Τρία Pick-Up για όλες τις χρήσεις: Και του σαλονιού και του… λιμανιού
15.339 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2013)
Παρότι οι πωλήσεις της κατηγορίας των Pick-Up στην ελληνική αγορά εμφανίζουν σημαντική πτώση, σε σχέση με τα δεδομένα των τελευταίων ετών, εξακολουθούν να αποτελούν την πιο δημοφιλή κατηγορία στη χώρα μας. Μια προσεχτική ματιά στις δυνατότητες και τον πολυχρηστικό χαρακτήρα των οχημάτων που σας παρουσιάζουμε, καθιστά σαφές το γιατί.
Η κατηγορία των Pick-Up περιλαμβάνει οχήματα με ανοικτό χώρο φόρτωσης που είναι σε θέση να μεταφέρουν φορτία αρκετά άνω του ενός τόνου ενώ παράλληλα, στο εσωτερικό τους μπορούν να φιλοξενήσουν από δύο έως και πέντε ενήλικους επιβάτες.
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες ελαφρών επαγγελματικών, τα Pick-Up μπορούν να ανταποκριθούν σε μια ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα χρήσεων και σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει το γεγονός ότι, μπορούν να κινηθούν με άνεση και ασφάλεια ακόμα και στις πιο δύσβατες περιοχές χάρη στο σύστημα 4κίνησης τους.
Παράλληλα, το επίπεδο του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που προσφέρουν είναι σε κάθε περίπτωση εφάμιλλο με αυτό των υπολοίπων επιβατικών οχημάτων.
Προκειμένου να σας προσφέρουμε μια όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα οχήματα της κατηγορίας των Pick-Up, σας παρουσιάζουμε τρία μοντέλα που, εκ πρώτης όψεως, εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.
Τα Fiat Strada, Mahindra Pick-Up και Mitsubishi L200, εκτός των αναμφίβολων διαφορών τους σε θέματα σχεδίασης και διαστάσεων, έχουν να επιδείξουν και σημαντικές διαφορές στα μηχανικά μέρη τους αλλά και στις μεταφορικές τους δυνατότητες. Ή μήπως όχι;
Κινητήρες – Κατανάλωση – Εκπομπές: Ισχυρότερο το L200, πιο «πράσινο» το Strada
Με βασικότερα προτερήματα του την κομψή και διακριτική σχεδίαση που έχουν να επιδείξουν όλοι οι εκπρόσωποι της VW καθώς και την απαράμιλλη αξιοπιστία, το VW Polo Van έχει καταφέρει ήδη να πλασαριστεί μεταξύ των πιο δημοφιλών mini-vanette και της ελληνικής αγοράς.
Συμπαγές σε διαστάσεις, ευέλικτο και φιλικό, τόσο προς το περιβάλλον, όσο και προς την… τσέπη του ιδιοκτήτη του, το Polo Van προσφέρεται με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και ημιαυτόματο κλιματισμό αλλά και ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες. Ωστόσο, δεδομένου ότι πρόκειται για την επαγγελματική έκδοση του γερμανικού μικρού, η VW έχει προικίσει το Polo Van με έναν πλήρως επίπεδο χώρο φόρτωσης, με μήκος έως και 1.160 χλστ., όπου μπορούν να φιλοξενηθούν φορτία με όγκο έως και 1,2 κ.μ. Τέλος, ο βενζινοκινητήρας των 1,2 λτ. αποδίδει ισχύ 70 ίππων και ροπή 112 Nm, ενώ καλύπτει χωρίς το παραμικρό πρόβλημα τις προδιαγραφές του «Πράσινου Δακτυλίου» καθώς οι εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν τα 128 g/km.
Διαστάσεις χώρου φόρτωσης: Πολλαπλές εκδόσεις, ποικιλία επιλογών
Μ ια προσεχτική ματιά στη γκάμα των εκδόσεων με τις οποίες είναι διαθέσιμα τα τρία Pick-Up που παρουσιάζουμε, καθιστά σαφές γιατί η εν λόγω κατηγορία έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών τα τελευταία έτη.
Το Fiat Strada προσφέρεται με δύο μήκη αμαξώματος, ωστόσο η ύπαρξη τριών διαφορετικών επιλογών ως προς το μήκος της καμπίνας (μονή, μακριά ή διπλή), μεταβάλλει το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης από τα 1.082 χλστ. έως και στα 1.685 χλστ., μια επίδοση διόλου ευκαταφρόνητη, δεδομένου ότι, το συνολικό μήκος του αμαξώματος του δεν υπερβαίνει τα 4,5μ.
Αντίστοιχη είναι και η περίπτωση του Mitsubishi L200, το οποίο προσφέρεται με τρεις τύπους καμπίνας και το μήκος του χώρου φόρτωσης του κυμαίνεται από τα 1.505 – 2.220 χλστ. Τέλος, το Mahindra Pick-Up είναι διαθέσιμο με δύο τύπους καμπίνας (κοντή ή διπλή) και το ωφέλιμο μήκος της πρώτης (2.294 χλστ.) είναι και η καλύτερη επίδοση μεταξύ των τριών.
Αντίστοιχα, το Mahindra προσφέρει το μεγαλύτερο πλάτος καμπίνας (1.520 χλστ.) καθώς και τα υψηλότερα πλευρικά τοιχώματα αυτής (550 χλστ.).
Εκτός δρόμου ικανότητες: Κορυφαίο το L200, χωρίς 4κίνηση το Strada
Σ ε ό,τι αφορά στην οδική τους συμπεριφορά, όλα τα οχήματα της κατηγορίας των Pick-Up διακρίνονται για τις εκτός δρόμου δυνατότητες τους.
Στην περίπτωση μάλιστα του L200, μπορούμε να πούμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα 4κίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το Super Select 4WD με το οποίο εφοδιάζεται, είναι και το μόνο σύστημα της κατηγορίας με τρία διαφορικά.
Πέραν αυτού, το Mahindra Pick-Up είναι επίσης σε θέση να κινηθεί χωρίς πρόβλημα ακόμη και σε ιδιαίτερα δύσβατα εδάφη, ενώ το σύστημα 4κίνησης του είναι εξαιρετικά εύχρηστο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.
Τέλος, το Fiat Strada είναι το μόνο που δεν εφοδιάζεται με σύστημα 4κίνησης, ωστόσο το σύστημα «E-Locker» επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) το πίσω διαφορικό αναβαθμίζοντας σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια που το ιταλικό Pick-Up του παρέχει στις… δύσκολες περιπτώσεις.
Μεταφορικές δυνατότητες: Βαρύτερο αλλά και με υψηλότερο ωφέλιμο το Mahindra
Α ναφορικά με το μεικτό βάρος τους, η διαφορά του Fiat Strada από τα άλλα δύο οχήματα είναι σημαντική, ωστόσο, παρά το γεγονός ότι δεν υπερβαίνει τα 1.915 κιλά σε καμία περίπτωση, είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία έως και 705 κιλών.
Στον αντίποδα, το Mahindra GOA Pick-Up με μεικτό βάρος 3.150 κιλών είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία έως και 1.190 κιλών, μια εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ το Mitsubishi L200 μπορεί να υποστηρίξει φορτία έως και 1.070 κιλών.
Αναφορικά με τις ελκτικές τους ικανότητες, η διαφορά του ιαπωνικού μοντέλου από τον ανταγωνισμό του είναι σημαντική, καθώς για τρέιλερ με φρένα, μπορεί να υποστηρίξει φορτίο έως και 2,7t.
Συμπέρασμα
Σ ύμφωνα με τα όσα σας παρουσιάσαμε στις προηγούμενες σελίδες, τα Fiat Strada, Mahindra Pick-Up και Mitsubishi L200 εμφανίζουν πολλαπλές ομοιότητες αλλά και εξίσου σημαντικές διαφορές.
Αν το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι το βασικό ζητούμενο για τον υποψήφιο αγοραστή κάποιου εξ αυτών, τότε η επιλογή του Mahindra Pick-Up είναι η πλέον αρμόζουσα. Αντίστοιχα, αν οι περιοχές και τα δρομολόγια που θα κληθούν να ακολουθήσουν… δεν υπάρχουν στον οδικό χάρτη, τότε το Mitsubishi L200 διατηρεί ένα σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού του, ενώ το ίδιο ισχύει και αναφορικά με την απόδοση των κινητήρων τους.
Ωστόσο, όσοι επιθυμούν ένα εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον όχημα, με ιδιαίτερα μικρές διαστάσεις, μεγάλη ευελιξία και όσο το δυνατόν μικρότερη μέση κατανάλωση καυσίμου, το οποίο παρΆ όλα αυτά, είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία βάρους αρκετά πάνω του μισού τόνου, τότε το Fiat Strada φαντάζει ως η ιδανική επιλογή.
Η απόφαση είναι δική σας.