ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το Renault Urban Lab 2 είναι ένα πρωτότυπο φορτηγό αστικών διανομών που ενσωματώνει μια πλειάδα προηγμένων –πειραματικών- τεχνολογικών λύσεων…

… προκειμένου να διαπιστώσει την αποδοτικότητα τους στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγό κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον.

Renault «Urban Lab 2»

2.658 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2016)

Με το ερευνητικό όχημα «Urban Lab 2», η Renault Trucks ευελπιστεί να εξελίξει νέες τεχνολογίες που θα συμβάλλουν στην βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των φορτηγών που επιχειρούν σε αστικό περιβάλλον.

Σε αντίθεση με τα ερευνητικά προγράμματα «Optifuel Lab 1» και «Optifuel Lab 2», με τα οποία η Renault Trucks ειδικά –πρωτότυπα- οχήματα που στόχο είχαν να ερευνήσουν την αποδοτικότητα και την λειτουργία πολλαπλών νέων τεχνολογιών που στόχο έχουν τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στα φορτηγά που αφορούν στον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, με το πρόγραμμα «Urban Lab 2», η γαλλική εταιρεία κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, θυγατρική της Volvo Trucks, φιλοδοξεί να πράξει το ίδιο για τα οχήματα που δραστηριοποιούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον.
Το πρωτότυπο όχημα «Urban Lab 2» βασίζεται στο Renault Trucks D Wide, ένα φορτηγό με μεικτό βάρος 19t. και έχει εξελιχθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «EDIT» (Efficient Distribution Trucks) σε συνεργασία πολλαπλούς συνεργάτες της Renault όπως οι εταιρείες Valeo, Lamberet, Michelin κ.ά.
Στόχος της Renault Trucks είναι να εξελίξει νέες λύσεις και τεχνολογίας που άπτονται της αεροδυναμικής του οχήματος, τα υβριδικά συστήματα κινητήρων, τα ελαστικά κ.ά., με βασικό στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του.
Μάλιστα, με βάση τα όσα έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής, στην παρούσα φάση, το Urban Lab 2 έχει να επιδείξει μειωμένη κατανάλωση κατά 13% σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές προτάσεις φορτηγών της εταιρείας.
Ας δούμε αναλυτικά, τους τομείς στους οποίους επικεντρώνει τις προσπάθειες της η Renault Trucks μέσω του προγράμματος «Urban Lab 2».
 
Αεροδυναμική
Σε συνεργασία με την εταιρεία Lamberet, η Renault Trucks έχει εξελίξει ένα νέο πλήρες αεροδυναμικό πακέτο για το εν λόγω ερευνητικό όχημα που αφορά τόσο το φορτηγό όσο και τη ρυμούλκα, με βάση υποδείξεις και μελέτες ειδικών επιστημόνων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της μετακίνησης της μονάδας ψύξης για τον ψυκτικό θάλαμο από το πάνω μέρος της καμπίνας, στο μεταξόνιο του φορτηγού, προκειμένου να ελευθερωθεί χώρος πάνω από την καμπίνα προκειμένου να βελτιωθεί το σχήμα του αεροδυναμικού εκτροπέα σε εκείνο το σημείο και κατά επέκταση, η «σύνδεση» της καμπίνας με το πίσω μέρος του οχήματος.
Παράλληλα, στα πλευρά της ρυμούλκας έχει χρησιμοποιηθεί ένα νέο είδος υφάσματος με επικάλυψη πολυμερούς, που είναι σε θέση να προσφέρει εξαιρετική μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης του οχήματος, σε συνδυασμό με τη μεγάλη μείωση του απόβαρου του ενώ, και το πίσω μέρος του οχήματος έχει τροποποιηθεί σημαντικά.
Τέλος αλλαγές έχουν γίνει και στο κάτι μέρος του οχήματος προκειμένου η ροή του αέρα κάτω από το φορτηγό να βελτιστοποιηθεί ενώ, λύσεις όπως η αντικατάσταση των πλευρικών καθρεπτών με ειδικές κάμερες, είναι σαφές πως μειώνουν σημαντικά τον αεροδυναμικό συντελεστή του φορτηγού.
 
Πολλαπλές μετατροπές και σύστημα μετάδοσης της κίνησης
Αρκετές είναι οι αλλαγές που η Renault Trucks έχει να επιδείξει και στον κινητήρα του Urban Lab 2. Πιο συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την εταιρεία Valeo έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα «Stop&Start» που απενεργοποιεί άμεσα στον κινητήρα όταν το όχημα βρίσκεται εν στάση. Παράλληλα ένα ειδικό «μικρό-υβριδικό» σύστημα που βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 48V, είναι σε θέση να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια κατά την κίνηση του οχήματος (π.χ. κατά την επιβράδυνση), την οποία είναι σε θέση να προμηθεύει για την τροφοδοσία των διαφόρων επιμέρους συστημάτων του οχήματος, προκειμένου να μειώσει τις απαιτήσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
 
Συνδεσιμότητα
Για τη Renault Trucks, ο ρόλος των οδηγών είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγού. Για τον λόγο αυτό, μέσω του προγράμματος «Urban Lab 2» έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα πλοήγησης σε συνεργασία με την εταιρεία BeNomad που επιτρέπει στους οδηγούς να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο με τις διάφορες υποδομές του οδικού δικτύου.
Σε κάθε δρομολόγιο, το εν λόγω σύστημα πλοήγησης εκτιμά την βέλτιστη διαδρομή τόσο σε ότι αφορά τη διάρκεια όσο και τη βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου, με βάση πάντα τους όποιους περιορισμούς τίθενται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Παράλληλα, το Urban Lab 2 είναι σε θέση να «ενημερώνεται» από το δίκτυο αναφορικά με το πότε να ενεργοποιηθεί το πράσινο σε κάθε φωτεινό σηματοδότη προκειμένου να διαμορφώσει αντίστοιχα τη κίνηση του (επιβράδυνση, διατήρηση σταθερής ταχύτητας κ.ο.κ.), προκειμένου να μειώσει τη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τη φθορά των μηχανικών του μερών.
 
Ελαστικά
Έχοντας ήδη συνεργαστεί με τη Renault Trucks στα ερευνητικά προγράμματα «Optifuel Lab 1 & 2», η Michelin παρείχε την απαιτούμενη τεχνογνωσία στην εξέλιξη των ελαστικών του «Urban Lab 2». Στόχος της Michelin ήταν η περαιτέρω μείωση της αντίστασης κύλισης των εν λόγω ελαστικών χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά παράγοντες όπως η ασφάλεια, η πρόσφυση ή η διάρκεια ζωής τους.
Για το λόγο αυτό επιστράτευσε αρκετές νέες τεχνολογίες της όπως η «Infini-Coil» που επιτρέπει την… αναγέννηση του ελαστικού κατά τη διάρκεια της φθοράς του πέλματος και των αυλακώσεων του καθώς και η χρήση πυριτίου προκειμένου να ενισχυθεί η διάρκεια ζωής του ελαστικού.
 
Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα
Από τις μέχρι στιγμής δοκιμές που η Renault Trucks έχει διεξάγει, το «Urban Lab 2» εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου της τάξης του 13% σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου «D Wide». Ωστόσο, οι δοκιμές του αναμένεται να συνεχιστούν και τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μέσα στο 2018.