ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η Mercedes-Benz αναμένεται να ανακοινώσει πρόγραμμα ανάκλησης για συγκεκριμένες εκδόσεις του Vito λόγω προβλημάτων στον έλεγχο επεξεργασίας των καυσαερίων του.

Πλάνο ανάκλησης για το Vito

3.105 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2018)

Η Mercedes-Benz αναμένεται να προωθήσει πλάνο ανάκλησης για συγκεκριμένες εκδόσεις του μοντέλου Vito καθώς ελέγχεται για προβλήματα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα των 1,6λτ.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας κάλεσε σε συνάντηση τον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler AG, κ. Dieter Zetsche, με αφορμή προβλήματα που αφορούν στις εκπομπές ρύπων συγκεκριμένων ελαφρών επαγγελματικών και επιβατικών οχημάτων της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πιο συγκεκριμένα, η Daimler ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως θα εξαγγείλει ένα ειδικό πρόγραμμα ανάκλησης για το μοντέλο Vito που εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6λτ. καθώς υπάρχουν ζητήματα αναφορικά με την κάλυψη των διεθνών προδιαγραφών ως προς τους ρύπους και πιο συγκεκριμένα με τα οξείδια του αζώτου (NOx).
Στη συνάντηση του επικεφαλής της Daimler με τον γερμανό υπουργό Μεταφορών, κ. Andreas Scheuer, νωρίτερα κατά τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας, δόθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία προθεσμία 15 ημερών (έως την 15η Ιουνίου) προκειμένου να βρουν μια λύση στα προβλήματα που αφορούν στο Vito.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο κ. Zetsche τόνισε πως υπήρξε μια καλή συζήτηση με τους εκπροσώπους των αρχών ενώ επιβεβαίωσε το νέο… ραντεβού της εταιρείας με το υπουργείο.
Από την πλευρά τους, οι γερμανικές αρχές ανέφεραν πως διαπιστώθηκε ότι το Vito εφοδιάζονταν με ένα ειδικό λογισμικό που ήταν σε θέση να παρεμβαίνει στη διαδικασία επεξεργασίας των καυσαερίων (SCR), οδηγώντας ουσιαστικά σε αυξημένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
Διάφορα δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο μάλιστα αναφέρουν σχετικά πως οι αρχές κάνουν λόγο για 40.000 οχήματα Vito και 80.000 οχήματα από το μοντέλο C-Class, έχουν ενδεχομένως εφοδιαστεί με το εν λόγω λογισμικό που τους επιτρέπει να εκπέμπουν αυξημένους ρύπους, χωρίς αυτό να είναι ανιχνεύσιμο.
 
Πως εμπλέκεται η αυτοκινητοβιομηχανία Renault
Ως γνωστόν, ορισμένα οχήματα της Mercedes-Benz, συμπεριλαμβανομένου και το Vito, εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες που κατασκευάζει η Renault, στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Η Renault πάντως αναφέρει πως αν και προμηθεύει τους εν λόγω κινητήρες στη Mercedes-Benz, είναι ευθύνη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ρυθμίσει το λογισμικό των εν λόγω μηχανικών συνόλων.
Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως, μέσα στον Ιανουάριο του 2017, έπειτα από καταγγελία του φορέα «DGCCRF» (κάτι αντίστοιχο με το Ινστιτούτο Προστασίας του Καταναλωτή για την αγορά της Γαλλίας), η Renault είχε επίσης κατηγορηθεί για ένα «ύποπτο» λογισμικό που επενέβαινε στις λειτουργίες επεξεργασίας συγκεκριμένων κινητήρων της.
 
Η επίσημη θέση της Daimler AG
Σε κάθε περίπτωση, το Auto Τρίτη Επαγγελματικά επικοινώνησε με την Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε. σχετικά με το εν λόγω ζήτημα και παρακάτω σας παραθέτουμε την σχετική –επίσημη- ανακοίνωση της εταιρείας:
«Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (ΚΒΑ) έχει ενημερώσει επισήμως τη Daimler AG ότι πρέπει να προβεί σε μια ανάκληση του μοντέλου Vito Van με κινητήρα πετρελαίου Euro6 1,6λτ.
Σύμφωνα με την ερμηνεία του νόμου κατά την ΚΒΑ, ο συγκεκριμένος προγραμματισμών των δύο λειτουργιών ελέγχου κινητήρα του οχήματος δεν συνάδει με την ισχύουσα νομοθεσία.
Αυτές οι λειτουργίες είναι μέρος ενός σύνθετου συστήματος ελέγχου καυσαερίων που σκοπό έχει να διασφαλίσει τον ισχυρό καθαρισμό των καυσαερίων κατά τη διάρκεια εναλλασσόμενων οδηγικών συνθηκών εφ όρου ζωής του οχήματος. Ο συγκεκριμένος προγραμματισμός του ελέγχου κινητήρα δεν απαιτείται για να περάσει το αυτοκίνητο τον αντίστοιχο κύκλο ελέγχου NEDC. Η Daimler θα ασκήσει έφεση σε αυτήν τη διοικητική παραγγελία της ΚΒΑ. Εάν είναι απαραίτητο, η εταιρεία θα φροντίσει ώστε η διφορούμενη ερμηνεία του νόμου να λυθεί ενώπιον δικαστηρίου.
Ανεξάρτητα από τη νομική διάσταση του θέματος, η Daimler θα συνεχίσει να συνεργάζεται πλήρως με τις Αρχές. Αφού λάβει την έγκριση από την ΚΒΑ, η Daimler θα διεξάγει μια αναβάθμιση λογισμικού για τον εν λόγω προγραμματισμό. Επιπλέον, το Vito συμπεριλαμβάνεται ήδη στην ανάκληση που αφορά στην αναβάθμιση λογισμικού σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια οχήματα Mercedes-Benz, ο οποίος θα βελτιώσει τις εκπομπές ρύπων τους.
Οι πελάτες θα ενημερωθούν ανάλογα όταν είναι έτοιμη η σχετική αναβάθμιση λογισμικού, η οποία φυσικά θα διενεργηθεί χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για αυτούς».

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες εδώ