Με δεδομένο τον ιδιαίτερα μεγάλο ανταγωνισμό που παρατηρείται στην κατηγορία των mini-vanette, από οχήματα όπως τα νέα Ford FiestaVan και Opel CorsaVan, η Toyota δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει και στον Έλληνα επαγγελματία ένα αξιόπιστο, πληρέστατα εξοπλισμένο, άνετο και οικονομικό στη χρήση «συνεργάτη». Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από τιμόνι του νέου YarisVan, γίνεται άμεσα αντιληπτή η εξαιρετική εργονομία του εσωτερικού διακόσμου και ο πληρέστατος βασικός εξοπλισμός, τόσο στον τομέα της άνεσης, όσο και της ασφάλειας.
Η βαθμολογία των 5 αστέρων που το ιαπωνικό μοντέλο απέσπασε στα crash-tests του EuroNCAP είναι απλώς και μόνο, μια ακόμη απόδειξη της τεχνογνωσίας της Toyota.
Στο βασικό εξοπλισμό του YarisVan περιλαμβάνονται στοιχεία όπως δύο μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι, ABS με EBD, κλιματισμός, ράδιο-CD MP3 με έξι ηχεία, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια για διάφορες λειτουργίες του οχήματος και ηλεκτρική υποβοήθηση, ρυθμιζόμενο καθΆ ύψος κάθισμα για τον οδηγό κ.ά.
Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, ενώ η τοποθέτηση του ειδικού διαχωριστικού της καμπίνας των επιβατών από τον χώρο φόρτωσης, έχει δημιουργήσει έναν αρκετά πρακτικό χώρο για την τοποθέτηση πολλαπλών αντικειμένων μεγαλύτερου όγκου όπως π.χ. εργαλειοθήκες.
Ωφέλιμος όγκος 1.100 λτ.
Παρά τις εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος του (μήκος 3.885 χλστ.), το Toyota YarisVan προσφέρει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καρότσα που μπορεί να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως και 1.100 λτ.
Το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 1.250 χλστ. και το ύψος στα 920 χλστ., ενώ το πλάτος του ορίζεται στα 1.000 χλστ. και δεν επηρεάζεται παρά ελάχιστα από τους θόλους των πίσω τροχών (920 χλστ.).
Παράλληλα, το μεγάλο άνοιγμα της πίσω θύρας ευνοεί την εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του οχήματος, γεγονός που ενισχύεται και από το αρκετά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Με το ωφέλιμο φορτίο του Toyota YarisVan να ανέρχεται στα 410 κιλά, καθίσταται σαφές πως το ελαφρό επαγγελματικό της ιαπωνικής εταιρείας δεν θέτει και πολλούς περιορισμούς ως προς τον τύπο ή το βάρος των εμπορευμάτων που είναι σε θέση να υποστηρίξει.
Παράλληλα, δεν μπορούμε να παραλείψουμε την ύπαρξη ενός ειδικού δαπέδου για το χώρο φόρτωσης που, πέραν των αντικραδασμικών ιδιοτήτων του, μειώνει σημαντικά και την ολισθηρότητα του εν λόγω χώρου. Τέλος ως εξαιρετικό κρίνεται το σχήμα του διαχωριστικού της καρότσας από την καμπίνα των επιβατών, καθώς το χωροδικτύωμα στο επάνω τμήμα του επιτρέπει την άμεση οπτική επαφή με το φορτίο ανά πάσα στιγμή.
Μέση κατανάλωση καυσίμου 4,2λτ./100 χλμ.
Κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του
YarisVan, εδράζεται το μηχανικό σύνολο
D-4D των 1,4 λτ.
Ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται αρμονικά με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο προσφέροντας άμεσες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, ακόμη και με πλήρες φορτίο, ενώ τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου δεν θα ενοχλήσουν σε καμία περίπτωση τους επιβαίνοντες στο όχημα.
Η μέγιστη ισχύς του ανέρχεται στους 90 ίππους, ενώ τα 205 Nm ροπής που διατηρούνται σταθερά στο φάσμα των 1.800 – 2.800 σ.α.λ., κερδίζουν άμεσα την εμπιστοσύνη του οδηγού.
Τέλος, αλλά και πιο σημαντικό, είναι το γεγονός ότι, το εν λόγω μηχανικό σύνολο αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό, τόσο για το περιβάλλον (111 g CO2/km), όσο και –κυρίως- για την τσέπη του ιδιοκτήτη του οχήματος (μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.).
¶νετο, ουδέτερο και προβλέψιμο στο δρόμο
Όπως προαναφέραμε, ο οδηγός θα αισθανθεί οικεία και άνετα πίσω από το τιμόνι του νέου YarisVan από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.
Παράλληλα, το σχετικά γρήγορο τιμόνι και ο ιδιαίτερα μικρός κύκλος στροφής του ιαπωνικού μοντέλου (ακτίνα 4,8μ.) ευνοούν την ευελιξία του ακόμα και σε περιορισμένους χώρους, ενώ οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματος ευνοούν την άνετη εξεύρεση θέσεων στάθμευσης ακόμη και στο… χάος του κέντρου των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.
Πέραν αυτού, το ιαπωνικό μοντέλο είναι εξαιρετικά σταθερό, τόσο στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους ακόμη σε ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική του, όσο και στις στροφές όπου τα πολλαπλά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς (ABS με EBD, BA, TRC, VSC και λοιπά αρκτικόλεξα), αναλαμβάνουν να προσφέρουν «χείρα βοηθείας» στον οδηγό στις απρόσμενες καταστάσεις.
Τέλος, οφείλουμε να αναφερθούμε και στο πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων που καταφέρνουν να φιλτράρουν αποτελεσματικά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος.