ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Πού «μπλοκάρει» ο εξηλεκτρισμός των Μεταφορών σε Ελλάδα & ΕΕ;

1.073 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2025)
Η Ελλάδα είναι άνω του μέσου όρου της ΕΕ σε ότι αφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (1ο 6μηνο 2025).

Η Ελλάδα είναι άνω του μέσου όρου της ΕΕ σε ότι αφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (1ο 6μηνο 2025).

Προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει ως το 2030 να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης με ισχύ >350kW ανά μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει ως το 2030 να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης με ισχύ >350kW ανά μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

  • Η Ελλάδα είναι άνω του μέσου όρου της ΕΕ σε ότι αφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (1ο 6μηνο 2025).
  • Προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει ως το 2030 να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης με ισχύ >350kW ανά μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Στην παρούσα φάση, μόλις το 0,1% των φορτηγών και το 1,8% των Vans που κυκλοφορούν στην ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά!
Η Ελλάδα… είναι πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ στον εξηλεκτρισμό των επαγγελματικών οχημάτων της!
Μειωμένο το κόστος φόρτισης στη χώρα μας έναντι του μ.ό. της ΕΕ!
Για να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα του έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης (>350kW) ανά μήνα!

PRO.autotriti Team

Στην παρούσα φάση, μόλις το 0,1% των φορτηγών και το 1,8% των Vans που κυκλοφορούν στην ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά!

Σύμφωνα με τη στρατηγική  της «Πράσινης Μετάβασης» της αυτοκίνησης στην Ευρώπη που έχει εκπονήσει η ΕΕ, προβλέπονται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε όλους τους τύπους οχημάτων, ειδικά για τα IX οχήματα, τα ελαφρά επαγγελματικά, τα φορτηγά (με μεικτό βάρος άνω των 3,5t.) και τα λεωφορεία όλων των τύπων.
 
Χαρακτηριστικά, επιβάλλεται η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40% από τις αρχές του 2030, κατά 65% από το 2035 και κατά 90% από το 2040. Την ίδια στιγμή, το 90% όλων των νέων αστικών λεωφορείων θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων από το 2030 ενώ αντίστοιχες ρυθμίσεις προβλέπονται για άλλες κατηγορίες οχημάτων.
 
Ωστόσο, με βάση την εικόνα της αγοράς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μόλις το 1,8% των ελαφρών επαγγελματικών (LCVs) που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με το αντίστοιχο ποσοστό για τα φορτηγά άνω των 3,5t. να περιορίζεται στο 0,1%!
 

Η Ελλάδα… είναι πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ στον εξηλεκτρισμό των επαγγελματικών οχημάτων της!

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως, σε ότι αφορά στον εξηλεκτρισμό των Μεταφορών της (ελαφρά & βαρέα επαγγελματικά οχήματα), η Ελλάδα εμφανίζει αρκετά καλύτερη εικόνα έναντι του μέσου όρου της ΕΕ.
 
Συγκεκριμένα, οι νέες ταξινομήσεις των BEV (Battery Electric), PHEV (Plug-In Hybrid) & HEV (Hybrid Electric) ελαφρών επαγγελματικών στην ΕΕ για το 1ο 6μηνο του 2025 αφορούν στο 12,5% του συνόλου των πωλήσεων (8,9% για τα BEV LCVs), με το diesel να αποσπά μερίδιο 82%.
 
Αντίστοιχα, στην ελληνική αγορά, τα BEV (11,5%), PHEV & HEV ελαφρά επαγγελματικά κατέχουν μερίδιο 16% έναντι 81,4% των εκδόσεων με πετρελαιοκινητήρες!
                                   
Αν τώρα με βάση τα στοιχεία του ACEA, αναλογιστεί κανείς πως στην ΕΕ είναι διαθέσιμα περίπου 400 οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων (IX & LCVs), εκ των οποίων καμιά 20άδα έχει κόστος λιγότερο των 30.000€, καθίσταται σαφές πως η προσφορά από μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι το πρόβλημα.
 
Αντίστοιχη είναι και η περίπτωση των βαρέων φορτηγών (μεικτό άνω των 16t.) όπου, το 90% των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων καταγράφηκαν σε μόλις 7 αγορές της ΕΕ!
 


Προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει ως το 2030 να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης με ισχύ >350kW ανά μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΕ, πρέπει ως το 2030 να τίθενται σε λειτουργία 500 νέα σημεία φόρτισης με ισχύ >350kW ανά μήνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Μειωμένο το κόστος φόρτισης στη χώρα μας έναντι του μ.ό. της ΕΕ!

Θα μπορούσε να πει κανείς πως το αυξημένο κόστος αγοράς είναι ένα μειονέκτημα έναντι των συμβατικών προτάσεων (τόσο στα ελαφρά όσο και στα βαρέα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα) ωστόσο, το σημαντικά μειωμένο Κόστος Συντήρησης αφήνει πολλές υποσχέσεις για μείωση του λειτουργικού κόστος μιας επιχείρησης που –έτσι και αλλιώς- θα επιλέξει κάποια στιγμή ένα νέο ηλεκτρικό «συνεργάτη» έναντι των πετρελαιοκίνητων προτάσεων.
 
Αντίστοιχα, μειωμένο είναι και το Κόστος ενέργειας έναντι του Κόστους καυσίμου των συμβατικών επαγγελματικών οχημάτων.
 
Χαρακτηριστικά (και πάντα με βάση τα στοιχεία του ACEA), κατά τη διάρκεια του Απριλίου του 2025, το κόστος φόρτισης οχημάτων για παροχές AC στην ΕΕ ανέρχονταν στα 0,6€/kWh (0,45€/kWh για την Ελλάδα) ενώ για τις παροχές DC ορίζονταν στα 0,57€/kWh (0,63€/kWh στην Ελλάδα).
 
Επομένως, ούτε το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι απαγορευτικό για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>