Χάρη στις πολλαπλές δομικές και τεχνολογικές καινοτομίες που υιοθετεί, το Volta Zero αναμένεται να αλλάξει άρδην τις αστικές μεταφορές του μέλλοντος.

Αμιγώς ηλεκτροκίνητο, το Volta Zero θα συμβάλλει στη βελτίωση της ατμόσφαιρας στα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ…

… είναι ιδιαίτερα «φιλικό» και προς τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ειδικά τις πιο ευάλωτες ομάδες όπως οι πεζοί.

Στο εσωτερικό της καμπίνας, η θέση του οδηγού είναι στο κέντρο ενώ…

… η θέση οδήγησης τον τοποθετεί πρακτικά σε ύψος αντίστοιχο με αυτό των πεζών (στα 1,8μ.)

Παρουσιάστηκε επίσημα το νέο Volta Zero! (+vid)

Ανακαλύψτε πως το εν λόγω –πλήρως ηλεκτροκίνητο- φορτηγό πόλης αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις αστικές μεταφορές, χάρη στις πολλαπλές τεχνολογικές και όχι μόνο, καινοτομίες που ενσωματώνει!

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ & Επαγγελματικό: Νέα μοντέλα, Τιμές, Δίκτυο φόρτισης με 1 κλίκ!

 
Η σουηδική εταιρεία Volta Trucks, παρουσίασε επίσημα το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, φορτηγό της με την ονομασία «Zero» το οποίο, χάρη στις πολλαπλές τεχνολογικές (και όχι μόνο) καινοτομίες που ενσωματώνει, υπόσχεται να αλλάξει άρδην τις εμπορευματικές αστικές μεταφορές.
Μια από τις σημαντικότερες διαφοροποιήσεις του ηλεκτροκίνητου Volta σε σχέση με τα υπόλοιπα, συμβατικά, ελαφρά φορτηγά που συναντάμε στους δρόμου σήμερα είναι πως φέρει –κατά 90%- λιγότερα μηχανικά μέρη! Παράλληλα, η απουσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και του παραδοσιακού συστήματος μετάδοσης της κίνησης, επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Volta Trucks να εξελίξουν από… λευκό χαρτί τη σχεδίαση του αμαξώματος, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή σε σχεδίαση και δυνατότητες καμπίνα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο οδηγός εδράζεται πλέον αρκετά πιο χαμηλά (και στο κέντρο της καμπίνας) σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά φορτηγά, με το κεφάλι του να βρίσκεται ουσιαστικά σε ύψος της τάξης των 1,8μ. από το οδόστρωμα.
Αυτό σε συνδυασμό με το άμεσο περιφερειακό οπτικό πεδίο των 220 μοιρών (που διευρύνεται στις 360 μοίρες) χάρη σε ειδικές κάμερες, διασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την κίνηση του για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και κυρίως τους πιο ευάλωτους.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως, με βάση τα στοιχεία της τροχαίας αναφορικά με τα τροχαία στην πόλη του Λονδίνου, το 23% των θανάτων πεζών και το 58% των θανάτων δικυκλιστών αντίστοιχα, σχετίζονται με τροχαία δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά), παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα οχήματα καλύπτουν μόνο το 4% των διανυθέντων χιλιομέτρων ημερησίως!
Σημαντικές λύσεις σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα έρχεται να δώσει η νέα σχεδίαση που υιοθετεί το Volta Zero (όπως προαναφέραμε) ενώ την ίδια στιγμή, μια πληρέστατη γκάμα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού «ADAS» (Advanced Driver Assistance Systems) όπως τα Active Steering, Road Sign Assist, Reversing Assistant (με κάμερες οπισθοπορείας), Lane Change Assist, Lane Departure Warning κ.ά., είναι διαθέσιμο στον εξοπλισμό του.
Πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες σε όλους τους τομείς
Μια από τις βασικές διαφοροποιήσεις του Volta Zero σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατική ή μη φορτηγά είναι πως το αμάξωμα του και η δομή των τοιχωμάτων της καρότσας του αποτελούνται από ένα νέο υλικό με την ονομασία «Flax» που βασίζεται μεταξύ άλλων σε φυτικές ίνες και βιοδιασπώμενο ρετσίνι. Το εν λόγω υλικό έχει εξελιχθεί από την ελβετική εταιρεία Bcomp και είναι εξαιρετικά ελαφρύ και εφάμιλλο σε αντοχή και ιδιότητες με τα ανθρακονήματα. Ωστόσο, σε όλο το στάδιο της παραγωγής του εκλύονται 75% λιγότερες εκπομπές CO2 ενώ, στο τέλος του κύκλου ζωής του, μπορεί να καεί (στο πλαίσιο των βασικών διαδικασιών διαχείρισης των απορριμάτων) παράγοντας θερμότητα που μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί.
Τέλος, σε περίπτωση ατυχήματος, τα μέρη του οχήματος που αποτελούνται από το υλικό Flax, έχουν την ίδια συμπεριφορά και αντοχή με τον συμβατικό χάλυβα!
Μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία του Volta Zero είναι πως ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήριος (πίσω) άξονας, είναι ενοποιημένα σε μία ιδιαίτερα συμπαγή σε διαστάσεις μονάδα με την ονομασία «e-Axle». Αυτό επιτρέπει την έδραση των μπαταριών του (χωρητικότητας 160 – 200 kWh) εντός του πλαισίου, αυξάνοντας την προστασία τους σε όλες τις περιπτώσεις. Η μέγιστη αυτονομία του Volta Zero ανέρχεται στα 150 – 200 χλμ.
Σε ότι αφορά στις διαστάσεις και τις μεταφορικές του δυνατότητες, ο νέος αυτός τύπος φορτηγού έχει μεικτό βάρος 16t. και μπορεί να υποστηρίξει στο εσωτερικό του ωφέλιμο φορτίο έως και 8.600 κιλών. Αντίστοιχα στις εκδόσεις με κιβωτάμαξα, ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 37,7κ.μ. και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 16 ευρωπαλέτες.
Το μήκος του αμαξώματος του ανέρχεται στα 9,46μ., το πλάτος στα 2,55μ. και το ύψος στα 3,47μ. αντίστοιχα. Με βάση όλα τα παραπάνω, οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναφέρουν πως το νέο Volta Zero θα είναι σε θέση να αντικαταστήσει το μεταφορικό έργο που προσφέρουν 3 – 4 ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος έως 3,5t., εκπέμποντας φυσικά μηδενικούς ρύπους και θόρυβο κατά τη λειτουργία του.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως μέσα στο 1ο 6μηνο του 2021, η Volta Trucks θα ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές χρήσης του Zero με 12 οχήματα που θα ενσωματωθούν στους στόλους οχημάτων κορυφαίων εταιρειών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τον κλάδο των logistics ενώ, η μαζική του παραγωγή θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2022 με την εταιρεία να υπολογίζει πως έχει ανέλθει στα 5.000 οχήματα ετησίως έως το 2025.
Περισσότερα για το νέο Volta Zero μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video από την παγκόσμια παρουσίαση του…
 
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Advertisement