H αντικατάσταση του κορυφαίου σε πωλήσεις –πανευρωπαϊκά- λεωφορείου της Mercedes-Benz δεν ήταν μια απλή υπόθεση ωστόσο, η νέα γενιά του Tourismo με τις πολλαπλές νέες εκδόσεις, την απεριόριστη γκάμα χρήσεων.
Το νέο Tourismo επιδεικνύει πολλαπλές νέες εκδόσεις, απεριόριστη γκάμα χρήσεων, μειωμένο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας καθώς και πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες στα μηχανικά του μέρη. Επιπλέον έχει και εντελώς νέα σχεδίαση…
Eπί σειρά ετών, το Tourismo αποτέλεσε την κορυφαία σε πωλήσεις πρόταση της Mercedes-Benz. Η εμπορική του επιτυχία δεν ήταν φυσικά τυχαία καθώς ο πολυσχιδής χαρακτήρας του, η ευρεία γκάμα εκδόσεων και οι τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωμάτωνε σε όλους τους τομείς, το καθιστούσαν ως μια από τις πληρέστερες επιλογές στα τουριστικά και όχι μόνο, λεωφορεία.
Ωστόσο, προκειμένου να διατηρήσει τα σκήπτρα του, η Mercedes-Benz Buses δαπάνησε περίπου 400 εκ. ευρώ στην εξέλιξη της νέας γενιάς του με βασικούς πυλώνες την απόλυτη κάλυψη των αναγκών του ιδιοκτήτη, του οδηγού αλλά και των επιβατών του.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της Mercedes-Benz Buses σε περιορίστηκαν σε όλα τα παραπάνω αλλά φρόντισαν να αναβαθμίσουν – επεκτείνουν πλήρως και την γκάμα των εκδόσεων του νέου Tourismo, που πλέον θα είναι διαθέσιμο σε 4 επιλογές ως προς το μήκος του αμαξώματος του, από 12,2 – 13,9μ. την ίδια στιγμή που οι ειδικές επεμβάσεις στην σχεδίαση του οχήματος, μείωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή του στο 0,33(!), μια επίδοση που αντιστοιχεί σε αντίστοιχα επιβατικά σπορτίφ επιβατικά οχήματα…
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως η παραγωγή του νέου Tourismo ξεκινά μέσα στον Ιούλιο του τρέχοντος έτους και μέχρι το τέλος του 2017 θα έχουν λανσαριστεί όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις του. Στην Ελλάδα, τα πρώτα οχήματα αναμένονται μέσα στο 2018.
«Παραδοσιακά» κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας
Η ύπαρξη συστημάτων όπως τα Stop/Start Assist, Attention Assist, Front Collision Guard και φυσικά το Active Brake Assist 3 δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθούμε στην βελτιωμένη κατανομή των μαζών μεταξύ των δύο αξόνων, τη μείωση του συνολικού απόβαρου και τη βέλτιστη απόδοση των αναρτήσεων. Για παράδειγμα, σε ταχύτητες από 95χλμ./ώρα και πάνω, το αμάξωμα «χαμηλώνει» αυτόματα κατά 20χλστ., για να επανέλθει σε «κανονικά» επίπεδα όταν η ταχύτητα του μειωθεί κάτω από τα 70 χλμ./ώρα. Πέραν της βελτίωσης της κατευθυντικότητας του οχήματος, η μείωση της συνολικής εμπρόσθιας επιφάνειας του λεωφορείου, επιφέρει πτώση στη κατανάλωση καυσίμου.
Το γνωστό και μη εξαιρετέο «Active Brake Assist 3» (μετέπειτα θα είναι διαθέσιμη και η 4η γενιά του), αναλαμβάνει να ανιχνεύει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης με κινητά ή ακίνητα εμπόδια και είναι σε θέση να ακινητοποιήσει ακόμη και αυτόματα το λεωφορείο. Αντίστοιχα, το «Adaptive Cruise Control» σε συνεργασία με το «Stop/Start Assist» αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν το έργο του οδηγού σε ταχύτητες κίνησης από 0 – 100 χλμ./ώρα, διασφαλίζοντας την ομαλή επιτάχυνση – επιβράδυνση του οχήματος σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Την ίδια στιγμή, συστήματα όπως τα «Attention Assist» και «Docking Lights» επιφορτίζονται με τον έλεγχο της οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού παρέχοντας του και τον κατάλληλο φωτισμό σε διάφορα σημεία του αμαξώματος κατά την πραγματοποίηση οπισθοπορείας και άλλων απαιτητικών ελιγμών.
Φυσικά, η λίστα με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας του νέου Toursimo RHD δεν τελειώνει εκεί καθώς επιγραμματικά αξίζει να αναφέρουμε τα ABS, ASR, ESP, SPA (Lane Assistant), EBS (Electronic Braking System), BAS και DBL (Continuous Braking Limiter). Καταλήγοντας, το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας έχει διασφαλιστεί χάρη στις δομικές ενισχύσεις πο υ καλύπτουν τις προδιαγραφές της «ECE R66.02» που αφορά στις περιπτώσεις ανατροπής του λεωφορείου. Πέραν αυτού, το σύστημα «Front Collision Guard» (FCG) εκτελεί την ίδια αποστολή σε ότι αφορά στον ελάχιστο ζωτικό χώρο που επιβάλλεται να έχει στη διάθεση του ο οδηγός, ακόμη και κάτω από τους σφοδρότερους τύπους πλαγιομετωπικών συγκρούσεων.
Εντελώς νέα σχεδίαση
H μείωση τόσο του αεροδυναμικού συντελεστή (πλέον στο 0,33) όσο και του συνολικού απόβαρου (κατά 200 κιλά περίπου), βελτιώνει την αποδοτικότητα. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τροποποίηση των καθρεπτών αλλά και του παρμπρίζ ενώ, οι δύο πρώτες κολώνες έχουν ουσιαστικά… εξαφανιστεί χάρη σε ειδικές μεμβράνες στις γυάλινες επιφάνειες. Οπτικά, το επάνω μέρος του αμαξώματος δείχνει πως είναι πιο στενό, ενισχύοντας τον δυναμισμό του οχήματος αυξάνοντας παράλληλα την ορατότητα των επιβατών. Όλες οι πλευρικές κολωνες και κυρίως οι πίσω, έχουν τροποποιημένο σχήμα, με σαφείς επιρροές από παλαιότερα λεωφορεία της Mercedes-Benz, (O 303), ενώ και το πίσω παρμπρίζ έχει το χαρακτηριστικό τραπεζοειδές σχήμα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε (για τους πιο παρατηρητικούς) πως τα εμπρός φωτιστικά σώματα προέρχονται από το Mercedes-Benz Actros και τα πίσω από το αστικό Mercedes-Benz Citaro, γεγονός που μειώνει σημαντικά τόσο το κόστος συντήρησης, όσο και επισκευής τους.