Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το πιο σπάνιο, ίσως, και σίγουρα το πιο παράδοξο μοντέλο στην ιστορία της Mazda με τους περιστροφικούς κινητήρες, είναι το minibus Parkway Rotary 26.

Η αυξημένη κατανάλωση του Wankel ήταν αυτή που καθόρισε το μέλλον του Parkway Rotary 26, με τη Mazda να παράγει από το 1974 έως το 1976, μόλις 44 μονάδες του.

Υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας -για τα μέτρα της εποχής- προσέφερε το Mazda Parkway Rotary 26.

Το θρυλικό minibus της Mazda είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 26 ατόμων.

Mazda Parkway: Το μοναδικό minibus με Wankel (+vid)

2.564 Επισκέψεις στο άρθρο (26/8/2021)

Η Mazda παρήγαγε από το 1974 μόλις 44 μονάδες του θρυλικού Parkway Rotary 26, του μοναδικού στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας minibus, το οποίο φέρει έναν περιστροφικό κινητήρα (Wankel), «δάνειο» από το Mazda RX-3 της εποχής.

Μπορεί η Mazda να είναι γνωστή για τα σπορ αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα, ωστόσο υπάρχει ένα μοναδικό στο είδος του όχημα με κινητήρα Wankel: Ένα minibus που ακούει στο όνομα Parkway και το οποίο «γεννήθηκε» πριν από σχεδόν 50 χρόνια! Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…


Η αυξημένη κατανάλωση του Wankel ήταν αυτή που καθόρισε το μέλλον του Parkway Rotary 26, με τη Mazda να παράγει από το 1974 έως το 1976, μόλις 44 μονάδες του.

Η αυξημένη κατανάλωση του Wankel ήταν αυτή που καθόρισε το μέλλον του Parkway Rotary 26, με τη Mazda να παράγει από το 1974 έως το 1976, μόλις 44 μονάδες του.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Η Mazda άρχισε να κατασκευάζει μίνι λεωφορεία το 1960. Με σκοπό την παροχή μεταφοράς για μικρές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, σχολεία και εστιατόρια, το Mazda Light Bus γρήγορα έγινε δημοφιλές για τις ιδιότητες και την άνεσή του. Επιπλέον, λόγω του ελεύθερου σχεδιασμού των πίσω θυρών, η πρώιμη έκδοση λειτουργούσε και ως ασθενοφόρο. Το Light Bus εξελίχθηκε μέσα στα επόμενα χρόνια, κάνοντας το ντεμπούτο του ως 25-θέσιο για χρήση από το ευρύ κοινό το 1965.

Υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας -για τα μέτρα της εποχής- προσέφερε το Mazda Parkway Rotary 26.

Υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας -για τα μέτρα της εποχής- προσέφερε το Mazda Parkway Rotary 26.

 
Δείτε το νέο Mazda BT-50

Το θρυλικό minibus της Mazda είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 26 ατόμων.

Το θρυλικό minibus της Mazda είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 26 ατόμων.

 
Με την αυξανόμενη ζήτηση για μίνι λεωφορεία, η Mazda κυκλοφόρησε μια πλήρως επανασχεδιασμένη και μετονομασμένη έκδοση του οχήματος το 1972 κι έτσι γεννήθηκε το Mazda Parkway 26 (το 26 δηλώνει τον μέγιστο αριθμό επιβατών). Σχεδιασμένο βάσει υψηλών προτύπων ασφαλείας για τα μέτρα της εποχής, παρείχε στους επιβάτες άνεση, την ευκολία ενός ραδιοφώνου, ισχυρή θέρμανση για κρύους χειμώνες, μαλακή οροφή και άλλα χαρακτηριστικά άνεσης που έδιναν την αίσθηση υψηλής ποιότητας μέσα στο όχημα.
 
Έχοντας κατά νου το συνεχώς αυξανόμενο παγκόσμιο πρόβλημα ρύπανσης, η Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει τον -φιλικό προς το περιβάλλον- περιστροφικό κινητήρα στο πρόγραμμα Parkway το 1974, δημιουργώντας το μοναδικό Mazda Parkway Rotary 26. Ο περιστροφικός κινητήρας 13B χαμηλών εκπομπών ρύπων, γνωστός από το σπορ αυτοκίνητο Mazda RX-3, παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις και διατηρούσε όλη την ησυχία και την ομαλότητα του περιστροφικού κινητήρα.
 
Ωστόσο, υπήρχε μια αντίφαση: Παρόλο που το μίνι λεωφορείο με περιστροφικό κινητήρα ήταν μπροστά από την εποχή του ως προς τις εκπομπές, η κατανάλωση καυσίμου εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα. Στην περίπτωση που διέθετε τον προαιρετικό κλιματισμό, απαιτούνταν ένας ακόμη παλινδρομικός κινητήρας 1.000cc. Σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου 70 λίτρων που χρειάστηκαν λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου του περιστροφικού κινητήρα, το βάρος του οχήματος αυξήθηκε κατά περίπου 400 κιλά, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
 
Το υψηλό κόστος λειτουργίας οδήγησε σε πολύ μικρούς αριθμούς παραγωγής, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το Parkway με περιστροφικό κινητήρα. Μέχρι το 1976, παράχθηκαν μόλις 44 μονάδες, καθιστώντας το εξαιρετικά σπάνιο σε όλα τα αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα που κατασκευάστηκαν – και ένα παράξενο φαινόμενο στην ιστορία των οχημάτων Mazda. Η νέα γενιά Mazda Parkwayπαρουσιάστηκε το 1982, αυτή τη φορά χωρίς τη μικρή επιτυχημένη έκδοση περιστροφικού κινητήρα και πωλήθηκε μέχρι που καταργήθηκε το 1995.
 
Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως παρά το γεγονός ότι το Parkway Rotary είναι εξαιρετικά σπάνιο, η οικογένεια Frey από το `Αουγκσμπουργκ κατάφερε να αποκτήσει ένα δείγμα του λεωφορείου με περιστροφικό κινητήρα για το κλασικό μουσείο της Mazda. Από τότε, το Parkway κυκλοφορεί και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες του εν λόγω κλασικού μουσείου της ιαπωνικής μάρκας.
 
Σας αφήνουμε με ένα βίντεο της Mazda Ουκρανίας με το Parkway Rotary 26. Μπορεί να μην καταλαβαίνουμε δυστυχώς τι λέγεται, ωστόσο οι εικόνες είναι καθηλωτικές:
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »