Την πρώτη οδηγική μας επαφή με το ανανεωμένο Ford Transit είχαμε κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης στο Μόναχο. Βασικό νέο στοιχείο του κυρίαρχου της κατηγορίας των Van και στην χώρα μας αποτελεί ο καινούργιος κινητήρας των 2,2 λτ. με ισχύ από 100- 155 ίππους και ροπή έως 385 Nm.
Με ιστορία 46 ετών και περισσότερες από 6,3 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, το Ford Transit συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ιστορία της αυτοκίνησης. Από το 2006 όταν και παρουσιάστηκε η υπάρχουσα γενιά του, έχει καταφέρει να κυριαρχήσει τόσο στην πανευρωπαϊκή όσο και την ελληνική αγορά χάρη στην ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα εκδόσεων του, την δυνατότητα απόκτησης του με κίνησης στους εμπρός, τους πίσω ή και όλους τους τροχούς, την –βραβευμένη- σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού και φυσικά την εξαιρετική σχέση τιμής- αξίας που επιδεικνύει. Ωστόσο η Ford έχει αποφασίσει μέχρι το 2014 να αντικαταστήσει, ανανεώσει, αναβαθμίσει πλήρως της γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της και το πρώτο δείγμα γραφής είναι το ανανεωμένο για το 2012, Transit που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Μόναχο κατά την διάρκεια της πρώτης παρουσίασης του στον διεθνή Τύπο.
Νέος κινητήρας 2,2 λτ. με ισχύ από 110- 155 ίππους Ειδοποιό διαφορά του ανανεωμένου Transit σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο αποτελεί η αντικατάσταση των κινητήρων των 2,2 και 2,4 λτ. από τον εντελώς νέο Global Duratorq TDCi των 2,2 λτ., ο οποίος θα χρησιμοποιείται και από την νέα γενιά του Ranger που θα λανσαριστεί προς το τέλος του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο λοιπόν της παγκόσμιας στρατηγικής «ONE Ford», η εταιρεία αντικαθιστά όλα τα μηχανικά σύνολα του Transit με το νέο αυτόν κινητήρα που προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 100, 125, 140 και 155 ίππων (ο τελευταίος για τις εκδόσεις RWD) και αντίστοιχη μέγιστη ροπή από 310- 385 Nm. Χάρη στο εντελώς νέο σύστημα common-rail με αυξημένη πίεση από τα 1.600 στα 1.800 bar, την επανασχεδιασμένη τεχνολογία EGR και το ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων cDPF, ο νέος κινητήρας του Transit καλύπτει χωρίς πρόβλημα τις προδιαγραφές της Euro 5 ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντικά μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου, πιο αθόρυβη λειτουργία και αυξημένα επίπεδα ισχύος και ροπής.
Νέες εκδόσεις ECOnetic με προαιρετικό «ECO Pack» Το πακέτο ECO Pack που προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του Transit για το 2012 περιλαμβάνει στο νέο σύστημα «Auto Stop Start» καθώς και τον περιοριστή ταχύτητα του οχήματος στα 100 χλμ./ώρα «Speed Limiter». Χάρη σε αυτά τα δύο συστήματα, οι έρευνες της Ford έχουν να επιδείξουν μείωση της κατανάλωσης για τις εκδόσεις FT280 SWB ECOnetic με τον νέο κινητήρα, κατά 8,5% σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 909 λτ. για έναν κύκλο χρήσης 150.000 χλμ. Παράλληλα για πρώτη φορά θα προσφέρονται και εκδόσεις ECOnetic του Transit με μακρύ μεταξόνι και μεσαία οροφή, όπου τα συνολά οφέλη σε καύσιμο ανέρχονται έως και στα 1.874 λτ. για κύκλο χρήσης 150.000 χλμ.
Συνολικά βελτιωμένη εικόνα, πολλαπλές νέες τεχνολογίες Το ανανεωμένο Ford Transit έχει να επιδείξει πολλές νέες τεχνολογίες σε ότι αφορά στην λειτουργία του κινητήρα του, ένα νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων καθώς και συστήματα όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το Hill Launch Assist κ.ά. Παράλληλα έχει αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός άνεσης στο εσωτερικό της καμπίνας όπως και η ηχομόνωση της. Περισσότερα για το ανανεωμένο Ford Transit 2012 μπορείτε να διαβάσετε στο νέο τεύχος του Auto Τρίτη Αγορά Επαγγελματικών που κυκλοφορεί προσεχώς.