Ουσιαστικά το εν λόγω σύστημα αποτελεί μια επιμέρους λειτουργία του ESP και ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα. Ο ρόλος του εστιάζει στην αντιμετώπιση των έντονων πλευρικών ανέμων που ενδέχεται να αποσταθεροποιήσουν το Sprinter, δεδομένης και της μεγάλης πλευρικής επιφάνειας των εκδόσεων Van.
Χάρη σε ειδικούς αισθητήρες, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει αν πρόκειται για ξαφνικές ριπές αέρα ή συνεχή έντονα ρεύματα διαμορφώνοντας ανάλογα τη λειτουργία του. Μέσω του κυκλώματος του ESP, αναλαμβάνει να φρενάρει μεμονωμένους τροχούς του οχήματος, διασφαλίζοντας πως το όχημα δεν θα παρεκκλίνει της προβλεπόμενης πορείας του.
Collision Prevention Assist
Το εν λόγω σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα και κάνει χρήση ενός αισθητήρα ραντάρ που υπολογίζει συνεχώς την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Στην περίπτωση που αυτή είναι μικρότερη από την προβλεπόμενη, ειδοποιεί οπτικά (αρχικά) και ηχητικά (μετέπειτα) τον οδηγό για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με το όχημα που είναι μπροστά του, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην ελαχιστοποίηση τέτοιων προβλημάτων.
Παράλληλα, μέσω του Brake Assist pro και του Adaptive Brake Assist, το Sprinter είναι σε θέση να υποβοηθήσει τον οδηγό με αυξημένη ισχύ στο σύστημα πέδησης, στην περίπτωση που αυτός επιλέξει να ακινητοποιήσει βίαια –σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης- το όχημα του.
Blind Spot Assist
Οι οδηγοί ενός επαγγελματικού οχήματος γνωρίζουν καλά πως, στο ευρύτερο περιμετρικό οπτικό τους πεδίο, υπάρχουν πολλαπλά «νεκρά» σημεία που ενδεχομένως μπορεί να κρύψουν κάποιο άλλο όχημα (αυτοκίνητο, δίκυκλο ή πεζό), με αποτέλεσμα μια π.χ. αλλαγή λωρίδας, να οδηγήσει σε μια σύγκρουση. Για το λόγο αυτό, τέσσερις αισθητήρες στις πίσω και τις κεντρικές κολόνες του αμαξώματος αναλαμβάνουν να ελέγχουν συνεχώς τα τεκταινόμενα γύρω από το όχημα και να προειδοποιούν τον οδηγό για την ύπαρξη κάποιου άλλου χρήστη του δρόμου πλησίον του οχήματος.
Lane Keeping Assist
Μια ειδική κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ καταγράφει τα δεδομένα του δρόμου όπου κινείται το όχημα και επιτρέπει σε μια κεντρική μονάδα ελέγχου να ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος. Με αυτόν τον τρόπο, όταν το όχημα παρεκκλίνει της προβλεπόμενης πορείας (π.χ. αλλαγή λωρίδας χωρίς την χρήση των δεικτών/ φλάς) το Lane Keeping Assist σπεύδει να ειδοποιήσει σχετικά τον οδηγό με ένα ηχητικό σήμα. Το Lane Keeping Assist ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.
Highbeam Assist
Μέσω της ίδιας κάμερας που χρησιμοποιείται από το Lane Keeping Assist, το Highbeam Assist αναλαμβάνει να ελέγχει αυτόματα την ισχύ της δέσμης των φώτων και όταν ανιχνεύσει πως δεν υπάρχουν οχήματα που προπορεύονται ή διασταυρώνονται με το Sprinter, ενεργοποιεί αυτόματα τη «μεγάλη» σκάλα προκειμένου να αναβαθμίσει την ορατότητα του οδηγού. Το σύστημα απενεργοποιεί την ισχυρή δέσμη φώτων επίσης αυτόματα, όταν αντιληφθεί την ύπαρξη κάποιου οχήματος ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το Highbeam Assist είναι ενεργό σε ταχύτητες κίνησης άνω των 35 χλμ./ώρα.