Ντεμπούτο του MAN eTGL στο Ανόβερο!
Tο βασικό χαρακτηριστικό όλων των ελαφρών και μεσαίων φορτηγών με μεικτό βάρος έως και 18t. είναι το εξής: Δεν διαθέτουν κάποιο βασικό χαρακτηριστικό!
Η γκάμα των εκδόσεων τους περιλαμβάνει τόσες πολλές εκδόσεις που, αν θέλαμε να σας παρουσιάσουμε καθεμιά εξ αυτών μόνο σε φωτογραφία, δεν θα έφτανε ο χώρος ούτε σε εγκυκλοπαίδεια.
Ωστόσο, η φύση της εργασίας για την οποία προορίζονται τα εν λόγω οχήματα, αναγκάζει τις διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες να εξελίξουν λύσεις και εκδόσεις του ίδιου οχήματος που διαφέρουν τόσο πολύ μεταξύ τους, δημιουργώντας την αρχική εντύπωση πως τα δύο αυτά φορτηγά δεν ανήκουν στη γκάμα του ίδιου μοντέλου. Ωστόσο, αν θέλουμε να είμαστε πιο ακριβείς, τότε καλό θα ήταν να τονίσουμε πως, τα φορτηγά που φιλοξενούμε στις σελίδες που ακολουθούν, έχουν εξελιχθεί με γνώμονα την υποστήριξη πολλαπλών διαφορετικών τύπων υπερκατασκευών, παρέχουν τις κατάλληλες εγγυήσεις στον οδηγό για να φέρει εις πέρας το δρομολόγιο του ακόμα και κάτω από τις αντίξοες συνθήκες που πιθανόν να αντιμετωπίσει, ενώ παράλληλα, διασφαλίζουν στον ιδιοκτήτη τους ένα εξαιρετικά περιορισμένο κόστος χρήσης, συντήρησης και –γενικότερα- ιδιοκτησίας, χάρη και στις πολλαπλές υπηρεσίες που προσφέρονται από τις αντιπροσωπείες.
DAF LF
Ο μικρότερος σε διαστάσεις και μεταφορικές δυνατότητες, εκπρόσωπος της Ολλανδικής DAF έχει καταφέρει να αποσπάσει τον τίτλο του «Truck of the Year» για το 2002 και απέναντι στον ανταγωνισμό, επιστρατεύει στοιχεία όπως είναι η κορυφαία αξιοπιστία, το περιορισμένο κόστος συντήρησης και η δυναμική σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικό. Παράλληλα, οι κινητήρες τεχνολογίας Euro 5 με τους οποίους εφοδιάζεται, αποδίδουν ισχύ από 140 έως και 285 ίππων.
Το DAF LF προσφέρεται ως πλαίσιο φορτηγού με δύο ή τρεις άξονες σε διάταξη 4x2 ή 6x2 και το μήκος του αμαξώματος του κυμαίνεται από τα 6,05- 8,99 μ.
Αντίστοιχα το μεταξόνιο του διαμορφώνεται από τα 3,0 έως και 5,4 μ., γεγονός που του επιτρέπει να υποστηρίξει μια τεράστια γκάμα υπερκατασκευών. Παράλληλα, η ολλανδική εταιρεία προσφέρει όλα τα απαραίτητα εχέγγυα για την άνετη σύνδεση της υπερκατασκευής με το πλαίσιο του οχήματος.
Δεδομένου ότι, προορίζεται για την κάλυψη μιας τεράστιας γκάμας εφαρμογών, το LF προσφέρεται, τόσο με καμπίνες ημέρας, όσο και με κρεβάτι (Day & Sleeper Cab).
Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ελκυστικός και δυναμικός, ενώ ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει από μια μεγάλη ποικιλία στοιχείων εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Τόσο τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όσο και η ποιότητα της συναρμογής τους, είναι πολύ πάνω του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι (ακόμα και στην κοντή Day Cab), δεν επιδέχονται αρνητικής κριτικής.
Αναλόγως της έκδοσης, του μεικτού βάρος και του τύπου του οχήματος, το LF προσφέρεται με μηχανικά σύνολα 4 ή 6 κυλίνδρων.
Ο PACCAR FR των 4,5 λτ. είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 140, 160 και 185 ίππων με αντίστοιχη ροπή 500, 600 και 700 Nm. Ο μεγαλύτερος PACCAR GR των 6,7 λτ. προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 220, 250 και 285 ίππων και μέγιστη ροπή 850, 950 και 1.020 Nm.
Isuzu N-Series
Ο εκπρόσωπος της Isuzu στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών φέρει την ονομασία N-Series και προσφέρεται με μεικτό βάρος από 3,5- 8,0t.
Το ιαπωνικό μοντέλο είναι ένα σκληροτράχηλο και αποδοτικό όχημα που προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων με πολλαπλούς τύπους μεταξονίου, με στενή ή φαρδιά καμπίνα και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πέραν των εξαιρετικών μεταφορικών του δυνατοτήτων, το Isuzu N-Series εφοδιάζεται και με κινητήρες τεχνολογίας Euro5, γεγονός που το καθιστά μια ιδανική λύση για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που αναζητούν έναν οικονομικό σε κόστος χρήσης και συντήρησης και, παράλληλα, ευέλικτο «συνεργάτη».
Η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας είναι λιτή και καλαίσθητη και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας με εξαιρετική συναρμολόγηση.
Το ευρύ οπτικό πεδίο που προσφέρουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες είναι το πρώτο στοιχείο που θα εκτιμήσει ο οδηγός όπως και η καλή εργονομία των διάφορων χειριστηρίων.
Η πολύ καλή δομική ακαμψία της καμπίνας σε συνδυασμό με τον πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μετωπικούς αερόσακους κ.ά., διασφαλίζουν ένα πολύ καλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας, ενώ ιδιαίτερα εύκολη είναι και η επί- αποβίβαση στο όχημα χάρη στα –μεγάλων διαστάσεων- σκαλοπάτια και το μεγάλο άνοιγμα της θύρας.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, το Isuzu N-Series προσφέρεται σε εκδόσεις μεικτό βάρος από 3,5- 8,0t. Ένα από τα βασικά του προτερήματα είναι πως, το απόβαρο του κυμαίνεται από τα 1.995- 2.065 κιλά, γεγονός που μεταφράζεται σε δυνατότητα υποστήριξης ωφέλιμου φορτίου από 1.435- 1.505 κιλά.
Το μήκος του μεταξονίου του κυμαίνεται από τα 2.480- 4.475 χλστ. και το συνολικό μήκος του αμαξώματος από τα 4.725- 7.805 χλστ. αντίστοιχα.
Ο βασικός κινητήρας του N-Series είναι χωρητικότητας 2.999 κ.εκ. και αποδίδει ισχύ 150 ίππων και ροπή 375 Nm. Παράλληλα όμως, υπάρχει και η επιλογή ενός κινητήρα 5.193 κ.εκ. με ισχύ 190 ίππων και ροπή 513 Nm.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5+1 σχέσεων ή ενός αυτόματου/ σειριακού κιβωτίου (NEES2).
Iveco Eurocargo
Το Eurocargo έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει μια εξαιρετική εμπορική πορεία από το 1991, όταν και παρουσιάστηκε και έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό μερίδιο αγοράς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Με μια τεράστια γκάμα εκδόσεων, πολλαπλούς τύπους καμπίνας, κινητήρες με ισχύ έως και 300 ίππων και εξαιρετικές μεταφορικές δυνατότητες, το Eurocargo αποτελεί την ιδανική επιλογή για μια τεράστια γκάμα επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο Ιταλός κατασκευαστής, το Eurocargo προσφέρεται σε περισσότερες από 11.000 εκδόσεις, με δύο άξονες πάντα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, η γκάμα των μεταξονίων του περιλαμβάνει 12 εκδόσεις με μήκος από 3.105- 6.570 χλστ., ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι, προσφέρεται και με καμπίνα μεταφοράς προσωπικού που μπορεί να υποστηρίξει έως και 7 επιβάτες.
Η καμπίνα ημέρας του Eurocargo είναι και η μικρότερη σε διαστάσεις στην γκάμα του, χωρίς ωστόσο, αυτό να επηρεάζει στο ελάχιστο, τόσο τους χώρους, όσο και την εργονομία της.
Πέραν αυτής το ιταλικό φορτηγό προσφέρεται και με καμπίνα με κρεβάτι.
Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε πως στις εκδόσεις του Eurocargo με μεικτό βάρος έως και 12 τόνων, η πρόσβαση στο εσωτερικό του οχήματος γίνεται με την βοήθεια μόλις ενός σκαλοπατιού . Τέλος το αναπαυτικό κρεβάτι του Eurocargo έχει πλάτος 75 εκ. και παρέχει άνετη κατάκλιση.
Όπως και οι ανταγωνιστές του, το Eurocargo προσφέρεται με κινητήρες 4 ή 6 λτ.
Ο Tector 4 των 3,92λτ. είναι διαθέσιμος με ισχύ 140, 160 ή 182 ίππων και ροπή 465, 535 ή 610 ίππων. Ο Tector 6 των 5,88 λτ. προσφέρεται με ισχύ 217, 252, 279 ή 299 ίππων και αντίστοιχη ροπή 680, 850, 950 ή 1.050 Nm.
Σε ό,τι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, αξίζει να σημειώσουμε πως, η Iveco προσφέρει συνολικά 13 επιλογές που αφορούν σε 7 χειροκίνητα, 3 αυτόματα και 3 αυτοματοποιημένα κιβώτια, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το 6τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο Eurotronic της ZG.
MAN TGL
Ο τίτλος του «Truck of the Year» για το 2006 αποτελεί μία από τις πολλές διακρίσεις του TGL που συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ποιοτικά κατασκευασμένων ελαφρών φορτηγών. Η τεράστια ποικιλία εκδόσεων σε συνδυασμό με τις κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις που υιοθετεί στα μηχανικά του μέρη, συνθέτουν ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο που καλύπτει απόλυτα μια μεγάλη ποικιλία επιχειρήσεων.
Ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει ο υποψήφιος ιδιοκτήτης του, το MAN TGL προσφέρεται με δύο άξονες και μεικτό βάρος από 7,5- 12,0t. Οι 4 διαφορετικοί τύποι καμπίνας, οι πολλαπλές επιλογές αναφορικά με τον τύπο των αξόνων και των αναρτήσεων (προαιρετικά προσφέρεται αερανάρτηση σε όλους τους άξονες) καθώς και η δυνατότητα υποστήριξης υπερκατασκευών με μήκος έως και 8,1 μ., είναι ορισμένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά.
Ένα από τα δυνατά στοιχεία του TGL έναντι του ανταγωνισμού είναι η μεγάλη ποικιλία των τύπων καμπίνας του. Οι συνολικά 4 επιλογές περιλαμβάνουν από καμπίνα ημέρας ή με κρεβάτι έως και διπλοκάμπινες παραλλαγές για την μεταφορά επιπλέον ατόμων.
Η κομψή και επιβλητική σχεδίαση, η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και φυσικά οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι (με όγκο έως και 540 λτ.), κερδίζουν άμεσα τις εντυπώσεις στην περίπτωση του γερμανικού ελαφρού φορτηγού.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το MAN TGL είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά με μηχανικά σύνολα που καλύπτουν, τόσο τη Euro 5, όσο και το πρωτόκολλο EEV χωρίς την ανάγκη διαλύματος AdBlue (διαδικασία ανακύκλωσης καυσαερίων EGR).
Τα μηχανικά σύνολα με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους που περιλαμβάνονται στις επιλογές του υποψήφιου ιδιοκτήτη αποδίδουν ισχύ 150, 180, 220 ή 250 ίππων και συνεργάζονται αρμονικά με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5, 6 ή 9 σχέσεων καθώς και υπερσύγχρονο 6τάχυτο αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο MAN TipMatic® που αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της αγοράς.
MAN TGM
Το TGM είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε μεταφορικές δυνατότητες, φορτηγά της κατηγορίας που παρουσιάζουμε καθώς το μεικτό βάρος του ξεκινά από τους 13,0t. Το κορυφαίο επίπεδο της εφαρμοσμένης τεχνολογίας, οι πολλαπλές εκδόσεις αξόνων και η τεράστια γκάμα μεταξονίων, αποτελούν ορισμένα μόνο από τα θετικότερα χαρακτηριστικά του.
Σε σχέση με το μικρότερο TGL, έχει να επιδείξει πολλαπλά κοινά μηχανικά μέρη ωστόσο σε ό,τι αφορά στις μεταφορικές του δυνατότητες, υπερτερεί χαρακτηριστικά. Προσφέρεται με 2 ή 3 άξονες και η τεράστια γκάμα μεταξονίων του περιλαμβάνει προτάσεις με μήκος έως και 6.875 χλστ., ενώ φυσικά είναι διαθέσιμο και με αερανάρτηση.
Όπως και το TGL, έτσι και το MAN TGM προσφέρεται με πολλαπλούς τύπους καμπίνας που περιλαμβάνουν εκδόσεις ημέρας, με ένα ή δύο κρεβάτια καθώς και δυνατότητα μεταφοράς έως και 7 επιβατών.
Το μεγάλο ωφέλιμο ύψος (1.569 χλστ.) και πλάτος (2.055 χλστ.) καθιστούν τις καμπίνες του TGM ιδιαίτερα ευρύχωρες, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως, πέραν της ελκυστικής και κομψής σχεδίασης καθώς και των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων (έως και 540 λτ.), ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης.
Σε ό,τι αφορά στις επιλογές του MAN TGM με μεικτό βάρος έως και 18t., η γκάμα των κινητήρων του περιλαμβάνει την επιλογή ενός 6κύλινδρου κινητήρα.
Ο MAN D08 διακρίνεται για την εξαιρετική του απόδοση και το περιορισμένο κόστος χρήσης και συντήρησης. Η μέγιστη ισχύς του ορίζεται στους 250, 290 ή 340 ίππους και συνεργάζεται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων έξι σχέσεων ή με το MAN TipMatic® των 12 σχέσεων που συγκαταλέγεται στα πιο εξελιγμένα κιβώτια ταχυτήτων της αγοράς, διευκολύνοντας σημαντικά το έργο του οδηγού και μειώνοντας, τόσο τη μέση κατανάλωση καυσίμου, όσο και την φθορά των επιμέρους μηχανικών στοιχείων του οχήματος.
Mercedes-Benz Atego
To Atego αποτελεί ένα από τα πιο καλοπουλημένα οχήματα της κατηγορίας του και στην ελληνική αγορά, ενώ η εξαιρετική τεχνογνωσία της Mercedes-Benz το έχει «προικίσει» με ορισμένα από τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα που απαντώνται στην κατηγορία. Η μεγάλη γκάμα εκδόσεων του είναι από τα βασικά του προτερήματα καθώς επίσης και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.
Οι πολλαπλοί τύποι αξόνων καθώς και η μεγάλη γκάμα διαστάσεων αποτελούν βασικά γνωρίσματα του νέου Atego.
Τα μεταξόνια με τα οποία προσφέρεται έχουν μήκος από 3,02- 5.36 μ., ενώ το συνολικό μήκος του αμαξώματος του υπερβαίνει τα 7,0μ.
Το εξαιρετικά περιορισμένο κόστος συντήρησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες και τους «ολιγαρκείς σε καύσιμο» κινητήρες, συνάδουν στην πολύ καλή εμπορική πορεία του και στην χώρα μας.
Το Atego προσφέρεται με τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας που μεταξύ άλλων μπορούν να φιλοξενήσουν στο εσωτερικό τους έως και δύο κουκέτες. Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος κυμαίνεται από τα 1.510- 1.910 χλστ., ενώ σε κάθε περίπτωση για την είσοδο στο εσωτερικό του γερμανικού φορτηγού γίνεται χρήση μόνο ενός σκαλοπατιού.
Το ταμπλό προσφέρεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με την χρήση για την οποία προορίζεται, οι αποθηκευτικοί χώροι υπερβαίνουν τους 20, ενώ και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πληρέστατος.
Τo Atego προσφέρεται με έναν κινητήρα 4,25λτ. που αποδίδει ισχύ 129, 156 ή 177 ίππων και αντίστοιχη ροπή 500, 600 ή 675 Nm. Ο κινητήρας των 4,8 λτ. είναι διαθέσιμος με ισχύ 218 ίππων και ροπή 810 Nm, ενώ ο 6κύλινδρος των 6,37λτ. προσφέρεται με ισχύ 238, 256 ή 286 ίππων και ροπή 850, 970 ή 1.120 Nm.
Στα κιβώτια ταχυτήτων προσφέρονται χειροκίνητες επιλογές 6 ή 9 σχέσεων καθώς και το αυτόματο Telligent. Παράλληλα, πρέπει να σημειώσουμε πως, χάρη στην τεχνολογία BlueTec, οι κινητήρες του Atego πληρούν τις προδιαγραφές της Euro5 και των EEV, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και σύστημα Start/Stop.
Mitsubishi Fuso Canter
Η νέα γενιά του Mitsubishi Fuso Canter έχει ξεκινήσει ήδη της εμπορική της πορεία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και εντός του άμεσου προσεχούς διαστήματος αναμένεται να λανσαριστεί και στη χώρα μας.
Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, το νέο Fuso Canter έχει να επιδείξει μια εντελώς νέα σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού. Παράλληλα όμως, προσφέρει αυξημένο ωφέλιμο φορτίο, αναβαθμισμένους κινητήρες τεχνολογίας Euro5, περισσότερες εκδόσεις χάρη και στη προσθήκη νέων επιλογών στη γκάμα των μεταξονίων, νέους τύπους ανάρτησης, προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Start/Stop για τους κινητήρες και φυσικά το νέο αυτοματοποιημένο- σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Duonic με διπλό συμπλέκτη.
Oι νέες καμπίνες του Fuso Canter έχουν να επιδείξουν έναν πληρέστατο και επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, καθώς και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους.
Καταλήγοντας, σημειώνουμε πως στις διπλοκάμπινες εκδόσεις, το Fuso Canter είναι σε θέση να υποστηρίξει έως και επτά επιβάτες.
Το νέο Mitsubishi Fuso Canter προσφέρει μεταξύ άλλων τις εκδόσεις με μεικτό βάρος 3,5t. με σύστημα αερανάρτησης. Παράλληλα όμως, υπάρχουν και εκδόσεις με μεικτό 6,0t. (αντικαθιστά αυτή των 5,5t.) αλλά και οι κορυφαίες των 7,5t. Σε ό,τι αφορά στα μεταξόνια του, το ιαπωνικό ελαφρύ φορτηγό προσφέρει επιλογές με μήκος 2,5μ., 2,8μ., 3,4μ., 3,85μ., 4,3μ. και 4,75μ.
O νέος 3,0λιτρος πετρελαιοκινητήρας του Fuso Canter προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 130, 150 (αντί 145 της προηγούμενης γενιάς) και 175 ίππων, με τη μέγιστη τιμή της ροπής του να ορίζεται στα 300, 370 και 430 Nm. Παράλληλα, τα διαστήματα των service του έχουν αυξηθεί από 30.000 χλμ. στα 40.000 χλμ.
Τέλος, η σημαντικότερη τεχνολογική καινοτομία εστιάζεται στην ύπαρξη του νέου κιβωτίου Duonic, με διπλό συμπλέκτη, που προσφέρει αυξημένη ευκολία στον χειρισμό του οχήματος, πιο γρήγορες και ομαλές εναλλαγές των σχέσεων αλλά και σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.
Nissan Atleon
Η κορυφαία επιλογή στην γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της Nissan φέρει την ονομασία Atleon και αποτελεί μια από τις πιο αξιόπιστες και δοκιμασμένες λύσεις στην αγορά των ελαφρών φορτηγών.
Η μεγάλη γκάμα μεταξονίων και οι πολλαπλές εκδόσεις ως προς το μήκος του αμαξώματος παρέχουν την δυνατότητα υποστήριξης πληθώρας εφαρμογών, ενώ το περιορισμένο κόστος συντήρησης αποτελεί ένα από τα βασικότερα ατού του έναντι του ανταγωνισμού.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του, το Atleon προσφέρεται με έξι διαφορετικά μήκη μεταξονίου (από 2,7- 5,8μ.). Ανάλογα, το μήκος του αμαξώματος του ιαπωνικού μοντέλου κυμαίνεται από τα 5,39- 7,5μ.
Σε ό,τι αφορά στις καμπίνες, το Atleon προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο διαφορετικά πλάτη, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης.
Το κορυφαίο επαγγελματικό μοντέλο στη γκάμα της Nissan προσφέρεται σε εκδόσεις με απλή ή φαρδιά καμπίνα, εκ των οποίων καμία δεν περιλαμβάνει έκδοση με κρεβάτι.
Η προσεγμένη εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων, οι άνετοι χώροι καθώς και κομψή αισθητική αποτελούν τα βασικότερα γνωρίσματα του εσωτερικού διακόσμου στις καμπίνες του Atleon, ενώ και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας καλύπτει απόλυτα ακόμα και τις πιο απαιτητικές συνθήκες χρήσης.
Ανάλογα με την έκδοση του, το Atleon προσφέρεται με μηχανικά σύνολα 4 ή 6 κυλίνδρων που πληρούν τις προδιαγραφές της Euro 5 χάρη στην τεχνολογία EGR ή SCR (ανάλογα με το μηχανικό σύνολο). Η βασική επιλογή αφορά σε έναν κινητήρα 3,0λτ. που αποδίδει ισχύ 150 ίππων ενώ ο κινητήρας των 4,5λτ. προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 140 ή 185 ίππων.
Τέλος ο κινητήρας των 6,7λτ. του ιαπωνικού ελαφρού φορτηγού είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 224 και 250 ίππων. Η μέγιστη τιμή της ροπής του εν λόγω κινητήρα ανέρχεται στα 951 Nm.
Nissan Cabstar
«Δίδυμος αδελφός» του Renault Maxity, το Nissan Cabstar αποτελεί μια ακόμη εξαιρετική επιλογή στη κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. καθώς είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία έως και 2.759 κιλών παρά τις εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις του.
Στην ελληνική αγορά, το Nissan Cabstar προσφέρεται με διπλή ή μονή καμπίνα που ανάλογα με τον τύπο της και τη διαρρύθμιση των καθισμάτων στο εσωτερικό της, είναι σε θέση να μεταφέρει από δύο έως και πέντε επιβάτες.
Τόσο το ταμπλό, όσο και η κεντρική κονσόλα, είναι καλαίσθητα και το στοιχείο που κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις είναι οι πολλαπλοί αποθηκευτικοί χώροι που έχουν προβλεφθεί… κυριολεκτικά παντού.
Το Nissan Cabstar προσφέρεται σε εκδόσεις με μεικτό βάρος 3,5t. και 4,5t. Το μήκος του μεταξονίου του ορίζεται στα 2,5μ. 2,9μ. και 3,4μ., ενώ το συνολικό μήκος του αμαξώματος διαμορφώνεται αντίστοιχα από τα 3.160- 6.673 χλστ.
Δεδομένου του μικρού μεγέθους της καμπίνας, το ωφέλιμο μήκος επί του πλαισίου για την τοποθέτηση μιας μεγάλης γκάμας υπερκατασκευών ανέρχεται έως και στα 4.743 χλστ., ενώ το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο επί του πλαισίου κυμαίνεται, αναλόγως της έκδοσης, από τα 1.621 κιλά έως τα 2.759 κιλά.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Nissan Cabstar περιλαμβάνει δύο 4κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες με χωρητικότητα 2.488 και 2.953 κ.εκ. αντίστοιχα.
Ο μικρότερος εξ αυτών αποδίδει ισχύ 130 ίππων και μέγιστη ροπή 270 Nm, ενώ ο 3,0λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει ισχύ 150 ίππων και ροπή 350 Nm από τις 1.600 σ.α.λ.
Renault Maxity
Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος του, το Renault Maxity είναι σε θέση να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο που φτάνει έως και στα 1.820 κιλά, γεγονός που το καθιστά μια από τις πληρέστερες επιλογές μεταξύ των ελαφρών φορτηγών που προορίζονται για χρήση εντός των μεγαλουπόλεων.
Μπορεί η καμπίνα του Maxity να έχει εξωτερικό πλάτος μόλις 1.870 χλστ., ωστόσο στο εσωτερικό της, έως και τρεις ενήλικοι και μεγαλόσωμοι επιβάτες θα αισθανθούν άνετα, ενώ θα βρουν και αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα.
Επίσης, το μήκος της ανέρχεται μόλις στα 1.712 χλστ., γεγονός που διασφαλίζει ένα εξαιρετικά μεγάλο μήκος επί του πλαισίου για την έδραση πάσης φύσεως υπερκατασκευών.
Οι ενισχύσεις στο εσωτερικό των θυρών και το δάπεδο σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, έχουν ως αποτέλεσμα ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης αλλά και ασφάλειας για τους επιβάτες ακόμα και μετά από πολύωρες μετακινήσεις καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο θάλαμος των επιβατών είναι τοποθετημένος ακριβώς πάνω από τον κινητήρα.
Η γκάμα των εκδόσεων του Renault Maxity περιλαμβάνει οχήματα με μεικτό βάρος από 2,8- 7,0t.
Χάρη στην ύπαρξη τριών διαφορετικών τύπων μεταξονίου (2,5, 2,9 και 3,4μ.), το συνολικό μήκος του αμαξώματος κυμαίνεται από τα 2.651 έως και τα 4.961 χλστ.
Μια προσεχτικότερη μελέτη των παραπάνω χαρακτηριστικών (συνυπολογισμένου και του μικρού μήκους της καμπίνας) καθιστά σαφές πως το Maxity είναι σε θέση να μεταφέρει πολλαπλούς τύπους υπερκατασκευών την ίδια στιγμή που με το κοντό μεταξόνιο, ο κύκλος στροφής του δεν υπερβαίνει τα 4,8 μ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο μεικτό του βάρος, το γαλλικό ελαφρύ φορτηγό προσφέρεται με 3,4, 3,5, 5,4, 5,5 ή 7,0t. με μονά ή διπλά ελαστικά για τον πίσω άξονα και δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου έως και 1.820 κιλών.
Μέσα στο 2012, το Maxity δέχθηκε μια αναβάθμιση, τόσο στην αισθητική, όσο και στα μηχανικά του μέρη και συγκεκριμένα στους κινητήρες που καλύπτουν πλέον τις προδιαγραφές των πρωτοκόλλων Euro5 και EEV.
Ο κινητήρας DXi των 2,5 λτ. αποδίδει πλέον ισχύ 120 και 140 ίππων με ροπή 250 και 270 Nm, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμος και ο DXi των 3,0 λτ. που αποδίδει ισχύ 150 ίππων και ροπή 350 Nm. Σε σχέση με τα μηχανικά σύνολα που αντικαθιστούν, οι νέοι κινητήρες εμφανίζουν μειωμένη κατανάλωση κατά 4% (τουλάχιστον), ενώ και τα διαστήματα αντικατάστασης των λιπαντικών τους έχουν αυξηθεί από τα 30.000 χλμ. στα 40.000 χλμ.
Renault Midlum
Το Renault Midlum αποτελεί μια από τις πιο καλαίσθητες και αποδοτικές προτάσεις της κατηγορίας των ελαφρών φορτηγών καθώς έχει να επιδείξει στοιχεία όπως οι –μικρής κατανάλωσης- κινητήρες, η εξαιρετική σχέση μεικτού βάρους/ ωφέλιμου φορτίου, ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και φυσικά, τα προηγμένα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας στον σχετικό εξοπλισμό.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Midlum προσφέρεται σε 75 διαφορετικές εκδόσεις με διάταξη αξόνων 4x2 ή 4x4.
Μεταξύ των βασικών του χαρακτηριστικών αξίζει να αναφέρουμε τα δώδεκα διαφορετικά μεταξόνια με μήκος από 3,07- 6,5μ. Αντίστοιχα το συνολικό μήκος του οχήματος κυμαίνεται από τα 4,0- 10,0μ., γεγονός που επιτρέπει την υποστήριξη εξαιρετικά μεγάλων υπερκατασκευών, παρά το γεγονός ότι, ο κύκλος στροφής του οχήματος παραμένει πολύ χαμηλά.
Οι επιλογές στις καμπίνες του Midlum περιλαμβάνουν τη Day, τη Long και τη διπλοκάμπινη. Σε συνδυασμό με τους πέντε διαφορετικούς τύπους πλαισίου, επιτρέπουν στον υποψήφιο ιδιοκτήτη του γαλλικού φορτηγού να επιλέξει την κατάλληλη έκδοση που ταιριάζει στην χρήση για την οποία προορίζει το όχημα. Η φινετσάτη σχεδίαση, ο κορυφαίος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και φυσικά τα αναπαυτικά κρεβάτια και τα προηγμένα συστήματα πολυμέσων, είναι ορισμένα μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Midlum.
Οι επιλογές στους κινητήρες του Midlum αφορούν σε ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο, τον DXi5 και ένα 6κύλινδρο, τον DXi7. O πρώτος προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 180 και 220 ίππων και ελάχιστη ροπή 660 Nm, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις είναι διαθέσιμες με τον DXi7 των 270 και 300 ίππων.
Τα εν λόγω μηχανικά σύνολα, διακρίνονται για την εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου, ενώ αξίζει να αναφερθούμε στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Optitronic2 που συμβάλλει στη σημαντική βελτίωση της απόδοσης του οχήματος, ενώ παράλληλα απορροφά ένα σεβαστό ποσοστό από το «φόρτο εργασίας» του οδηγού.
Scania P-Series
Η Scania δεν προσφέρει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο στην κατηγορία φορτηγών που παρουσιάζουμε, ωστόσο, είναι σε θέση να προτείνει μια τεράστια γκάμα φορτηγών που βασίζονται σε πολλαπλές εκδόσεις πλαισίων και –ως επί το πλείστον- στις καμπίνες της Σειράς P. Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, οι επιλογές αφορούν κυρίως μηχανικά σύνολα με ισχύ από 230- 420 ίππων και αποθέματα ροπής της τάξης έως και των 2.100 Nm, μια εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις της χρήσης, η Scania προσφέρει πολλαπλές εκδόσεις φορτηγών με δύο ή τρεις άξονες.
Ο υποψήφιος ιδιοκτήτης μπορεί να αποκτήσει ένα φορτηγό της σουηδικής εταιρείας με πολλαπλούς συνδυασμούς αξόνων (έως και 4x4), διάφορους τύπους αναρτήσεων (φύλλα σούστες ή πνευματικές), καθώς και μεταβαλλόμενη απόσταση του πλαισίου από το έδαφος. Περιττεύει να τονίσουμε πως, μπορεί να καλυφθούν άνετα οι απαιτήσεις ακόμα και για εξαιρετικά μεγάλη μήκη υπερκατασκευών.
Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα των καμπινών της σειράς P είναι η δυναμική σχεδίαση, τόσο του εξωτερικού, όσο και του εσωτερικού διακόσμου, η εξαιρετική ποιότητα των υλικών και ο εντυπωσιακός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις, οι καμπίνες P-Series είναι διαθέσιμες με ή χωρίς κρεβάτι, με χαμηλό ή ψηλό δάπεδο, ενώ προσφέρονται και με δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού (δύο σειρές καθισμάτων για έως και 7 επιβάτες).
Η βασική πρόταση της Scania σε αυτή την κατηγορία φορτηγών αφορά στον DC9 των 9,3 λτ. που προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 230, 270, 280, 310 ή 320 ίππων και μέγιστη ροπή από 1.050- 1.600 Nm.
Χάρη στην τεχνολογία EGR και το ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων, καλύπτονται οι προδιαγραφές της Euro 5 και των EEV, ενώ πέραν των μηχανικών κιβωτίων 6 ή 8 σχέσεων, ο 5κύλινδρος αυτός κινητήρας μπορεί να συνεργαστεί και με το υπερσύγχρονο Opticruise.
Τέλος, σε αυτή την κατηγορία φορτηγών, η Scania προσφέρει και τον πετρελαιοκινητήρα των 11,7 λτ. σε εκδόσεις με ισχύ έως 420 ίππων και αντίστοιχη ροπή έως και 2.100 Nm.
Volvo FL
Η πρόταση της Volvo σε αυτή την κατηγορία φορτηγών είναι μια από τις πληρέστερες, κομψότερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Το FL έχει να επιδείξει ορισμένα από τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά, μηχανικά μέρη που προσφέρονται στα ελαφρά φορτηγά, ενώ και η σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις και είναι απόλυτα συμβατή με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής.
Το Volvo FL προσφέρεται με μεικτό βάρος από 12-18t. Η γκάμα των μεταξονίων του περιλαμβάνει εκδόσεις με μήκος από 3,1- 6,8μ., ενώ το συνολικό μήκος του οχήματος κυμαίνεται από τα 6,2- 11,2μ.
Σε ό,τι αφορά στους άξονες, η Volvo Trucks παρέχει μόνο την επιλογή δύο, αλλά με πολλαπλούς συνδυασμούς αναρτήσεων καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς μιας ανεξάντλητης γκάμας υπερκατασκευών.
Το Volvo FL προσφέρεται με τις καμπίνες Day, Comfort και Crew Cab που έχουν ωφέλιμο εσωτερικό ύψος έως και 1,63μ.
Η ευρυχωρία, η απέριττη σχεδίαση και φυσικά ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, είναι ορισμένα από τα βασικότερα γνωρίσματα όλων των τύπων καμπίνας, ενώ οι εκδόσεις Comfort εφοδιάζονται με αναπαυτικό κρεβάτι και όλα τα απαραίτητα για την άνετη διανυκτέρευση εντός του οχήματος. Τέλος, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι εκτεταμένοι και εύκολα προσβάσιμοι.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις του, ο ιδιοκτήτης ενός Volvo FL μπορεί να το αποκτήσει με κάποια από τρεις διαφορετικές εκδόσεις του υπερσύγχρονου D7F των 7,2 λτ.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο που καλύπτει ακόμα τις προδιαγραφές των EEV είναι διαθέσιμο με ισχύ 240, 260 ή 290 ίππων και αντίστοιχη ροπή 940, 1.010 ή 1.070 Nm.
Πέραν των μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων των 6 ή 9 σχέσεων, η Volvo Trucks προσφέρει και το αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο I-Sync (έξι σχέσεων) που θεωρείται από τα πιο προηγμένα κιβώτια της αγοράς και προσφέρει απόλυτη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου κάτω από όλες τις συνθήκες.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr