Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ιδιαίτερα έντονες είναι οι αντιδράσεις του κλάδο των οδικών μεταφορέων στις διατάξεις απελευθέρωσης της αγοράς που επιφέρει το άρθρο 104 του νέου πολυνομοσχεδίου.

«Πλήρης διάλυση» του κλάδου

3.430 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2017)

Για πλήρη διάλυση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών καταγγέλλουν την Πολιτεία οι εκπρόσωποι του κλάδου, ζητώντας την άμεση απόσυρση του άρθρου 104 στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.

Για πλήρη διάλυση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών κατηγορούν οι εκπρόσωποι του κλάδου των Φ.Δ.Χ. την Πολιτεία εξαιτίας του άρθρου 104 του πολυνομοσχεδίου που έχει εισαχθεί στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, προκειμένου να υλοποιηθούν τα μέτρα που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών.
Παράλληλα, διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων των οδικών μεταφορέων και του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να τροποποιηθεί δραστικά ή να αποσυρθεί πλήρως το εν λόγω άρθρο.
Σε σχετική της ανακοίνωση μάλιστα, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΦΑΕ) αναφέρει τα εξής:
«Στο άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου, συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις, οι οποίες ολοκληρώνουν την μνημονιακή επέλαση στον χώρο των αυτοκινητιστών, διαμορφώνουν συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλα τραστ διαμεταφορικών, εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων και καταργούν τις τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή, ρίχνοντας τον βορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό και στα μεγάλα συμφέροντα.
Πιο συγκεκριμένα, με τις κυριότερες από τις ρυθμίσεις αυτές:
-Καταργείται το όριο του μεικτού βάρους άνω των 3,5t. για τα Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
-Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με ΦΔΧ αυτοκίνητα.
-Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με ΦΙΧ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μεικτό βάρος, το κόμιστρο και του όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών.
-Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκούμενων και ημί-ρυμουλκούμενων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό και που ως τώρα ίσχυε ο αριθμός των δύο ανά ρυμουλκό όχημα.
Η –δήθεν- απελευθέρωση, για της οποίας την ολοκλήρωση θριαμβολογεί η αιτιολογική έκθεση του νομοθετήματος, δεν πρόκειται να επιφέρει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, όπως εξαγγείλει, αλλά την διάλυση τους και την υποταγή τους στον πολλαπλό αθέμιτο ανταγωνισμό τον οποίο υφίστανται τόσο από ορισμένα συμφέροντα διαμεταφορικών, μεταφορικών και εμπορικών εταιρειών, όσο και τα ΦΔΧ τρίτων χωρών που δραστηριοποιούνται νόμιμα ή παράνομα στην Ελλάδα, ρίχνοντας τις τιμές σε βάρος των ελλήνων μεταφορέων.
Απαιτούμε από το υπουργείο Μεταφορών να αποσύρει στο σύνολο του το άρθρο 104 από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο
».