Τι να σου πει το 4x4 όταν υπάρχει το 6x6; Τώρα αν το 3αξονικό των ονείρων σου είναι πανάκριβο, αχρείαστο και ελαφρώς αναξιόπιστο, είναι ένα άλλο ζήτημα. Αρκεί εσύ να νιώθεις Σαουδάραβας πετρελαιάς, αρκεί να διαφέρεις.
Για όλα φταίνε οι …Γερμανοί!
Στην Ελλάδα συνηθίζουμε να λέμε πως για όλα φταίνε οι …Γερμανοί, κάτι που θα το δανειστούμε αστειευόμενοι, για να ξετυλίξουμε το κουβάρι των τριαξονικών ΙΧ οχημάτων. Όλα που λέτε, στη σύγχρονη ιστορία τουλάχιστον, ξεκίνησαν
το 2013, όταν εκκίνησε η παραγωγή της περίφημης και ακριβοθώρητης
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, η οποία κατασκευάστηκε για μόλις 2 χρόνια και αποτελεί μέχρι και σήμερα
τη μοναδική σχετική πρόταση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που προέρχεται όχι από κάποιον οίκο μετατροπών, αλλά απευθείας από μία κατασκευάστρια εταιρεία (και μάλιστα πρωτοκλασάτη).
Το αυτοκίνητο έγινε από την πρώτη στιγμή κλασικό και αποτέλεσε το όνειρο του κάθε πετρελαιά που λέγαμε και πιο πάνω. Μόνο τυχαίο δεν είναι λοιπόν που μόλις πρόσφατα, μια G 63 6x6 του 2014 (δια χειρός Brabus) πουλήθηκε αντί του αστρονομικού (έως παράλογου) ποσού των
1,2 εκ. ευρώ (δες παρακάτω)!
Η χαρά του after-market
Και μπορεί η παγκόσμια οικονομική κρίση να άλλαξε τις ισορροπίες καθιστώντας απαγορευτική τη μαζική παραγωγή οχημάτων σαν και αυτό, αλλά
το «μπόλι» μπήκε και το κοινό ψήθηκε. Και αφού τα μεγάλα εργοστάσια δεν προσέφεραν οχήματα, μπήκαν στο παιχνίδι οι -μικροί και μεγάλοι- οίκοι μετατροπών, ικανοποιώντας αυτοί τη σχετική ζήτηση.
Μοιραία, λοιπόν, προέκυψαν
μετατροπές αμφιβόλου ποιότητας και αισθητικής, αλλά βγήκαν στους δρόμους και πραγματικά «κομψοτεχνήματα», από εταιρείες διεθνούς φήμης όπως η
Hennessey από το Τέξας, οι άνθρωποι της οποίας είπαν να εξαργυρώσουν τη δημοφιλία των
6x6 Pick-Up στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και όταν λέμε για δημοφιλία, μιλάμε για καταιγισμό τέτοιων εκδόσεων και την εμφάνιση εταιρειών όπως η
Apocalypse Manufacturing από τη Φλόριντα, που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με 6τροχα οχήματα.
Εύλογα,
οι μετατροπές πατάνε σε δημοφιλή μοντέλα στις ΗΠΑ, όπως τα Ford F-150 Raptor και Bronco, Ram 1500 TRX, Jeep Wrangler και Gladiator, Chevrolet Silverado και άλλα. Φυσικά τριαξονικά γίνονται και παλιότερα οχήματα, ενώ
δεν λείπουν και οι μετατροπές που έχουν λάβει χώρα στο γκαράζ κάποιου «μερακλή» που πιάνουν τα χέρια του…
Πανάκριβα, αχρείαστα & δύσχρηστα
Ποιος είναι, όμως, ο κοινός παρονομαστής όλων των παραπάνω οχημάτων; Καταρχάς τονίσαμε πως
δεν έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, για τη συντριπτική πλειοψηφία τουλάχιστον αυτών που τα ονειρεύονται ή τελικά τα αποκτούν. Από εκεί και πέρα, πρόκειται για
δύσχρηστα οχήματα με υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις, με το τελευταίο να μην ενδιαφέρει τους Αμερικάνους έως πρόσφατα, αλλά πλέον
η άνοδος των τιμών των καυσίμων να έχει γίνει εφιάλτης και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει, όμως, είναι
οι τιμές κτήσης των 6x6 οχημάτων, καθώς οι εταιρείες που τα κατασκευάζουν ζητούν συνήθως από 150 έως 250 χιλιάδες δολάρια για να τα παραχωρήσουν. Σημειώστε, μάλιστα, πως αυτές είναι βασικές τιμές για σχετικά προσιτά οχήματα, καθώς τα 6x6 μοντέλα μπορούν να φτάσουν εύκολα ακόμα και στις 500.000 δολάρια!
Σε αυτό προσθέστε και μερικά ερωτηματικά που υπάρχουν αναφορικά με
τη μακροζωία και την αξιοπιστία των εν λόγω οχημάτων, καθώς δεν είναι εργοστασιακά, αλλά προϊόντα μετατροπέων. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο, που η κορυφαία Hennessey προσφέρει μόνο
2ετή εγγύηση για τα οχήματά της…
Τους ενδοιασμούς μας σας τους μεταφέραμε και νομίζουμε πως είναι εύλογοι. Σε κάθε περίπτωση, σας παρουσιάζουμε στις παρακάτω ενότητες
10+1 σχετικά μοντέλα για να τα γνωρίσετε και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.