιση των μπαταριών διαρκεί μόλις 3 λεπτά και υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 400 χλμ.
Σημειώνεται, πως τα μηδενικών ρύπων φορτηγά που θα βγάλει η Gaussin στους δρόμους, θα είναι διαθέσιμα σε πέντε εκδόσεις: τράκτορας, αυτόνομο φορτηγό, όχημα διανομών, φορτηγό του κατασκευαστικού κλάδου και αγωνιστικό όχημα. Όπως προαναφέρθηκε, τη μορφή τους επιμελήθηκε ο περίφημος οίκος Pininfarina.
Σε ό,τι αφορά στο αγωνιστικό H2 Racing Truck, αυτό εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, ο καθένας από τους οποίους αποδίδει ισχύ 300 kW (408 PS). Το παρών δίνουν κυψέλες καυσίμου ισχύος 380 kW (517 PS), οι οποίες λειτουργούν με υδρογόνο που φυλάσσεται σε δεξαμενές χωρητικότητας 80 κιλών, οι οποίες ανεφοδιάζονται σε 20 λεπτά. Οι μπαταρίες που συνεπικουρούν τη λειτουργία των e-motors έχουν χωρητικότητα 82 kWh, με το αγωνιστικό φορτηγό να φέρει ένα υψηλής απόδοσης σύστημα ψύξης. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία του οχήματος σε συνθήκες αγώνα είναι της τάξης των 250 χλμ.
Σας αφήνουμε με το εντυπωσιακό βίντεο παρουσίασης του επαναστατικού αγωνιστικού φορτηγού, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Λιονέλ Μέσι και οι υπόλοιποι αστέρες της Παρί Σεν Ζερμέν: