Υπό την αιγίδα του ευρωπαϊκού έργου, LIFE GREENH₂ORN, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε την έναρξη των εργασιών αναφορικά με τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα - και πιο συγκεκριμένα στην Κοζάνη -, που βάσει προβλέψεων θα ξεκινήσει τη λειτουργία του μέχρι το 2028.
Πάνω σε αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς, τόνισε ότι: «Η πρωτοβουλία μας για τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους εταίρους μας στο έργο LIFE GREENH₂ORN, δεν αποτελεί απλώς ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα αλλά και μια τομή στη μετάβαση της χώρας μας σε καθαρές μορφές ενέργειας. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να προωθήσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα, ενισχύοντας τον ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ως βασικού πυλώνα στον ενεργειακό τομέα της χώρας».
Μια μονάδα ηλεκτρόλυσης με ισχύ 500kW θα λαμβάνει ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές
Πιο αναλυτικά, στην προκειμένη περίπτωση θα παράγεται επιτόπια πράσινο υδρογόνο μέσα από μια μονάδα ηλεκτρόλυσης με ισχύ 500kW, η οποία θα λαμβάνει ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, μέσω σύμβασης προμήθειας (PPA) με φωτοβολταϊκά πάρκα της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Συνακόλουθα, το υδρογόνο που θα παράγεται, στην πορεία θα συμπιέζεται, θα αποθηκεύεται και θα διανέμεται μέσα από τον Σταθμό Ανεφοδιασμού Υδρογόνου σε διαφορετικά επίπεδα πίεσης, ώστε να καλύπτονται οχήματα διαφορετικών απαιτήσεων και προδιαγραφών, ως εξής: 200 bar για scooters και σάρωθρα, 350 bar για βαρέα οχήματα και 700 bar για επιβατικά οχήματα.
Την ίδια ώρα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας σε συνεργασία με την B&T Composites, προβλέπεται να αποθηκεύουν και να μεταφέρουν το υδρογόνο, αξιοποιώντας ένα σύστημα tube-trailer με σωλήνες από ανθρακονήματα για την ασφαλή μεταφορά του – κάτι που στην πορεία θα ενισχύσει και τη μεταφορά του σε άλλους σταθμούς, όπως π.χ. εκείνος στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
Με την υποστήριξη ψηφιακής πλατφόρμας το έργο (και) για τα φορτηγά
Από εκεί και πέρα, μια εξειδικευμένη ψηφιακή πλατφόρμα IT θα παρακολουθεί και θα αναλύει δεδομένα σε real-time, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι δυνατότητες του σταθμού.
Με βάση αυτήν την εξέλιξη, άλλωστε, ο εν λόγω σταθμός θα μπορούσε να ενταχθεί στον Κανονισμό Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR),
ενισχύοντας έτσι τη θέση της χώρας αναφορικά με τους δεσμευτικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2030.
Πρόκειται για το μοναδικό εγχείρημα σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη
Ολοκληρώνοντας, να επισημάνουμε εδώ πως το έργο LIFE GREENH₂ORN είναι το μοναδικό έργο στη «Γηραιά Ήπειρο» που έχει να κάνει με την ανάπτυξη σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου, κάτι που αποτελεί ένα ακόμα παράσημο στις πρωτοβουλίες της Ελλάδος για τη μετάβαση προς πιο βιώσιμες μορφές κινητικότητας.