Το Ford Transit SuperVan 4.2 κατακτά (και) το Nurburgring!
(28/8/2025)
Το Ford Transit SuperVan 4.2 κατακτά (και) το Nurburgring!
Καταγράφοντας χρόνο 6:48.393, το ηλεκτρικό μοντέλο της Ford Performance έγινε το ένατο ταχύτερο όχημα που ολοκλήρωσε έναν γύρο στην «Πράσινη Κόλαση»!
Τετρακίνητο & με μέγιστη απόδοση 2.000 ίππων επιτυγχάνει βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους.
Ταχύτερο από μια Porsche 911 GT3 RS, αλλά και από την Chevrolet ZR1X!
Πρόκειται για τη διάδοχη κατάσταση του Ford SuperVan 4.
PRO.autotriti Team
Καταγράφοντας χρόνο 6:48.393, το ηλεκτρικό μοντέλο της Ford Performance έγινε το ένατο ταχύτερο όχημα που ολοκλήρωσε έναν γύρο στην «Πράσινη Κόλαση»!
Ύστερα από την επιβλητική του παρουσία στο Pikes Peak International Hill Climb των ΗΠΑ (όπου κατέγραψε χρόνο 8:47.682) και το συνακόλουθο ρεκόρ γύρου – με 1:56.3247 – που σημείωσε στο Bathurst της Αυστραλίας, το ειδικά κατασκευασμένο ηλεκτρικό Van της Ford Performance, με τον καταξιωμένο οδηγό Romain Dumas στο τιμόνι του, ταξίδεψε και στη Γερμανία για λογαριασμό της… Μέκκας του μηχανοκίνητου αθλητισμού: της πίστας του Nurburgring.
Ο λόγος φυσικά για το Ford Transit SuperVan 4.2, το οποίο έδωσε τα ρέστα του στην «Πράσινη Κόλαση», καταγράφοντας τον εντυπωσιακό χρόνο των 6 λεπτών και 48.393 δευτερολέπτων, μια επίδοση κοινώς που φέρνει το ηλεκτρικό Van στην ένατη θέση των οχημάτων που ολοκλήρωσαν ποτέ έναν χρονολογημένο γύρο στη συγκεκριμένη πίστα.
Άξιο αναφοράς ωστόσο είναι το γεγονός πως για να καταγραφεί η συγκεκριμένη επίδοση, οι μηχανικοί της Ford χρειάστηκε να επέμβουν περαιτέρω στην έτσι κι αλλιώς αναβαθμισμένη αυτή γενιά του SuperVan, αυξάνοντας την απόδοση ισχύος του στα 2.000 άλογα (από τα 1.400 που «έπιανε» κανονικά), με το σύστημα τετρακίνησης για καλύτερη πρόσφυση να αποτυπώνεται σε τρεις 6-φασικούς ηλεκτροκινητήρες (έναν στο μπροστινό μέρος και δυο στο πίσω), που συνδυαστικά με τη χρήση των κυψελών σάκου Li-Polymer NMC, χαρίζουν στο EV βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους.
Από εκεί και πέρα, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του SuperVan συμπεριλαμβάνεται και ο πλήρης επανασχεδιασμός της αεροδυναμικής του, για αύξηση της κάθετης δύναμης (downforce) - η οποία υπολογίζεται στους 2 τόνους στα 240 χλμ./ώρα –, ενώ ειδική μνεία αξίζει να γίνει τόσο στην ελαφριά πίσω αεροτομή (spoiler) από ανθρακονήματα, όσο και στο μπροστινό splitter, που βοηθούν το όχημα να παραμένει σταθερό στην πίστα.
Το σασί, τέλος, έχει επίσης υποστεί μείωση του βάρους του, προκειμένου να βελτιωθούν η συνολική ισορροπία και η ευελιξία σε ακραίες συνθήκες, την ίδια ώρα που το αναθεωρημένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης (με ανθρακοκεραμικούς δίσκους φρένων) εξασφαλίζει ενέργεια 600kW.
Ταχύτερο από μια Porsche 911 GT3 RS, αλλά και από την Chevrolet ZR1X!
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν επιθυμεί κάποιος να αξιολογήσει το κατόρθωμα του Ford SuperVan 4.2 με μια πρόχειρη αναγωγή, αρκεί να αναλογιστεί πως η επίδοσή του αυτή ξεπερνάει στο «'Ring» τους χρόνους μιας Porsche 911 GT3 RS ή μιας Chevrolet ZR1X!
Όσον αφορά στον ίδιο τον Romain Dumas δε, το συγκεκριμένο επίτευγμα έρχεται να προστεθεί σε ένα βιογραφικό από διακρίσεις, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις τρεις νίκες στο Le Mans.
Πρόκειται για τη διάδοχη κατάσταση του FordSuperVan 4
Υπενθυμίζεται εδώ πως η προηγούμενη γενιά της σειράς, το Ford SuperVan 4 διέθετε 4 ηλεκτροκινητήρες για μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, με τη συνολική ισχύ του να «τερματίζει» στα 1.973 άλογα, ενώ ήταν επίσης τετρακίνητο & τροφοδοτούνταν από μια μπαταρία 50kWh.