Απαιτητικές οι προϋποθέσεις για τη θέρμανση της καμπίνας ακόμα και την άνοιξη.
VIHP: Η καινοτόμος τεχνολογία εξασφαλίζει θέρμανση της καμπίνας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία της μπαταρίας.
Παρέχεται ως στάνταρ εξοπλισμός με τα E-Transit Custom, E-Tourneo Custom & E-Transit Extended Range.
Ως σύστημα προορίζεται τόσο για το καλοκαίρι όσο και για το χειμώνα.
Μια διετία δοκιμών χρειάστηκε για την τελειοποίηση της πατέντας.
Μπορεί σιγά-σιγά να μπαίνουμε σε ρυθμούς άνοιξης, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές μεταφορές μπορούν να… επαναπαυτούν όσον αφορά στις ακραίες καιρικές συνθήκες.
Αυτό, διότι είτε μιλάμε για τις πρωινές εκκινήσεις, είτε για τις νυχτερινές βάρδιες, το μόνο βέβαιο σε κάθε περίπτωση είναι πως η οδήγηση σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν μπορεί να παραμείνει ένα τακτικό φαινόμενο, ακόμα και μέσα στους προσεχείς μήνες.
Σε αυτήν την πρόκληση, λοιπόν, είναι που έρχεται να δώσει λύση η πατέντα VIHP (Vapour-Injected Heat Pump) για τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford Pro, η οποία βοηθάει τα ηλεκτρικά Vans της εταιρείας να βγάζουν μεγαλύτερο μέρος της οδήγησης μεταξύ των επαναφορτίσεων, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μπορούν να κάνουν περισσότερα πράγματα στο κρύο.
VIHP: Η καινοτόμος τεχνολογία εξασφαλίζει θέρμανση της καμπίνας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία της μπαταρίας
Τι είναι όμως η καινοτομία VIHP; Επί της ουσίας πρόκειται για ένα σύστημα, που παρέχει έναν αποτελεσματικό τρόπο θέρμανσης της καμπίνας με τη δέσμευση θερμικής ενέργειας από τον εξωτερικό αέρα - ακόμη και σε θερμοκρασίες πολύ κάτω των -10°C – μέσα από τη χρήση μιας πρωτότυπης αντλίας θερμότητας.
Τοιουτοτρόπως, η θέρμανση στο cockpit επιτυγχάνεται χάρη στην αξιοποίηση «δωρεάν» ενέργειας, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση στην μπαταρία που υπό νορμάλ συνθήκες θα χρειαζόταν προκειμένου να διατηρηθούν οι οδηγοί ζεστοί και άνετοι - πράγμα που συνεπάγεται μεταξύ άλλων περισσότερη διαθέσιμη ενέργεια για την εκτέλεση των εργασιών.
Αναφορικά με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, άλλωστε, ο Επικεφαλής για τα Χαρακτηριστικά & τους Ελέγχους του Κλίματος της Ford, Ingo Krolewski, δήλωσε σχετικά πως:
«Για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Vans, κάθε χλμ. που διανύεται μεταξύ των ανεφοδιασμών σημαίνει λιγότερο χρόνο διακοπής λειτουργίας και περισσότερα χρήματα ως κέρδος. Οπότε, με κάθε χιλιόμετρο επιδιώκουμε να μεγιστοποιήσουμε την αποδοτικότητα και να κάνουμε τους ηλεκτρικούς στόλους πιο παραγωγικούς και οικονομικά αποδοτικούς για τις σκληρά εργαζόμενες επιχειρήσεις».
Παρέχεται ως στάνταρ εξοπλισμός με τα E-Transit Custom, E-Tourneo Custom & E-Transit Extended Range
Από εκεί και πέρα, η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έμπνευση της Ford έρχεται υπό τη μορφή στάνταρ εξοπλισμού για λογαριασμό των ηλεκτρικών μοντέλων
Ford E-Transit Custom,
E-Tourneo Custom και
E-Transit Extended Range (σ.σ. το τελευταίο χαρίζει στο E-Transit μεγαλύτερη αυτονομία κατά 28%, φτάνοντας έτσι τα 402 χλμ. με μια φόρτιση).
Εξάλλου, κατά τη διάρκεια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες και σε εξελιγμένα εργαστηριακά περιβάλλοντα, οι μηχανικοί της Ford διαπίστωσαν πως η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να βελτιώσει την αυτονομία ενός E-Transit Extended Range από 7% έως 10% σε σύγκριση με ένα όχημα χωρίς αντλία θερμότητας.
Ως σύστημα προορίζεται τόσο για το καλοκαίρι όσο και για το χειμώνα
Όπως και να έχει, αξίζει να αναφερθεί εδώ πως οι αντλίες θερμότητας είναι μια δημοφιλής, ενεργειακά αποδοτική μέθοδος για τη θέρμανση κατοικιών, γραφείων και - πιο πρόσφατα - ηλεκτρικών οχημάτων. Ο τρόπος λειτουργίας τους δε, όπως προαναφέρθηκε, είναι ότι χρησιμοποιούν πολύ ψυχρά ψυκτικά αέρια για να απορροφήσουν θερμότητα από το περιβάλλον και στη συνέχεια συμπιέζουν αυτά τα αέρια, ώστε να αυξήσουν τη θερμοκρασία τους.
Ωστόσο, το σύστημα VIHP της Ford προσφέρει μεγαλύτερα οφέλη από άλλα σχέδια αντλιών θερμότητας, καθώς χρησιμοποιεί την έγχυση ατμών για να συμβάλει στη βελτίωση της απόδοσης τόσο κατά τη θέρμανση όσο και κατά την ψύξη του εσωτερικού ενός Van.
Κατά αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες αυξάνονται πάνω από τους 25°C, το ενσωματωμένο σύστημα ψύξης της αντλίας μπορεί αντίστοιχα να τραβήξει θερμότητα από την καμπίνα, μειώνοντας την ενέργεια της μπαταρίας που θα απαιτούνταν κανονικά για τη λειτουργία του κλιματισμού στο όχημα.
Μια διετία δοκιμών χρειάστηκε για την τελειοποίηση της πατέντας
Ολοκληρώνοντας, επισημαίνεται πως σχεδόν δύο χρόνια αφιερώθηκαν στην τελειοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας, με περισσότερες από 100 δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα, αλλά και 25.000 χλμ. αξιολόγησης σε πραγματικές συνθήκες για κάθε μοντέλο.
Μάλιστα, επτά εξειδικευμένα ταξίδια δοκιμών έλαβαν χώρα σε συνθήκες τόσο διαφορετικές όσο η ζέστη ενός ισπανικού καλοκαιριού με έναν φινλανδικό χειμώνα -34°C, με την ανάπτυξη να αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ των ομάδων μηχανικών της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και στις ΗΠΑ.