Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τα 1.300 νέα αστικά λεωφορεία που θα αποκτηθούν για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, υπολογίζεται πως θα αρχίσουν να παραδίδονται μέσα στο 2021.

Σε δύο δόσεις τα 1.300 νέα αστικά λεωφορεία

10.141 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2020)

Πως μεταβάλλονται τα δεδομένα αναφορικά με την προμήθεια των νέων αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σε δύο –ουσιαστικά- δόσεις αναμένεται να δρομολογηθεί ο διαγωνισμός για τα 1.300 νέα αστικά λεωφορεία που θα αποκτηθούν για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Εξ αυτών, τα 1.000 οχήματα προορίζονται για την Αθήνα ενώ σε πρώτη φάση, ο διαγωνισμός που θα ανακοινωθεί θα αφορά στην προμήθεια 600 λεωφορείων και πρόκειται να «τρέξει» από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Αναλυτικά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην απόκτηση 200 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, 200 οχημάτων με κινητήρες φυσικού αερίου και 200 με οχημάτων με πετρελαιοκινητήρες τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με το κόστος να εκτιμάται πως θα κυμανθεί μεταξύ 180 – 200 εκ. ευρώ.
Με βάση τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, καμία από τις συμμετέχουσες εταιρείες που θα αναλάβουν την παραγωγή των εν λόγω οχημάτων δεν θα μπορεί να προμηθεύσει περισσότερα από το 50% των οχημάτων που θα προβλέπονται από τον διαγωνισμό.
Παράλληλα, στόχος της Πολιτείας είναι ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί μέχρο το 2021 και περίπου ένα εξάμηνο μετά, να αρχίσει η σταδιακή παράδοση των νέων αστικών λεωφορείων.
Από τα 600 οχήματα που θα προβλέπονται στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, τα 450 προορίζονται για την Αττική και τα υπόλοιπα 150 για τη Θεσσαλονίκη ενώ, η χρηματοδότηση του κόστους θα προκύψει από κονδύλια τόσο της ΕΤΕπ όσο και του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 (με ανακατανομή).
Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού υπολογίζεται πως θα ανακοινωθεί μέσα στο 2021 και θα αφορά στην προμήθεια 750 επιπλέον λεωφορείων, με την Πολιτεία να έχει ήδη μια βελτιωμένη εικόνα αναφορικά με τις αναλογίες ως προς τον τύπο του συστήματος μετάδοσης της κίνησης (ηλεκτροκίνητα, αεριοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα) που απαιτούνται. Με βάση τα όσα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, στην παρούσα φάση, η απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι βασική προτεραιότητα για τη δεύτερη αυτή φάση.