-Πλοία ro-ro θα πραγματοποιούν ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, με ενδιάμεσους σταθμούς σε Χίο & Μυτιλήνη
-Στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το κόστος του εγχειρήματος
-Προβλέπεται διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου με το νέο έτος
Στο πλαίσιο του στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης και Ανασυγκρότησης του Έβρου - απόρροια της καταστροφικής πυρκαγιάς του 2023 - καταρτίστηκε πλάνο το οποίο αφορά σε κρατική επιδότηση για τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών από τον Έβρο στον Πειραιά, με ενδιάμεσες στάσεις σε Χίο και Μυτιλήνη.
Πιο αναλυτικά, το σχέδιο περιλαμβάνει την αξιοποίηση πλοίων ro-ro για τη μετακίνηση φορτηγών εμπορευματικών μεταφορών από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε εκείνο του Κερατσινίου, με μια απαραίτητη προϋπόθεση όμως: οι επιχειρήσεις που μεταφέρονται τα προϊόντα τους να έχουν ΑΦΜ από το νομό Έβρου, ώστε να απολαμβάνουν το συγκεκριμένο προνόμιο.
Αξίζει να επισημανθεί δε, πως η επιδότηση θα καλύπτει την απόσταση Αλεξανδρούπολης – Χίου, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς σε κάθε δρομολόγιο από Έβρο προς Πειραιά και αντίστροφα 70 μεγάλων φορτηγών – δηλαδή 140 στο σύνολο.
Στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το κόστος του εγχειρήματος
Όσον αφορά στο ύψος της επιδότησης, τώρα, αυτή υπολογίζεται στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ και θα προέρχεται από ταμείο αρωγής φυσικών καταστροφών & κλιματικής κρίσης για μια τριετία, ενώ στο σενάριο που το όλο project στεφθεί από επιτυχία και το μεταφορικό κόστος κριθεί θετικότερο, με τα πέρας των τριών χρόνων ενδέχεται ακόμα και να μονιμοποιηθεί ως μέτρο – όχι όμως υπό τη μορφή επιδότησης πλέον.
Την ίδια ώρα, πάνω στο σχεδιασμό του μέτρου συνεργάζονται και οι επιχειρήσεις της περιοχής, μιας και γνωρίζουν καλά πως το εγχείρημα θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων τους, καθιστώντας οικονομικότερη την τροφοδοσία, αλλά και προσφέροντας πρόσβαση εμπορικά στις αγορές της Χίου και της Μυτιλήνης.
Προβλέπεται διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου με το νέο έτος
Για να γίνουν βεβαίως πράξη όλα τα παραπάνω, πρέπει πρώτα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προκηρύξει τον αντίστοιχο διεθνή διαγωνισμό, προκειμένου να καταθέσουν αίτηση συμμετοχής οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ακτοπλοΐας και να προκύψει ανάδοχος με το νέο έτος.
Σε κάθε ενδεχόμενο, έχει υπολογιστεί πως τα φορτηγά από το νομό Έβρου διανύουν γύρω στα 800-900 οδικά χλμ όταν κατευθύνονται προς Αττική, πράγμα που συνεπάγεται πως με το νέο μέτρο μειώνονται οι εκπομπές ρύπων, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα ατυχήματα και ο θόρυβος, κάτι που αναδεικνύεται και ως πάγια θέση των τοπικών φορέων.