Το νέο Volvo FM MethaneDiesel είναι ένα νέας γενιάς- βαρύ επαγγελματικό όχημα που προσφέρεται με σύστημα εναλλακτικών τύπων καυσίμου. Η διαφορά του με αρκετά από τα υπόλοιπα, τέτοιου είδους, οχήματα που έχουμε κατά καιρούς παρουσιάσει, αφορά στο γεγονός ότι, το εν λόγω μοντέλο, βρίσκεται στο στάδιο της μαζικής (έστω περιορισμένης) παραγωγής. Είναι δηλαδή μια βιώσιμη και πλήρως λειτουργική λύση!
Η Volvo Trucks έχει να επιδείξει μια αξιοσημείωτη ανάπτυξη στην έρευνα νέων τεχνολογιών που αφορούν στις εναλλακτικές μορφές καυσίμων και στα υβριδικά συστήματα κινητήρων για τα οχήματα της.
Μια από τις χαρακτηριστικότερες νέες προτάσεις της, η οποία δεν αφορά σε κάποιο πειραματικό φορτηγό, αλλά σε ένα όχημα που είναι έτοιμο για χρήση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, είναι το FM MethaneDiesel.
Ένα τεράστιο βήμα μπροστά
Το νέο FM MethaneDiesel είναι σε θέση να κάνει χρήση και υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο, πέραν του πετρελαίου κίνησης. Ουσιαστικά, δηλαδή, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο τύπων καυσίμου, όπως και στα γνωστά –υγραεριοκίνητα- οχήματα που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, με μια μικρή όμως διαφορά.
Η βελτιωμένη λειτουργία του κινητήρα καθώς και διάφορες άλλες τεχνολογικές εξελίξεις που έχει δεχθεί το σύστημα τροφοδοσίας του εν λόγω οχήματος, έχουν αυξήσει την απόδοση του (κατά τη χρήση μεθανίου ως καύσιμο) κατά 30%- 40%, σε σχέση με τους άλλους τύπους αέριων καυσίμων (υγραέριο κ.ά.). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος κατά 25% σε σχέση με τα οχήματα που κάνουν χρήση του υγραερίου ως καύσιμο.
Σε πρώτη φάση, το Volvo FM
MethaneDiesel προορίζεται για χρήση σε ενδοαστικές ή περιαστικές διανομές προϊόντων, ωστόσο, δεδομένου του χαρακτήρα και των τεχνικών του προδιαγραφών, είναι σε θέση να πραγματοποιήσει και εθνικές μεταφορές με ιδιαίτερα περιορισμένο κόστος χρήσης σε σχέση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά.
Κινητήρας 460 ίππων με 25% χαμηλότερη κατανάλωση
Στην… καρδιά της νέας, οικολογικής, έκδοσης του Volvo FM βρίσκεται ένας 13λιτρος κινητήρας ισχύος 460 ίππων που κάνει χρήση ενός ιδιαίτερα εξελιγμένου συστήματος τροφοδοσίας που του επιτρέπει να κινείται με καύσιμο κατά 75% μεθανίου και κατά 25% πετρελαίου κίνησης.
Επειδή όμως το σύστημα τροφοδοσίας διατηρεί την «παραδοσιακή» του μορφή, στην περίπτωση που τα αποθέματα του –εναλλακτικού τύπου- καυσίμου εξαντληθούν, το φορτηγό είναι σε θέση να συνεχίσει να κινείται με καύσιμο το πετρέλαιο, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
Όπως είναι φυσικό, πέραν της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, η λειτουργία του εν λόγω συστήματος τροφοδοσίας και η χρήση του εναλλακτικού τύπου καυσίμου, επιτρέπουν στο FM MethaneDiesel την εκπομπή σημαντικά χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (έως και κατά 70%).
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Volvo FM MethaneDiesel
Το εν λόγω φορτηγό κινείται από τον D13C κινητήρα των 12,8 λίτρων που αποδίδει μέγιστη ισχύ 460 ίππων από τις 1.400- 1.850 σ.α.λ. Η αντίστοιχη μέγιστη ροπή του ορίζεται στα 2.300 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.100- 1.400 σ.α.λ. Πέραν του συστήματος πέδησης, το FM MethaneDiesel είναι εξοπλισμένο με συμπληρωματικά συστήματα πέδησης (VEB+) συνολικής ισχύος 185+ 375 kW, ενώ ως κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί το υπερσύγχρονο I-Shift των 12 σχέσεων. Το μέγιστο μεικτό βάρος του ανέρχεται έως και στους 44 τόνους και προσφέρεται με δύο τύπους πλαισίου. Όπως είναι φυσικό, καλύπτει απόλυτα τις προδιαγραφές της Euro 5, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του. Τέλος, οι δεξαμενές καυσίμου του είναι χωρητικότητας 330 λίτρων (πετρέλαιο κίνησης) και 280 λτ. (μεθάνιο) αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά στους τύπους καμπίνας, το FM MethaneDiesel προσφέρεται με την
Sleeper Cab με εσωτερικό ύψος 157 εκ. με ένα ή δύο κρεβάτια και την Globetrotter Cab με εσωτερικό ύψος 196 εκ. και δύο κρεβάτια.