Τα δεδομένα στον χώρο των ενδοαστικών μεταφορών προϊόντων αλλάζουν ταχύτατα και ήδη, ολοένα και περισσότεροι επιτηδευματίες στρέφονται στην επιλογή εκπροσώπων της κατηγορίας των Vanette αλλά και των mini-vanette προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της επιχείρησης τους.
Με την εν λόγω αγορά να αναμένεται να πολλαπλασιάσει το μερίδιο της σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μέσα στα επόμενα χρόνια, η VW δεν θα μπορούσε να παραμείνει αμέτοχη και σε συνδυασμό με το εξαιρετικά επιτυχημένο και στη χώρα μας, Caddy Van, προσφέρει μια επιπλέον λύση που βασίζεται στο τρίθυρο αμάξωμα του Polo.
Σε σχέση με τον «ομόσταβλο» του από την κατηγορία των Vanette, το Polo (που κατατάσσεται στα mini-vanette) έχει να επιδείξει μικρότερες μεταφορικές δυνατότητες αλλά μεγαλύτερη ευελιξία και σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης χάρη στους ιδιαίτερα οικονομικούς σε κατανάλωση καυσίμου και φιλικούς προς το περιβάλλον, κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με τους οποίους διατίθεται.
Παράλληλα, η στιβαρή και επιβλητική σχεδίαση που διακρίνεται όλους τους εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η έμφαση ακόμη και στην πιο μικρή λεπτομέρεια, το κορυφαίο επίπεδο της εφαρμοσμένης τεχνολογία στα μηχανικά του μέρη και ο πληρέστατος εξοπλισμός, συνδυάζονται με μια συμφέρουσα τελική τιμή αγοράς, γεγονός που έχει συμβάλλει σημαντικά και στην πολύ καλή εμπορική πορεία του νέου mini-vanette μέσα στο τρέχον έτος.
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, για το πρώτο εξάμηνο του 2013, το VW Polo Van έχει καταφέρει να αυξήσει τις νέες ταξινομήσεις του κατά 38,10% σε σχέση με το περασμένο έτος και ήδη πλασάρεται στην 6η θέση της κατηγορίας των Vanette (3ο στα mini-vanette πίσω από τα Opel Corsavan και Ford Fiesta Van) με μερίδιο της τάξης του 7,36%.
Πιστό στην προσπάθεια για την βέλτιστη δυνατή ενημέρωση σας, το περιοδικό μας είναι το πρώτο που εξασφάλισε το VW Polo Van από την ελληνική αντιπροσωπεία της VW προκειμένου να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας από τις δυνατότητες του νέου γερμανικού ελαφρού επαγγελματικού.
Ένα από τα πρώτα στοιχεία που διαπιστώνει κανείς κατά την είσοδο του στην καμπίνα των επιβατών του VW Polo Van είναι η μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση των ευχάριστων στην όψη και την αφή επενδύσεων.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τις αδρές γραμμές και την απουσία έντονων στοιχείων εντυπωσιασμού είναι παρούσα και στο εσωτερικό του εν λόγω mini-vanette που εξάλλου δεν διαφέρει σε τίποτα από τις επιβατικές -3θυρες- εκδόσεις του Polo.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι επιτρέπει την άμεση εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Αντίστοιχα, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πληρέστατος ενώ και οι θέσεις για ποτήρια, μικροαντικείμενα, έγγραφα ή προσωπικά είδη είναι πολυάριθμες και εύκολα προσβάσιμες.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης της καμπίνας ενώ ο ημιαυτόματος κλιματισμός «Climatic» ικανοποιεί απόλυτα με τις επιδόσεις του ακόμη και κατά τη διάρκεια του ζεστού ελληνικού καλοκαιριού.
Χώρος φόρτωσης: Ωφέλιμός όγκος 1,2 κ.μ.
Παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος του VW Polo Van δεν υπερβαίνει τα 4,0 μ., το γερμανικό mini-vanette είναι σε θέση να υποστηρίξει στο εσωτερικό του αντικείμενα με συνολικό όγκο 1,2 κ.μ., μια εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η αφαίρεση της πίσω σειράς καθισμάτων και η αντικατάσταση των πίσω πλευρικών παραθύρων με μεταλλικές επιφάνειες με επένδυση στο εσωτερικό τους, έχει δημιουργήσει με μεγάλο χώρο φόρτωσης με πλήρως επίπεδο δάπεδο με επιφάνεια 1,3 τ.μ. Μακριά από τα… αδιάκριτα βλέμματα περαστικών, το VW Polo Van μπορεί να μεταφέρει πάσης φύσεως προϊόντα σε έναν χώρο με αντιολισθητικό επένδυση δαπέδου με μήκος 1.160 χλστ., πλάτος 1.240 χλστ. (960 χλστ. μεταξύ των θόλων) και ύψος 820 χλστ.).
Παράλληλα οι πολλαπλές ειδικές υποδοχές για στερέωση του φορτίου, καθιστούν την μεταφορά αντικειμένων όλων των τύπων, μια εύκολη υπόθεση. Αντίστοιχα αξίζει να σημειώσουμε πως, ανάλογα με την έκδοση του, το VW Polo Van είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία βάρους έως 488 κιλών.
Οδική συμπεριφορά: ¶νετο και απόλυτα προβλέψιμο και στο όριο
Η ομοιογένεια και το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων είναι το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται κανείς πίσω από το τιμόνι του VW Polo Van.
Το γερμανικό μικρό είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια κερδίζοντας γρήγορα την εμπιστοσύνη του οδηγού που θα εκτιμήσει το σαφές σύστημα διεύθυνσης, τα ισχυρά φρένα και το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων που του επιτρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα.
Στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους και με υψηλές ταχύτητες κίνησης, το Polo Van διατηρείται ακλόνητο ακόμα και στους έντονους πλευρικούς ανέμους ενώ η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η καλή ποιότητα κύλισης, θα διατηρήσουν χαλαρό τον οδηγό και τον συνοδηγό ακόμα και μετά από πολύωρα δρομολόγια.
Σε δρόμους με στροφές, το γερμανικό μοντέλο θα θέσει τα όρια του μόνο σε συνάρτηση με τα επίπεδα πρόσφυσης της ασφάλτου ωστόσο, ακόμη και κάτω από έντονη –ηθελημένη- πίεση, οι όποιες δυναμικές αντιδράσεις του αμαξώματος (υπερστροφή κατά κύριο λόγο) θα εμφανιστούν προοδευτικά και με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο.
Σε αυτό το στάδιο, ο οδηγός θα έχει και την… διακριτική συμπαράσταση μιας πλειάδας ηλεκτρονικών συστημάτων. Επιπρόσθετα, ακόμη και χωρίς φορτίο, το VW Polo Van είναι εξαιρετικά καλοζυγισμένο και με περιορισμένες κλίσεις στις έντονες στροφές.
Εκπομπές ρύπων από 99 gr/km
Δεδομένου ότι πρόκειται για μια εκ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών σε παγκόσμιο επίπεδο, η VW δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει εξαιρετικές λύσεις στους πελάτες της ως προς την γκάμα των μηχανικών συνόλων και το Polo Van. Οι επιλογές στους κινητήρες του εν λόγω mini-vanette περιλαμβάνουν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και έναν πετρελαιοκινητήρα, όλες με χωρητικότητα 1,2 λτ.
Στην πρώτη περίπτωση, η απόδοση ανέρχεται στους 70 ίππους και η μέση κατανάλωση καυσίμου διατηρείται στα 5,5λτ./100 χλμ. για μεικτό κύκλο κίνησης.
Ωστόσο, ο TSI βενζινοκινητήρα των 1,2 λτ. αποδίδει ισχύ 90 ίππων την ίδια στιγμή που ο 1.200άρης TDI έχει να επιδείξει μέγιστη ισχύ 75 ίππων και ροπή 180 Nm.
Πέραν του ότι τα εν λόγω μηχανικά σύνολα έχουν διαθέσιμη την μέγιστη ροπή τους από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας τους, διακρίνονται για την ιδιαίτερα περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα 3,8 λτ./100 χλμ.!
Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση, το VW Polo Van είναι σε θέση να κινηθεί χωρίς περιορισμούς εντός των ορίων του «Πράσινου Δακτυλίου» καθώς οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 128 g/km για τον βενζινοκινητήρα των 70 ίππων, στα 119 g/km για τον αντίστοιχο TSI των 90 ίππων και στα μόλις 99 g/km για τον πετρελαιοκινητήρα των 75 ίππων.