Για κλάματα η κατάσταση στο εμπόριο καυσίμων

Η παραβατικότητα, το λαθρεμπόριο, η νοθεία και οι πειραγμένες αντλίες αποτελούν καθημερινότητα εδώ και καιρό στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ.

 
Τραγική φαίνεται πως συνεχίζει να είναι η κατάσταση στην αγορά των υγρών καυσίμων, καθώς όπως αναφέρουν στελέχη του ΣΕΕΠΕ «παρά τα τόσα χρόνια προσπάθειας, ο κλάδος συνεχίζει να μαστίζεται από την παραβατικότητα, το λαθρεμπόριο, τη νοθεία, τις πειραγμένες αντλίες.»

Αν και αναγνωρίζεται πως χάρη στην ΑΑΔΕ έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου, ο Σύνδεσμος αναφέρεται συγκεκριμένα σε κάποιες εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν άμεσα έτσι ώστε να «ανασάνει» ο κλάδος. Ένα πρώτο ζήτημα είναι οι λειτουργικές και τεχνικές ελλείψεις στα συστήματα εισροών-εκροών καθώς και ότι δεν υπάρχει τρόπος για να διασταυρωθούν τα στοιχεία που καταχωρούν οι Πρατηριούχοι στο σύστημα. Ακόμα, ο Σύνδεσμος περιμένει ακόμα τον καθορισμό των προδιαγραφών, της διαδικασίας και των λεπτομερειών για την εγκατάσταση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα ενώ εκκρεμεί η έκδοση των ΚΥΑ για εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων.

Μεγάλο πρόβλημα είναι φυσικά το παραεμπόριο και η έλλειψη ελέγχων σε εμφιαλωτήρια, τις αντλίες, την διακίνηση κτλ ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές για τα ναυτιλιακά καύσιμα που καταλήγουν λαθρεμπορικά στη στεριά μετά από αποχρωματισμό. Σαν να μην έφτανε αυτό δεν είναι λίγες οι φορές που ορισμένοι έμποροι ενώ προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους σε γειτονικές χώρες, δεν τα εξάγουν ποτέ και τα διαθέτουν στην χώρα, χωρίς να πληρώσουν φόρους.

Τέλος, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί η σχετική διάταξη που προβλέπει την υποχρεωτική σήμανση όλων των μεταφορικών μέσων για να διευκολυνθεί η δουλειά των ελεγκτικών υπηρεσιών.
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ