-Το 2026 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η σήραγγα στην Λ. Ποσειδώνος
-Από τη σήραγγα Ηλιούπολης εξαρτάται η αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Καρέα
-Κομβική η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης - εντός του 2025 (;) ο διαγωνισμός που περιλαμβάνει τις σήραγγες στον Ασπρόπυργο
-Μέσα στην επόμενη τριετία οι εξελίξεις για τις δυο μικρές σήραγγες του Φαλήρου
Έχοντας ως στόχο την αποσυμφόρηση των οδηγών της Αττικής από την καθημερινή ταλαιπωρία, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης, πέντε projects με οδικές σήραγγες εντός του αστικού ιστού προβλέπεται να ανακουφίσουν το οδικό δίκτυ μειώνοντας χρόνους και αποστάσεις.
Από αυτά, το πιο άμεσο φυσικά είναι η σήραγγα που αφορά στην υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, στο πλαίσιο των έργων «ΑΆ Φάσης» γύρω από την αξιοποίηση του Ελληνικού, με το υπόγειο τμήμα να έχει ως αφετηρία του τα σύνορα Αλίμου-Αγίου Κοσμά και να ανυψώνεται ξανά στο ύψος της Μαρίνας στο Ελληνικό.
Όσο για το μήκος της σήραγγας, αυτό υπολογίζεται στα 1,3 χλμ, διαθέτοντας τρεις λωρίδες σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ η σκυροδέτηση της σήραγγας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, με τη λειτουργία της να προβλέπεται να λάβει χώρα μέσα στο 2026, ύστερα από τη σύνδεσή της με την Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Από τη σήραγγα Ηλιούπολης εξαρτάται η αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Καρέα
Όσον αφορά στην αστική σήραγγα της Ηλιούπολης, τώρα, το συγκεκριμένο πλάνο αποτελεί μέρος των μελλοντικών σχεδίων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών γύρω από την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στην Αττική Οδό και την αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Καρέα στο τμήμα σύνδεσης μεταξύ βορείων και νότιων προαστίων.
Τοιουτοτρόπως, στην σήραγγα Ηλιούπολης η διαδρομή θα περιλαμβάνει ένα τμήμα 3 χλμ με τρεις λωρίδες σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, με την βύθιση να ξεκινάει στο ύψος της Καισαριανής και την κατάληξη της σήραγγας να εντοπίζεται κοντά στο σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Κομβική η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης - εντός του 2025 (;) ο διαγωνισμός που περιλαμβάνει τις σήραγγες στον Ασπρόπυργο
Κατευθυνόμενοι προς τα βόρεια προάστια, αντικρίζουμε ένα από τα πλέον σημαντικά οδικά έργα του Λεκανοπεδίου, που προβλέπεται να αποσυμφορήσει την έξοδο Μεταμόρφωσης. Ο λόγος για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας, καθώς και άλλων ανοιχτών τμημάτων, και η οποία προβλέπεται να ενώσει τη Λεωφόρο Κύμης με την Εθνική Οδό, εξυπηρετώντας τουλάχιστον 30.000 αυτοκίνητα σε καθημερινή βάση
Από εκεί και πέρα, οι δήμοι Λυκόβρυσης – Πεύκης, Κηφισιάς και Ηρακλείου είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι στο εγχείρημα,
με τον δήμο Ηρακλείου ωστόσο να έχει μπλοκάρει τη διαδικασία, πραγματοποιώντας προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες και ολοκληρωθεί το σχέδιο, τότε θα μιλάμε για μια σήραγγα με δυο τούνελ που θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εντός πόλης στη χώρα.
Αντίστοιχα, οι σήραγγες στον Ασπρόπυργο, που αποτελούν κομμάτι του πλάνου σχετικά με τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, παρόλο που έχουν κατασκευαστεί εδώ και χρόνια, εντούτοις δεν έχουν τεθεί ακόμα σε λειτουργία. Μέσα στο 2025 πάντως – και με το διαγωνισμό για το έργο να παίρνει προτεραιότητα από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών – αναμένεται να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες.
Μέσα στην επόμενη τριετία οι εξελίξεις για τις δυο μικρές σήραγγες του Φαλήρου
Στο τμήμα ανάμεσα στο ΣΕΦ και τη συμβολή με την Λεωφόρο Συγγρού αντικρίζουμε δυο επίγειες σήραγγες, που μελλοντικά όμως αναμένεται να έχουν από πάνω ένα παράκτιο πάρκο περίπου 240 στρεμμάτων, στο πλαίσιο της ενοποίησης του Φαλήρου με την Καλλιθέα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, λοιπόν, οι δυο σήραγγες θα βρίσκονται κάτω από το πάρκο, διαθέτοντας μεταξύ άλλων και χώρο parking, ενώ οι όποιες εξελίξεις πάνω στο ζήτημα αναμένεται να γίνουν πράξη από την Περιφέρεια Αττικής μέσα στα επόμενα τρία χρόνια υπό την αιγίδα του ΕΣΠΑ 2021-2027.