Οι Izuzu Motors και Mitsubishi Corporation ενώνουν τις δυνάμεις τους στα εδάφη της Ταϊλάνδης, προκειμένου να φέρουν εις πέρας – μέσω συμπληρωματικού προϋπολογισμού - μια από τις πρωτοβουλίες του ιαπωνικού δημοσιονομικού προγράμματος του 2023, «Global South Future-Oriented Co-Creation Project», που αποσκοπεί στην προώθηση της τεχνολογίας ανταλλαγής μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Πιο αναλυτικά, το εγχείρημα αναμένεται να λάβει χώρα το 2025 και επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας ανταλλαγής μπαταριών στις απαιτήσεις των σημερινών ενεργειακών υποδομών, για την προώθηση της ουδετερότητας του άνθρακα στην περιοχή.
Από εκεί και πέρα, στο έργο θα συμμετάσχουν πέντε εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Isuzu και Mitsubishi, καθώς και των τοπικών θυγατρικών τους «Isuzu Motors Co., (Thailand) Ltd.» και «Tri Petch Isuzu Sales Co., Ltd.» - οι οποίες θα πραγματοποιήσουν την πραγματική επίδειξη -, αλλά και της «Commercial Japan Partnership Technologies Asia Co., Ltd.», που υποστηρίζει πρωτοβουλίες ουδετερότητας του άνθρακα στην Ταϊλάνδη.
Μέσα σε ελάχιστα λεπτά μια άδεια μπαταρία αντικαθίσταται με μια πλήρως φορτισμένη
Όσον αφορά στην τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών, αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα σύστημα που επιτρέπει στους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων να αντικαταστήσουν σε συγκεκριμένα σημεία τις άδειες μπαταρίες των οχημάτων τους με πλήρως φορτισμένες, μια διαδικασία που υπολογίζεται πως μπορεί να χρειαστεί λιγότερα από τρία λεπτά.
Κατά αυτόν τον τρόπο, αφενός μειώνεται αισθητά ο χρόνος διακοπής λειτουργίας του οχήματος που απαιτείται κανονικά για την επαναφόρτιση της μπαταρίας σε ένα σταθμό φόρτισης, αφετέρου οι μπαταρίες που διαχωρίζονται από αυτό μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Όλα τα παραπάνω βέβαια στηρίζονται στο project, «EVision Cycle Concept», το οποίο αποτελεί μια λύση εναλλαγής μπαταριών που παρουσίασε η Isuzu στην έκθεση «Japan Mobility Show 2023» τον περασμένο Οκτώβριο.
Διαχρονική η συνεργασία των δυο εταιρειών στην περιοχή
Αμφότερες οι επιχειρήσεις της Isuzu και της Mitsubishi, πάντως, μετρούν δεκαετίες συνεργασίας πάνω στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων στην Ταϊλάνδη, αρχής γενομένης από τη δεκαετία του 1960. Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, η Isuzu - που διαθέτει δύο μεγάλα εργοστάσια στη χώρα – έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού, όσον αφορά στα επαγγελματικά φορτηγά και τα Pick-Ups, κατέχοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στο χώρο.
Επιπλέον, οι αντιπροσωπείες που εμπορεύονται οχήματα Isuzu έχουν «χτίσει» ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες μέσω των δραστηριοτήτων πωλήσεων και μάρκετινγκ, με τη Mitsubishi να είναι βασικός εταίρος σε αρκετές από αυτές τις προσπάθειες.
Στο μικροσκόπιο οι χώρες του Τρίτου Κόσμου
Ένα από τα βασικά ζητούμενα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να ενισχυθούν οι οικονομικοί δεσμοί με τις αναπτυσσόμενες χώρες - γνωστές ως κράτη του «Παγκόσμιου Νότου» ή του «Τρίτου Κόσμου» - αντιμετωπίζοντας τις περιφερειακές προκλήσεις μέσω της συνεργατικής καινοτομίας.
Πάνω σε αυτό, να τονισθεί ότι η Ταϊλάνδη διαδραματίζει καίριο ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία των χωρών του ASEAN (σ.σ. αφορά στις χώρες που βρίσκονται στα νοτιοανατολικά της Ασίας π.χ. Βιετνάμ, Ινδονησία, Σιγκαπούρη κλπ.), με τις Isuzu και MC να έχουν δεσμευτεί έτσι κι αλλιώς για την ανάληψη ενεργειών που θα ενισχύσουν την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ό,τι έχει να κάνει με τα επαγγελματικά οχήματα της χώρας.