Η ενεργητική ασφάλεια ενός οχήματος επηρεάζεται και από την συνδρομή διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων στο έργο του οδηγού. Ειδικά τα Μεσαία Vans που κινούνται εντός της πόλης, επιβάλλεται να διακρίνονται σε αυτόν τον τομέα. Δείτε ποια είναι τα Καλύτερα & ποια τα Χειρότερα, σύμφωνα με τον Euro NCAP.
Ποια είναι τα συστήματα ασφάλειας που ελέγχθηκαν από τον Euro NCAP
Τα Vans που ελέχθησαν βαθμολογήθηκαν για την ύπαρξη (ή όχι) και την απόδοση συγκεκριμένων συστημάτων ασφάλειας που επιβάλλεται να φέρουν πλέον τα σύγχρονα οχήματα, προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποιώντας ή και υποβοηθώντας ενεργά τον οδηγό. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα ακόλουθα:
· «AEB Car-to-Car»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με άλλα οχήματα: Βαθμολογία 30%.
· «AEB Pedestrian»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με πεζούς. Βαθμολογία 10%.
· «AEB Cyclist»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με δικυκλιστές. Βαθμολογία 10%.
· «Lane Support»: Σύστημα υποστήριξης που αποτρέπει την ακούσια αλλαγή λωρίδας ή την έξοδο από τον δρόμο. Βαθμολογία 20%.
· «Speed Assist»: Συστήματα υποστήριξης διατήρησης της ασφαλούς ταχύτητας. Βαθμολογία 15%.
· «Occupant Status»: Συστήματα υποστήριξης διατήρησης της προσοχής του οδηγού και της χρήσης των ζωνών ασφαλείας. Βαθμολογία 15%.
Με βάση λοιπόν την ύπαρξη ή όχι των παραπάνω συστημάτων στον εξοπλισμό των οχημάτων που ελέγχονται αλλά και της απόδοσης τους (εφόσον είναι διαθέσιμα), διαμορφώνεται η τελική βαθμολογία (με το 100% να είναι η βέλτιστη επίδοση).