ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Έντονες είναι οι αντιδράσεις του κλάδου των ΦΔΧ για την επερχόμενη αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης που θα ισχύει από 1η Ιανουαρίου του 2017.

Το τελειωτικό χτύπημα στα ΦΔΧ

3.200 Επισκέψεις στο άρθρο (1/11/2016)

Την έντονη αντίδραση της στην αναμενόμενη αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης εκφράζει η ΟΦΑΕ σε σχετική επιστολή που απέστειλε στο υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, σε συνδυασμό με την άνοδο του ΦΠΑ καθώς και τα «τσουχτερά» κόμιστρα των διοδίων, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε τον αποκλεισμό τους από το παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών οδών της χώρας, επιφέρουν έναν ασφυκτικό κλοιό πιέσεων στον κλάδο.
Αναλυτικά, η επιστολή της ΟΦΑΕ προς το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει τα εξής:
 
Σε συνέχεια της προηγούμενης αλληλογραφίας μας, επανερχόμαστε και πάλι μετά την ψήφιση του φορολογικού πολυνομοσχεδίου που, μεταξύ άλλων, προβλέπει μια σημαντική αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο κίνηση από 330 σε 410 ευρώ ανά 1.000 λτ. (αριθμ. 60, παρ. 3Αα), με ισχύ από 1.1.2017 ταυτόχρονα με την αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24% που ήδη ισχύει από 1.6.2016, για να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει το εισπρακτικό αυτό μέτρο στους Έλληνες μεταφορείς Δ.Χ. εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.
Θα θέλαμε να τονίσουμε την έντονη αντίθεση μας στις νέες αυτές αυξήσεις, οι οποίες κατά επέκταση θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος μετακίνησης των οχημάτων εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, εάν λάβουμε υπόψη και το τεράτιο κόστος χρήσης του οδικού δικτύου στο νέο αυτοκινητόδρομο, με παράλληλη και αδικαιολόγητη απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτνω από το παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας μας (άρθρο 2 το ν. 4388/16).
Σε συνδυασμό και με την κρίση που διανύει ο κλάδος μας τα τελευταία έξι έτη μετά από τον αποτυχημένο τρόπο απελευθέρωσης του επαγγέλματος, καθίσταται σχεδόν αδύνατο να ανταποκριθούμε πλέον στα τεράστια αυτά κόστη.
Οι συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο θα είναι καταστροφικές, ενώ θα δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για μετεγκατάσταση και των υπολοίπων μεταφορικών εταιρειών σε γειτονικές χώρες με πολύ πιο ευνοϊκές συνθήκες για την αύξηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.

Μια τέτοια κίνηση βέβαια θα επιφέρει άμεση μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνηση και επομένως μια σημαντική μείωση εσόδων στα ταμεία της χώρας καθώς και ένα τεράστιο πλήγμα στην ελληνική οικονομία γενικότερα.
Με την υιοθέτηση αυτού του μέτρου δεν μπορούμε να μιλάμε για υγιή ανταγωνισμό στον τομέα των μεταφορών δεδομένου ότι, οι νέες αυξημένες τιμές του πετρελαίου κίνησης δεν θα κυμαίνονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα με τις τιμές που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές ή μη χώρες, με όλες τις καταστροφικές συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο.
Θα ήταν προτιμότερο να στρέφετε την προσοχή σας και να επικεντρώνετε τις προσπάθειες σας στην υιοθέτηση μέτρων τα οποία, όχι μόνο θα επιφέρουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία της χώρας, αλλά παράλληλα θα ενισχύσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις που καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να παραμείνουν ενεργές.
Κάτι τέτοιο θα ήταν και η αποτελεσματικότερη οργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών της χώρας μας για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς που μαστίζει εδώ και χρόνια τον κλάδο μας.
Με επαρκείς και οργανωμένους ελέγχους και την αποτελεσματική επιβολή και είσπραξη προστίμων επιτόπου, όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες, από αλλοδαπά φορτηγά που μέχρι σήμερα παρανομούν ανενόχλητα στη χώρα μας, θα είχαμε και την άμεση εισροή εσόδων στη χώρα μας αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών έναντι των αλλοδαπών.
Ταυτόχρονα με την αύξηση του ΕΦΚ εξουσιοδοτείτε τα Κέντρα Αφορολόγητων Ειδών, Κ.Α.Ε. στα σύνορα της χώρας μας να προμηθεύουν αφορολόγητο πετρελαίο στα αλλοδαπά φορτηγά οχήματα συμβάλλονται έτσι και εσείς στον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Ενώ η χώρα μας συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά τον φάκελο παράβασης (Α.Π. 2013/2038) που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μη συμμόρφωση με την ενωσιακή νομοθεσία (άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ) για τους ΕΦΚ, συνεχίζοντας αδιάκοπα την διάθεση αφορολόγητων πετρελαιοειδών από την ιδιωτική εταιρεία «Κ.Α.Ε.» στα σύνορα της χώρας μας με τρίτες χώρες.