Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Νομοθετική πρόταση η οποία θα αφορά τη ρύθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα νέα βαρέα οχήματα, θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι προτάσεις της ACEA για τους ρύπους

1.867 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2018)

Νομοθετική πρόταση η οποία θα αφορά τη ρύθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα νέα βαρέα οχήματα, θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η εν λόγω πρόταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός των προσεχών ημερών και σκοπός της όπως προαναφέραμε είναι ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα βαρέα οχήματα, αποτελώντας ουσιαστικά το επόμενο βήμα της συμφωνίας που είχαν έρθει οι εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, τον περασμένο Μάρτιο.
 
Με το Εργαλείο Υπολογισμού Κατανάλωσης Ενέργειας Οχημάτων (VECTO), το οποίο θα χρησιμοποιείται από το 2019 από όλους τους κατασκευαστές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι προ των πυλών, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναφέρει τις δικές της προτάσεις για το που πρέπει να στηρίζονται τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα φορτηγά
 
Αναλυτικά κάνει λόγο ότι
  1. Τα πρότυπα CO2 είναι αναγκαίο να συνδυαστούν με την εξέταση όλων των μεταβλητών που επηρεάζουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των φορτηγών.
  2. Πρέπει να υπάρξει καθορισμός από την ΕΕ της δικής της προσέγγιση αναφορικά με τα πρότυπα CO2 των φορτηγών.
  3. Πρέπει να προσεχθεί ολόκληρο το όχημα και όχι επιμέρους εξαρτήματα.
  4. Το επίπεδο αναφοράς για τα μελλοντικά πρότυπα πρέπει να βασίζεται σε δεδομένα διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από το VECTO.
 
Από κει και πέρα αξίζει να σημειωθεί πως η ACEA θέλει να αποτελέσει αρωγό για το επόμενο καθεστώς εκπομπών ρύπων CO2 για τα φορτηγά και για αυτό το λόγο προτείνει 10 σημεία που πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή  λέγοντας πως
  1. Πρέπει να υπάρξει συνοχή μεταξύ της πολιτικής για το κλίμα και την ποιότητα του αέρα
  2. Πρέπει να καθοριστεί η ανθεκτικότητα των βασικών τιμών (baseline)
  3. Πρέπει να οριστικοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα για το 2025 και το 2030
  4. Να είναι συνυφασμένα με τις επιλογές που υπάρχουν στην αγορά
  5. Πρέπει να είναι ευέλικτα σε σχέση με τον υπολογισμό και την εμπορία CO2
  6. Πρέπει να υπάρξει περαιτέρω αναβάθμιση του VECTO
  7. Πρέπει να υπάρξουν οικονομικά οφέλη για τη χρήση οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων.
  8. Πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή σε ολόκληρο το όχημα και όχι μόνο στα επιμέρους εξαρτήματα
  9. Πρέπει να υπάρξει συνέπεια στις μετρήσεις
  10. Πρέπει να υπάρξουν νέες δοκιμές ελέγχου οδικής κυκλοφορίας στα νέα οχήματα.