Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ερωτηματικά εγείρει η διατήρηση σε κυκλοφορία έως των 2020, όλων των Taxi ακόμη και έχουν συμπληρώσει έως τότε τα 15 έτη ηλικίας που είναι το όριο σήμερα.

Οι αλλαγές στον κλάδο των Taxi

Με σαφείς αιχμές για εταιρείες όπως η Beat, την οποία ο υπουργός Μεταφορών, κ. Σπίρτζης κατηγόρησε ευθέως για φοροδιαφυγή, η Πολιτεία φέρνει σημαντικές αλλαγές στον κλάδο των Taxi και ιδιαίτερα σε ότι αφορά στη λειτουργία των ψηφιακών πλατφόρμων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Μεταξύ άλλων, βάσει των όσων προβλέπονται από το νέο σχέδιο νόμου, στη διαδικασία αδειοδότησης θα εντάσσονται τόσο οι εταιρείας που δραστηριοποιούνται τηλεφωνικά όσο και εκείνες που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες.
Επιγραμματικά, προβλέπονται τα εξής:
Για κάθε ψηφιακή πλατφόρμα θα ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης ο οποίος θα πρέπει να υποβάλλει την σχετική αίτηση καθώς και τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Σε αυτά θα περιλαμβάνεται η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς (τουλάχιστον δίμηνη) προκειμένου να δηλώνονται οι συνεργαζόμενοι οδηγοί, επικυρωμένα αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς.
Η άδεια θα εκδίδεται εντός 30 ημερών ενώ στα δικαιολογητικά θα περιλαμβάνεται και παράβολο 1.000 ευρώ.
Παράλληλα, θα ιδρυθεί μητρώο για τους φορείς διαμεσολάβησης, τα οχήματα και τους οδηγούς ενώ προβλέπονται και σχετικές κυρώσεις. Για παράδειγμα, αν ο φορέας ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής στα 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας.
Για τους οδηγούς χωρίς επαγγελματική άδεια θα προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο (2) έτη και τους κύριους οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα, το οποίο θα διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.
Ειδικά στην περίπτωση χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο (2) έτη.
 
 
Επιπλέον αλλαγές στα Taxi
Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο των Taxi είναι η διάταξη που αναφέρει πως τα εν λόγω οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορούν έως το 2020, ακόμη και στην περίπτωση που έχουν συμπλήρωση το όριο των 15 ετών που ορίζει σχετική νομοθεσία. Η εξέλιξη αυτή στην πράξη αναστέλλει την υποχρέωση αντικατάστασης των οχημάτων λόγω ηλικίας μέχρι το 2020 με τον κ. Σπίρτζη να αναφέρει σχετικά πως «… το ίδιο γίνεται στα φορτηγά και στα λεωφορεία. Αφού είναι 22 – 23 έτη στα λεωφορεία ή στα φορτηγά, γιατί στα Taxi να είναι όριο τα 15 έτη;»!
Παράλληλα, επιβάλλεται ο καθορισμός από Δήμους και κεντρικούς φορείς για πιάτσες και θέσεις επιβίβασης – αποβίβασης για τα Taxi. Εντός 18 μηνών από την ψήφιση του σχεδίου νόμου, οι Δήμοι υποχρεούνται να ορίσουν τα σχετικά σημεία. Για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η υποχρέωση ανατέθηκε στον ΟΑΣΑ και στον ΟΣΕΘ, με τις πιάτσες να απέχουν μεταξύ τους ανά 2,5 χλμ. και τις θέσεις επιβίβασης – αποβίβασης ανά 150 μέτρα.
Στην περίπτωση μάλιστα που δεν κατασκευαστούν οι εν λόγω υποδομές, οι Δήμοι και οι εμπλεκόμενοι φορείς θα κληθούν να καταβάλλουν πρόστιμα τα οποία ορίζονται από το σχέδιο νόμου.
Παράλληλα, θεσπίζεται και νέο θεσμικό πλαίσιο και για τους ιδιοκτήτες Taxi, οι οποίοι θα υποχρεούνται σε τακτικούς ελέγχους των ταξιμέτρων και της κατάστασης του οχήματος τους.
Πέραν όλων όσων αναφέραμε, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδμών προανήγγειλε και τη δημιουργία τόσο μιας ηλεκτρονικής πύλης όσο και μιας τηλεφωνικής γραμμής, όπου το επιβατικό κοινό των Taxi θα μπορεί να υποβάλλει τα παράπονα του.
Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τις νέες διατάξεις που θεσμοθετούνται, απαγορεύονται μεταξύ άλλων η άρνηση μίσθωσης, η μη συμμόρφωση προς τον πελάτη για τη διαδρομή που θα υποδείξει, η προκλητική, ανάρμοστη ή άσεμνη συμπεριφορά από πλευράς οδηγών ενώ καθίσταται υποχρεωτική η διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία, εφόσον παραστεί ανάγκη.
 
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ