ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Τα συμβατικά CVs «πρασινίζουν» - Στα ηλεκτρικά όμως βρίσκεται το ψωμί!

(24/10/2025)
Τα συμβατικά CVs «πρασινίζουν» - Στα ηλεκτρικά όμως βρίσκεται το ψωμί!

Τα συμβατικά CVs «πρασινίζουν» - Στα ηλεκτρικά όμως βρίσκεται το ψωμί!

Πεσμένες μεν οι πωλήσεις των συμβατικών Vans & φορτηγών στην ΕΕ, αλλά με ανοδικές τάσεις στα ηλεκτρικά.
Vans: Το πανευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο καθιστά απαραίτητα τα e-Vans.
Φορτηγά: Ο παράγοντας της αυτονομίας λειτουργεί ανασταλτικά, αλλά τα κίνητρα επιδότησης στοχεύουν σε αλλαγή του σκηνικού.
Πόσο game changer είναι το Euro 7;

PRO.autotriti Team

Με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν το βλέμμα τους σταθερά προσανατολισμένο στην ενεργειακή μετάβαση και στον περιορισμό του CO2, ο χώρος των εμπορευματικών  μεταφορών αναπόφευκτα έρχεται αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις όσον αφορά τόσο την αποδοτικότητα των οχημάτων, όσο και στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) του κάθε στόλου.
Το αποτέλεσμα; Μια αγορά που έτσι κι αλλιώς αδυνατεί να μείνει ανεπηρέαστη από άλλους αστάθμητους παράγοντες - όπως είναι π.χ. οι διεθνείς στρατιωτικές συρράξεις, ο πληθωρισμός κ.ο.κ. -, θέλοντας και μη έρχεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις, οι οποίες εγείρουν διαφορετικά ζητήματα για κάθε πλευρά.
 

Πεσμένες μεν οι πωλήσεις των συμβατικών Vans & φορτηγών στην ΕΕ, αλλά με ανοδικές τάσεις στα ηλεκτρικά

Για αρχή, αξίζει να σημειώσουμε εδώ πως, μολονότι οι πωλήσεις των νέων Vans & φορτηγών – σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA) - για το πρώτο εξάμηνο του 2025 στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσαν στα επίπεδα του 13,2% και του 15% αντίστοιχα (σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024), την ίδια στιγμή οι πανευρωπαϊκές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυξήθηκαν σημαντικά.
Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά Vans & φορτηγά ανέβασαν τα ποσοστά τους στα επίπεδα των 47% & 48% κατά αντιστοιχία - αν και βέβαια στο συνολικό μερίδιο αγοράς υπολείπονται ακόμη σημαντικά, μιας και μόλις το 1,8% των πρώτων και το 0,1% των δεύτερων που κυκλοφορούν στην ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά.     
Ακόμη καλύτερα, στην Ελλάδα η διαδικασία του εξηλεκτρισμού των επαγγελματικών οχημάτων ξεπερνά τον μέσο όρο της ΕΕ, μιας και οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών – ηλεκτρικών αντιστοιχούν στο 16% επί του συνόλου των πωλήσεων, την ίδια ώρα που στην ΕΕ το ανάλογο νούμερο ανέρχεται στο 12,5%.    
Για αυτό βέβαια ας όψεται και ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος που επιβάλλει στις επιχειρήσεις από τα 4 νέα τους εταιρικά οχήματα να έχουν τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό…
 

Συνέχεια του άρθρου >>>