Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ένα νέο –υβριδικό- σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων ενδέχεται να τεθεί σε ισχύ στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα από την άνοιξη του 2020.

Ξανά από την αρχή για τα «e-διόδια»

5.368 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2019)

Παρά τις εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης, όλα δείχνουν η υλοποίηση του αναλογικού συστήματος είσπραξης των διοδίων εγκαταλείπεται και στη θέση του προωθούνται νέα –παρεμφερή- μέτρα. Διαβάστε περισσότερα…

Με τους παραχωρησιούχους να έχουν εκφράσει επανειλημμένως σοβαρές ενστάσεις ως προς το αντικείμενο του διαγωνισμού και παρά το γεγονός ότι λίγο πριν τις πρόσφατες εθνικές εκλογές, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αναδείξει προσωρινό ανάδοχο του έργου το σχήμα «¶κτωρ – Intrakat – Intrasoft Inl – Autostrade Tech», όλα δείχνουν πως το πολυαναμενόμενο αναλογικό σύστημα είσπραξης των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, ουσιαστικά εγκαταλείπεται.
Πηγές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών χαρακτηρίζουν τον διαγωνισμό που διενήργησε η προηγούμενη κυβέρνηση ως… εξόχως προβληματικό ενώ και οι παραχωρησιούχοι είχαν εκφράσει ενστάσεις ως προς τις χρονοβόρες διαδικασίες που θα απαιτούνταν δεδομένου ότι, μεταξύ άλλων θα πρέπει να τροποποιηθούν (περνώντας εκ νέου από τη Βουλή) και οι συμβάσεις παραχώρησης όλων των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, με τα πιστωτικά ιδρύματα που εμπλέκονται στην χρηματοδότηση τους, να ελέγχουν εκ νέου τη βιώσιμότητα καθενός εξ αυτών ξεχωριστά, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε τη χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης των όποιων τροποποιήσεων που θα πρέπει να διενεργήσουν οι αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Την ίδια στιγμή, η συζήτηση της προσφυγής (τέλη Σεπτεμβρίου) της εταιρείας Μυτιλιναίος (συμμετείχε στον διαγωνισμό σε κοινοπραξία με την Nusz) που ήταν και ο δεύτερος μειοδότης στον διαγωνισμό που διεξήγαγε η Πολιτεία για την κατασκευή του έργου, με την οποία αμφισβητείται ο τρόπος αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ενδεχομένως να αποτελέσει και τους… τίτλους τέλους του εν λόγω διαγωνισμού.
 
Το νέο σύστημα που επεξεργάζεται η Ολυμπία Οδός
Σε πρόσφατες δηλώσεις του δρ. Π. Πανανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε. και της Ολυμπίας Οδού, επεσήμανε πως διαφωνεί με τη λύση για τα ηλεκτρονικά διόδια που είχε επιλέξει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, προβλέποντας μάλιστα και την ακύρωση της.
Παράλληλα, ανέφερε πως η χρήση ενός –μόνο- μηχανήματος e-pass σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, θα ήταν το πιο αποφασιστικό βήμα για την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος είσπραξης των διοδίων, ακόμη και με αναλογικό τρόπο.
Μάλιστα, στην παρούσα φάση, η Ολυμπία Οδός Α.Ε. επεξεργάζεται ένα νέο «υβριδικό» σύστημα χρέωσης – πίστωσης που θα διατίθεται στους συνδρομητές του e-pass.
Μέσω αυτού, ο χρήστης του e-pass θα εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο, καταβάλλοντας κανονικά τα κόμιστρα των διοδίων σε όλους τους σταθμούς από τους οποίους θα διέρχεται ωστόσο, κατά την έξοδο του από τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται υπολογισμός των χιλιομέτρων που έχει διανύσει και το ανάλογο ποσό θα επιστρέφεται στο λογαριασμό του.
Μάλιστα το εν λόγω σύστημα ενδεχομένως να είναι σε θέση να λειτουργήσει στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, από την άνοιξη του 2020.