Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Μεταξύ των αλλαγών που προβλέπονται στον ΚΟΚ είναι και το ενδεχόμενο αύξησης των ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς από τα 130 στα 150 χλμ./ώρα.

Τι προβλέπεται για τον ΚΟΚ

Μεταξύ των αλλαγών που προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τον ΚΟΚ, αξίζει να αναφέρουμε πως θα προβλέπονται μικρότερα ή και μηδενικά πρόστιμα σε ορισμένες παραβάσεις ενώ, την ίδια στιγμή θα υπάρχουν και αυστηρότερες πειθαρχικές ποινές με διαβάθμιση των προστίμων αναλόγως του εισοδήματος του παραβάτη για σοβαρές παραβάσεις.
Οι παραβάσεις θα ταξινομούνται πλέον σε τρεις κατηγορίες αναλόγως του βαθμού επικινδυνότητας τους:

  • Ε1: Χαμηλής επικινδυνότητας
  • Ε2: Μεσαίας επικινδυνότητας
  • Ε3: Υψηλής επικινδυνότητας
Παράλληλα, ανεξαρτήτως της κατηγορίας επικινδυνότητας, οι ίδιες παραβάσεις δύνανται να κατατάσσονται και στις κατηγορίες:
  • Σ1: Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων
  • Σ2: Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς
Σε ότι αφορά στα πρόστιμα για τους διάφορους τύπους παραβάσεων, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει μείωση τους κατά 40%, με εξαίρεση τις επικίνδυνες παραβάσεις που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αλλά και τις παραβάσεις των διατάξεων που ορίζουν τους τρόπους προσπέρασης. Την ίδια στιγμή, προβλέπεται η αύξηση του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα.
Με βάση τα όσα προβλέπονται, ο ΚΟΚ θα επιφέρει ένα ενιαίο πρόστιμο για όλους με προσαύξηση έως και στο τριπλάσιο (μέσω του υπουργείου Οικονομικών) ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη.
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, θα προβλέπεται απευθείας αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες στις περιπτώσεις χρήσης κινητού τηλεφώνου χωρίς τη χρήση ακουστικών ή χωρίς τη χρήση κινητού σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, την παρεμπόδιση ραμπών διάβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ή τη στάθμευση σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, της παραβίαση χρήσης της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ), τη παραβίαση των διατάξεων για τη χρήση ζώνης ασφαλείας ή του κράνους και τέλος, τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.
Παράλληλα, με το νέο νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοσικλετών («γουρούνες» - ATV) και άλλων οχημάτων υπαίθριων δραστηριοτήτων σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Ταυτόχρονα, προβλέπονται ρυθμίσεις που σχετίζονται με την κυκλοφορία των ποδηλάτων, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων ενώ τέλος, οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει τα 75 έτη ηλικίας, θα υποχρεώνονται, ανά πενταετία, σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς εκτός από τις απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις που απαιτούνται σήμερα.
 
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ