Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τοv κώδωνα του κινδύνου κρούει ο ΣΕΑΑ αναφορικά με τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας

Περιβαλλοντικό βάρος τα παλιά λεωφορεία λέει ο ΣΕΑΑ

2.745 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2018)

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο ΣΕΑΑ αναφορικά με τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας, κάνοντας αναφορά στα παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, οχήματα που διαθέτει. Δείτε περισσότερα.

Μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος από τις εκπομπές και από το θόρυβο που εκπέμπουν τα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα υποστηρίζει πως υπάρχει ο ΣΕΑΑ, καθώς τα οχήματα που χρησιμοποιούν παλαιά αντιρρυπαντική τεχνολογία έχει τη μερίδα του λέοντος, σε μία εποχή που γίνεται μία παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των ρύπων και των επιπτώσεων τους.
 
Όπως ενημερώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με στόλο που ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής και φτάνει πλέον τα 27 κάτι που μαρτυρούν τα παρακάτω στοιχεία

Αναλυτικά, ο στόλος των 2.021 λεωφορείων στην Αθήνα έχει ως εξής:
 
Πετρελαιοκίνητα
Αντιρρυπαντική τεχνολογία Χρονολογία Αριθμός οχημάτων
Euro I 1994 227
Euro II 1997 579
Euro III 2002 281
Euro IV 2007 220
Euro V 2010 104
Αεριοκίνητα (CNG)
Αντιρρυπαντική τεχνολογία Χρονολογία Αριθμός οχημάτων
EEV   200
Euro II 1997 290
Euro III 2002 120

Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η διαφορά εκπομπών οξειδίων του αζώτου, ανάλογα την αντιρρυπαντική τεχνολογία.

Πιο συγκεκριμένα:
Εκπομπές ΝΟx πετρελαιοκίνητων βαρέων οχημάτων
Αντιρρυπαντική τεχνολογία Χρονολογία Nox (g/kWh)
Euro I 1994 8,0
Euro II 1997 7,0
Euro III 2002 5,0
Euro IV 2007 3,5
Euro V 2010 2,0
Euro VI 2014 0,4
 
Τα λεωφορεία με φυσικό αέριο εμφανίστηκαν σε μία Ευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αν και η Αθήνα ωφελήθηκε σημαντικά από τη χρήση λεωφορείων φυσικού αερίου, σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Πέρα από τα αστικά λεωφορεία, πρέπει να σημειωθεί ότι δυστυχώς και τα σχολικά και τα τουριστικά λεωφορεία έχουν όριο ζωής τα 27 χρόνια.
 
Από κει και πέρα αξίζει να σημειωθεί πως ο ΟΑΣΑ μέσω του προέδρου του Τάσου Ταστάνη, ανακοίνωσε τα πλάνα του για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της χώρας.
 
Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της τριήμερης Διεθνής Συνάντησης που διοργάνωσε ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Αθήνα, με αντικείμενο τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα ο κος Ταστάνης μίλησε για τον Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΑΣΑ για την περίοδο 2018- 2022, που προβλέπει επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 121.000.000 ευρώ, στις οποίες, περιλαμβάνονται:

- Η εξασφάλιση κονδυλίων 100.000.000 ευρώ για την προμήθεια 400 καινούργιων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων και τρόλεϊ, πέραν της προμήθειας 92 λεωφορείων που ήδη δρομολογείται μετά την εξασφάλιση 30.000.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.
- Η λειτουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Προληπτικής Διάγνωσης, Τεχνικής Ικανότητας και Διαχειριστικής Επάρκειας των Οχημάτων Στόλου ΟΑΣΑ, συνολικού προϋπολογισμού 4.060.000 ευρώ, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και επέκταση βιώσιμων και οικολογικών αστικών μεταφορών, με παράλληλη προώθηση στρατηγικών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 
- Η προμήθεια και εγκατάσταση 500 νέων «έξυπνων» στάσεων, προϋπολογισμού 2.500.000 ευρώ.
- Η προμήθεια Ολοκληρωμένου Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών (ΟΣΠΕ) προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ.
- Η εγκατάσταση Wi-Fi στα οχήματα του Ομίλου, προϋπολογισμού 900.000 ευρώ.
- Ο εκσυγχρονισμός του Συστήματος Ελέγχου των Λεωφορειολωρίδων, προϋπολογισμού 310.000 ευρώ.