Το γνωστό σε όλους μας Fiat Doblo Cargo αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα επαγγελματικά αυτοκίνητα που, τόσο στην πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 2000 και ανανεώθηκε το 2005, όσο και στην καινούρια, διατίθεται ταυτόχρονα και σε επιβατική έκδοση 5 ή 7 θέσεων.
Στην έκδοση Natural Power της δοκιμής, οι διαφοροποιήσεις αφορούν στο νέο 1400άρη, 16βάλβιδο κινητήρα που καλύπτει παράλληλα τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και κάνει χρήση δύο τύπων καυσίμου.
Εξωτερικά, το Doblo Natural Power δε διαφέρει από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του και παρουσιάζει σύγχρονη εικόνα χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση του, ενώ την παράσταση κλέβουν στοιχεία όπως τα μεγάλα, εμπρόσθια και ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με την τραπεζοειδή μάσκα και οι έντονες καμπύλες στο καπό και στα φτερά.
Τεράστιοι χώροι - ποιοτική αίσθηση
Όπως ήδη έχουμε επισημάνει σε παλαιότερες αναφορές μας, η καμπίνα επιβατών της νέας γενιάς του Doblo παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη και το ίδιο συμβαίνει και στην έκδοση Natural Power.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και ανθεκτικά, έχουν καλύτερη υφή και πιο προσεγμένη συναρμογή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του ιταλικού μοντέλου, ενώ και η εργονομία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Σαφέστατα όμως, ο τομέας στον οποίο το Doblo Natural Power αριστεύει χωρίς καμιά αμφιβολία ή δεύτερη σκέψη είναι οι διαθέσιμοι χώροι, τόσο των επιβατών, όσο και των αποσκευών.
Η καμπίνα του διαθέτει πολύ μεγάλο ύψος και πλάτος και αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ οι συρόμενες πίσω πόρτες διευκολύνουν ιδιαίτερα την είσοδο και έξοδο των επιβατών.
Επιπροσθέτως, ο χώρος των αποσκευών, πέραν της τεράστιας χωρητικότητάς του (790 λτ. έως 3.200 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), διακρίνεται για το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το επίπεδο δάπεδο και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Φυσική δύναμη!
Όπως ήδη προαναφέραμε η βασική διαφορά του εν λόγω μοντέλου σε σχέση με τις υπόλοιπες –συμβατικές- εκδόσεις του Doblo, εστιάζεται στο νέο κινητήρα των 1,4 λτ. που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του.
Σε σχέση με τον 1.600άρη κινητήρα της έκδοσης Natural Power της προηγούμενης γενιάς του Fiat Doblo, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει υπερτροφοδότη που «εκτοξεύει» την απόδοση του στους 120 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή του στα 206 Νm από τις 2.000 σ.α.λ.
Η μέγιστη ισχύς του είναι διαθέσιμη από τις 5.000 σ.α.λ.
Πληροφοριακά, αξίζει να αναφέρουμε πως, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που κινούσε την προηγούμενη γενιά του Doblo στην έκδοση Natural Power απέδιδε 92 ίππους από τις 5.750 σ.α.λ. και μόνο 130 Nm.
Παράλληλα, η μέγιστη ταχύτητα του έφθανε στα 152 χλμ./ώρα σε αντίθεση με τα 172 χλμ./ώρα που είναι η τελική ταχύτητα της νέας γενιάς του.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στις εκπομπές ρύπων, το νέο Doblo Natural Power εκλύει 134 γρ. CO2 ανά 100 χλμ. έναντι 159 της προηγούμενης γενιάς και μόλις 4,9 γρ. CO2 ανά 100 χλμ. στην περίπτωση που κινείται με καύσιμο το φυσικό αέριο (έναντι 5,8 γρ./100 χλμ. της προηγούμενης γενιάς).
Χάρη στην πολύ καλή χωροταξική διαρρύθμιση του, το Fiat Doblo Natural Power μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις δεξαμενές φυσικού αερίου (συνολικής χωρητικότητας 95 λίτρων ή 16,15 κιλών) κάτω από το δάπεδο του καθώς και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 22 λίτρων.
Με τη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, το Fiat Doblo Natural Power έχει να επιδείξει αυτονομία 325 χλμ. που αυξάνεται στα 625 χλμ. όταν χρησιμοποιηθεί και το ρεζερβουάρ βενζίνης.