Parking NATO 400: ανάπαυλα, ασφάλεια & επιλογές για οδηγούς μεταφορών
Τράντας: 44 χρόνια στα επώνυμα ανταλλακτικά φορτηγών, λεωφορείων
- Εισάγονται από το εξωτερικό όπου τα αλλάζουν πριν φαγωθούν πολύ
- Είναι φθηνότερα από τα καινούργια, αλλά είναι σαν να αγοράζεις μεταχειρισμένο χαρτομάντηλο
- Βγάζουν λιγότερα χιλιόμετρα από τα καινούργια και αυτά με κακό κράτημα
- Αγνωστη η κατάσταση, η ποιότητα και η απόδοση τους
Το ερώτημα με τα μεταχειρισμένα λάστιχα είναι πάντα το ίδιο: αν ο Γερμανός τα έχει για τα σκουπίδια, εσύ θα βουτήξεις στον κάδο να τα πάρεις; Είναι όμως ακριβώς έτσι, περίπου έτσι ή καθόλου έτσι;
Τα λάστιχα αυτά εισάγονται κυρίως από τη Γερμανία όπου τα αλλάζουν πολύ πριν το ελάχιστο όριο του 1,6 χιλ. βάθους πέλματος. Κάποια μπορεί να έχουν μέχρι και το 80% του αρχικού βάθους πέλματος, αν και αυτά θα είναι κυρίως χιονολάστιχα, που κρατάνε περισσότερο στις χαμηλές θερμοκρασίες. Όμως, τα χιονολάστιχα δεν κάνουν για το ελληνικό κλίμα εκτός αν μένει κανείς σε ορεινή περιοχή με χιόνια, αλλιώς σε νορμάλ συνθήκες έχουν κατά πολύ χειρότερες επιδόσεις από τα θερινά ή τα all season.
Σε αντίθεση με άλλα μεταχειρισμένα αγαθά, τα λάστιχα είναι αναλώσιμα. Σαν να αγοράζεις μεταχειρισμένα χαρτομάντιλα επειδή ο πρώτος ιδιοκτήτης τους φυσούσε τη μύτη του μόνο σε μία άκρη. Και έτσι είναι φθηνά. Πολύ πιο φθηνά από κάθε άλλη εναλλακτική σε καινούργιο. Ισχύει επίσης το ότι υπάρχει και ένα οικολογικό όφελος από την επιμήκυνση της ζωής και χρήσης τους, αν και η μεταφορά κατά την εξαγωγή τους μάλλον το μηδενίζει (σ.σ. σκέψου πόσο ρυπαίνει μια νταλίκα για να έρθει από τη Γερμανία ως την Ελλάδα)
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Φυσικά, αφού είναι λάστιχα με το μισό διαθέσιμο πέλμα θα «βγάζουν» και τα μισά χιλιόμετρα. Όμως στην πράξη φαίνεται πως τα χιλιόμετρα είναι ακόμη λιγότερα από τα κατά αναλογία χιλιόμετρα που τους αντιστοιχούν. Η απόδοση των ελαστικών δεν είναι γραμμική, δηλαδή δεν παραμένει ίδια με τη χρήση, αλλά πέφτει όσο το λάστιχο χάνει βάθος πέλματος και όσο παλιώνει και σκληραίνει η γόμμα. Που σημαίνει πως μπορεί να έχει ακόμη «ψωμί» το λάστιχο, αλλά να είναι «ξύλινο», ειδικά στη βροχή ή στα ελληνικά καλοκαιρινά «σαπούνια».
Μπορεί δηλαδή να βλέπει κάποιος την ευκαιρία να αγοράσει ένα λάστιχο επώνυμο, όμως αυτό που θα πάρει δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα έχει και την απόδοση που περιμένει. Από τη μία, πολλοί επιλέγουν μεταχειρισμένα με βάση τη μάρκα, αγνοώντας πως το συγκεκριμένο μοντέλο που αγοράζουν τελικά είναι χειμερινό και μάλλον ακατάλληλο για τους ελληνικούς δρόμους. Και πολλά μεταχειρισμένα είναι χειμερινά λάστιχα γιατί κρατάνε το πέλμα τους. Από την άλλη δεν ξέρεις και τι πρώτη «ζωή» είχαν αυτά τα λάστιχα, αν έχουν μπαλώματα, μάγουλα, επισκευές που δεν φαίνονται όταν έχουν τοποθετηθεί. Ακόμη χειρότερα, δεν ξέρεις ακόμη και η μάρκα και το μοντέλο που αποζητάς να αγοράσεις έστω και μεταχειρισμένο, τι απόδοση έχει όταν δεν είναι καινούργιο και πως η απόδοσή του πέφτει με τη χρήση. Όλα τα τεστ εξάλλου είναι με ολοκαίνουργιες γόμμες.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr