Μέχρι τις 4 Αυγούστου 2024 θα διαρκέσει η δημόσια διαβούλευση, που αφορά στην προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ, μαζί με φορτιστές ταχείας και βραδείας φόρτισης, για να προχωρήσουν μετά στην πράξη οι όποιες εξελίξεις.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συμφωνία και σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς φορείς, που θα έχει ως τελικούς αποδέκτες τους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο κινήσεων φιλικών προς το περιβάλλον.
Αφορά σε λεωφορεία ταχείας & βραδείας φόρτισης, καθώς και σε τρόλεϊ με σύγχρονη τεχνολογία κίνησης
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα οχήματα, αυτά χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες:
-Ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας φόρτισης για την πόλη και πιο συγκεκριμένα: Midi 8-10 μέτρων, τυπικά αστικά 12 μέτρων και αρθρωτά 18 μέτρων. Όλα αυτά, συνοδεία σταθμών βραδείας φόρτισης.
-Ηλεκτρικά λεωφορεία ταχείας φόρτισης για την πόλη και πιο αναλυτικά: τυπικά αστικά 12 μέτρων, που θα συνοδεύονται αφενός από σταθμούς βραδείας φόρτισης, αφετέρου από σταθμούς ταχείας/ευκαιριακής φόρτισης με εγκατεστημένο παντογράφο και ενσωματωμένο υποσταθμό μέσης/χαμηλής τάσης 20/0,4kV.
-Τρόλεϊ για την πόλη, τυπικά των 12 μέτρων και αρθρωτά των 18 μέτρων, που θα έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης με συσσωρευτές, καθώς και σύστημα In-Motion Charging για φόρτιση κατά την κίνηση.
Τετραετής η διάρκεια της συμφωνίας
Το χρονικό διάστημα της συμφωνίας θα ανέρχεται στα 4 έτη, αρχής γενομένης από τη στιγμή της υπογραφής. Προς το παρόν, ο προϋπολογισμός δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, ούτε ο καταμερισμός των οχημάτων ανάμεσα σε
πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα – αν και υπολογίζεται πως το μεγαλύτερο ποσοστό προορίζεται για την Αθήνα.
Αναμένεται να ακολουθήσει, πάντως, προκήρυξη σε μορφή συμφωνίας – πλαίσιο με ανοιχτή διαδικασία μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων, ενώ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε αναφορικά με το όλο εγχείρημα πως:
«Με τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την προμήθεια ενός μεγάλου αριθμού νέων οχημάτων, ικανού να συμβάλλει καθοριστικά στην περεταίρω ανανέωση του γηρασμένου στόλου των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του μεταφορικού έργου, που εκτελούν οι οδικές συγκοινωνίες. Προχωράμε συντεταγμένα και με συνέπεια σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξή του».