Το πρωτότυπο αμιγώς ηλεκτρικό, Mercedes-Benz eIntouro, βασίζεται στο πετρελαιοκίνητο Intouro, αλλά αντί αυτού χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP και κεντρικό ηλεκτροκινητήρα.
Διατίθεται δε σε δύο μήκη: το eIntouro μήκους 12,18 μέτρων και το eIntouro M μήκους 13,09 μέτρων, με τις δυο παραλλαγές να καλύπτουν από 50 έως το πολύ 63 θέσεις.
Λειτουργεί με μπαταρίες LFP της CATL
Από εκεί και πέρα, το νέο Mercedes-Benz eIntouro διατίθεται με επιλογή από ένα ή δύο πακέτα μπαταριών, το καθένα με χωρητικότητα 207 kWh, ενώ η μέγιστη συνολική του χωρητικότητα ανέρχεται στις 414 kWh.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, εξάλλου, η πρώτη συστοιχία μπαταριών τοποθετείται πάντα στο χώρο πίσω από τον μπροστινό άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη κατανομή του βάρους, ενώ η προαιρετική δεύτερη μπαταρία βρίσκεται στον πρώην χώρο του κινητήρα στο πίσω μέρος.
Συνακόλουθα, η προμήθεια των μπαταριών πραγματοποιείται πλέον από την CATL, σηματοδοτώντας έτσι μια αλλαγή σε σχέση με τον παραδοσιακό συνεργάτη της Daimler Buses, την Akasol (και πλέον BorgWarner), προμηθεύτρια των μονάδων στο eCitaro.
Όσο για τους λόγους της μετάβασης στην τεχνολογία
LFP, αυτή προφανώς σχετίζεται με στοιχεία όπως η θερμική ασφάλεια, η διάρκεια ζωής και ο αριθμός των κύκλων φόρτισης, με τους ίδιους τους φορείς της Daimler Buses να τονίζουν πως:
«Με τις μπαταρίες LFP μπορεί να επιτευχθεί διάρκεια ζωής έως και 15 έτη σε μεμονωμένες εφαρμογές, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί περισσότερο από το 95 % της εγκατεστημένης χωρητικότητας. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερες εμβέλειες με την ίδια εγκατεστημένη χωρητικότητα μπαταρίας».
Απόδοση 462 αλόγων μέσω ενός πλήρως αυτόματου κιβωτίου τριών ταχυτήτων
Από εκεί και πέρα, για το μοντέλο eIntouro η Daimler Buses στράφηκε στο σύστημα μετάδοσης κίνησης
Cetrax της ZF, για απόδοση 462 ίππων και με την κινητήρια ισχύ να μεταφέρεται στον κινητήριο άξονα Mercedes-Benz RO 440 μέσω ενός πλήρως αυτόματου κιβωτίου τριών ταχυτήτων.
Επιπλέον, στη θέση του οδηγού τα όργανα - που αντιστοιχούν στις οθόνες που είναι γνωστές από το eCitaro - περιλαμβάνουν έναν μετρητή ισχύος ο οποίος αντικαθιστά τον μετρητή στροφών και υποδεικνύει την τρέχουσα απαίτηση ισχύος ή την ανάκτηση, την ίδια ώρα που ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών, τσεκάροντας παράλληλα αυτονομία, διαθεσιμότητα ισχύος, καθώς και μια ένδειξη φόρτισης μέσω της κεντρικής οθόνης.
Πλήρες σύστημα ADAS, που ταυτίζεται με τον κανονισμό GSR2
Και με τα
συστήματα υποβοήθησης τι γίνεται; Εκεί, για αρχή έχουμε τον προαιρετικό βοηθό πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 6 (ABA 6) που μπορεί να αντιδράσει σε ποδηλάτες και σε άτομα που είτε διασχίζουν το δρόμο είτε πλησιάζουν το όχημα είτε περπατούν στη λωρίδα κυκλοφορίας του οχήματος, χρησιμοποιώντας το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Ακολούθως, το Sideguard Assist 2 παρακολουθεί όχι μόνο την πλευρά του συνοδηγού, αλλά και εκείνη του οδηγού, αναλαμβάνοντας συν τοις άλλοις το ρόλο του βοηθού αλλαγής λωρίδας σε ταχύτητες άνω των 30 χλμ/ώρα. Επίσης, ειδοποιεί τον οδηγό για ένα αντικείμενο είτε στην πλευρά του οδηγού είτε στην πλευρά του συνοδηγού μέχρι τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα.
Τα ADAS όμως δε σταματούν εδώ. Αυτό, γιατί το Frontguard Assist παρακολουθεί την περιοχή κυκλοφορίας μπροστά από το όχημα και μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για άτομα ή για εμπόδια κατά την απομάκρυνση, την ίδια ώρα που στο βασικό πακέτο εξοπλισμού του eIntouro (που πληροί τις προϋποθέσεις του κανονισμού GSR2) συμπεριλαμβάνονται επίσης ο έξυπνος βοηθός περιορισμού ταχύτητας Traffic Sign Assist, το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPM), το σύστημα Attention Assist (AtAs), μια διεπαφή για τη χρήση αλκοολόμετρων στο χώρο εργασίας του οδηγού και μια κάμερα οπισθοπορείας. Εναλλακτικά της κάμερας οπισθοπορείας μάλιστα, οι εταιρείες μπορούν να επιλέξουν το προαιρετικό σύστημα κάμερας 360°.
Ενημερώσεις Over-the-air, δίχως τη… σκοτούρα του συνεργείου
Με το Mercedes-Benz eIntouro, η Daimler Buses ισχυρίζεται ότι γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής λεωφορείων στην Ευρώπη που παρουσιάζει ένα λεωφορείο το οποίο είναι συμβατό με over-the-air ενημερώσεις. Ο όρος αυτός αφορά σε ενημερώσεις λογισμικού που μεταδίδονται στο όχημα μέσω ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας, δίχως να απαιτείται η επίσκεψη σε συνεργείο - όπως συνέβαινε παλαιότερα –, βελτιώνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα του οχήματος
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η εγκατάσταση πραγματοποιείται μόνο όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, με το χειρόφρενο να είναι επίσης ενεργοποιημένο και την κατάσταση ετοιμότητας οδήγησης να είναι απενεργοποιημένη.