Θετική ήταν η ανταπόκριση του συνόλου των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια του εθνικού οδικού δικτύου στη σχετική πρόταση της ανεξάρτητης αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή».
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του «Συνηγόρου του Καταναλωτή», λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά ερωτήματα και παράπονα των καταναλωτών, η αρχή επικοινώνησε με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τη λειτουργία των σταθμών διοδίων σε όλη τη χώρα, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο εγκατάστασης τερματικών POS σε τουλάχιστον μία καμπίνα, σε κάθε σταθμό διοδίων στο ευρύτερο οδικό δίκτυο της χώρας.
Η πρόταση της αρχής, στηρίχθηκε στην ανάγκη εξυπηρέτησης τόσο των ελλήνων καταναλωτών όσο και των τουριστών που πραγματοποιούν διελεύσεις από τις αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας, από χώρες εντός και εκτός της ΕΕ, οι οποίοι και είναι πιο συνηθισμένοι στην χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, στις διάφορες δραστηριότητες τους.
Αξίζει να επισημανθεί ότι σε πολλά κράτη – μέλη της ΕΕ, η αποδοχή όλων των μέσων πληρωμής στους σταθμούς διοδίων είναι υποχρεωτική. Παράλληλα, η διεύρυνση των μέσων πληρωμής προς την κατεύθυνση της αύξησης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, όπως οι κάρτες ανέπαφων συναλλαγών, εντάσσεται στο πλαίσιο σχετικών πολιτικών που προωθούνται συστηματικά σε ευρωπαϊκό αλλά και εθνικό επίπεδο.