Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ο D-4D πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λτ. που κινεί το Toyota YarisVan είναι με διαφορά ο ισχυρότερος μεταξύ των εκπροσώπων που παρουσιάσουμε.

Στον αντίποδα, ο 1.400άρης HDi του Peugeot 208 Business είναι ο «ασθενέστερος» αλλά προσφέρει την χαμηλότερη μέση κατανάλωση καυσίμου και τους μικρότερους ρύπους.

Το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις στον χώρου φόρτωσης του 208 Business είναι το πόσο λίγο επηρεάζουν οι θόλοι των πίσω τροχών το ωφέλιμο πλάτος.

Το Fiat Punto Van προσφέρει το μέγιστο ωφέλιμο πλάτος αλλά και ύψος για τον χώρο φόρτωσης.

Το Toyota YarisVan προσφέρει τον υψηλότερο ωφέλιμο όγκο φόρτωσης με 1,1 κ.μ.

Η πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης του Peugeot 208 Business γίνεται και μέσω των πλευρικών πίσω θυρών.

Το μεταλλικό διαχωριστικό στο Toyota YarisVan επιτρέπει την άμεση επόπτευση του φορτίου ανά πάσα στιγμή.

Ουδέτερο στις αντιδράσεις του και με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το Fiat Punto Van κερδίζει άμεσα την εμπιστοσύνη του οδηγού.

Ακόμη και στο όριο, το Toyota YarisVan θα παραμείνει εύκολα ελέγξιμο και ο οδηγός μπορεί να επωφεληθεί από τα πολλαπλά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς.

Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης αποτελεί ένα από τα βασικά γνωρίσματα του γαλλικού ελαφρού επαγγελματικού.

Μικρά… στο μάτι!

10.631 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2013)

Τα ελαφρά επαγγελματικά της κατηγορίας των mini-vanette έχουν εξελιχθεί με γνώμονα την απόλυτη εκμετάλλευση της μεγάλης ευελιξίας των οχημάτων της μικρής κατηγορίας κατά την κίνηση εντός της πόλης. Παράλληλα όμως προσφέρουν έναν ιδιαίτερα μεγάλο χώρο φόρτωσης με όγκο έως 1,0 κ.μ. και ωφέλιμο φορτίο έως και 500 κιλών!

Τα mini-vanette αυξάνουν συνεχώς τις νέες ταξινομήσεις τους και στην ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών δεδομένου ότι αποτελούν ευέλικτες και προσιτές οικονομικές επιλογές για μια επιχείρηση που επιθυμεί ένα όχημα που να μπορεί να κινηθεί με άνεση εντός της πόλης πραγματοποιώντας πάσης φύσεως μεταφορές προϊόντων με περιορισμένο όγκο ή βάρος. Παράλληλα, τα νέα δεδομένα που ισχύουν και στην πρωτεύουσα (βλέπε Πράσινος Δακτύλιος), καθιστούν τα οχήματα της εν λόγω κατηγορίας ακόμη πιο ελκυστικά δεδομένου ότι οι –μικρής χωρητικότητας- κινητήρες του, καλύπτουν με άνεση τις προδιαγραφές που τίθενται αναφορικά με την ελεύθερη κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης ανά πάσα στιγμή. 
Επιπρόσθετα όμως, δεδομένης και της –μακρόχρονης πλέον- οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα, τα mini-vanette κερδίζουν έδαφος έναντι των υπολοίπων ελαφρών επαγγελματικών χάρη και στο περιορισμένο κόστος αγοράς, χρήσης και συντήρησης τους. 
Για τον λόγο αυτό, στις σελίδες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε τα υπέρ και τα κατά τριών ιδιαίτερα δημοφιλών εκπροσώπων της κατηγορίας ως προς τις μεταφορικές τους δυνατότητες και όχι μόνο. 

Κινητήρες – Κατανάλωση – Εκπομπές: Ισχυρότερο το YarisVan, πιο… οικολογικό το 208 Business
Kαι τα τρία mini-vanette που συγκρίνουμε διατίθενται σε εκδόσεις με κινητήρα πετρελαίου, γεγονός που καθιστά μια σύγκριση μεταξύ τους, εύκολη υπόθεση. Με τη γλώσσα των αριθμών, το Toyota YarisVan είναι το ισχυρότερο εκ των τριών με μέγιστη απόδοση 90 ίππων αλλά και 205 Nm ροπής ενώ ακολουθεί το Punto Van με 75 ίππους και 190 Nm ροπής. 
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Peugeot που βασίζεται στο 208, αποδεικνύεται ως το πιο «φιλικό» τόσο για την τσέπη του ιδιοκτήτη του (3,8λτ./100 χλμ. για μεικτό κύκλο χρήσης) όσο και το περιβάλλον (98 γρ. CO2/km). Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι ανταγωνιστές του, εμφανίζουν αντίστοιχα νούμερα σε αυτή την κατηγορίας. Από εκεί και πέρα όμως, αξίζει να αναφέρουμε πως, ενώ τα Toyota YarisVan και Peugeot 208 Business είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά μόνο σε μια έκδοση με πετρελαιοκινητήρα, η Fiat Professional προσφέρει στον υποψήφιο ιδιοκτήτη του Punto Van την δυνατότητα απόκτησης του τόσο με έναν 1.400άρη βενζινοκινητήρα όσο και με ένα –επίσης 1,4λτ.- μηχανικό σύνολο που μπορεί να κάνει χρήση τόσο της αμόλυβδης βενζίνης όσο και του φυσικού αερίου (CNG) ως καύσιμο. 

Διαστάσεις χώρου φόρτωσης: Πολλαπλές ομοιότητες αλλά και διαφορές
Μια λεπτομέρεια που αξίζει της προσοχής μας είναι πως, το Toyota YarisVan αν και εμφανίζει το μικρότερο συνολικό μήκος αμαξώματος, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η ελληνική αντιπροσωπεία, προσφέρει τον μεγαλύτερο –σε όγκο- χώρο φόρτωσης μεταξύ των τριών μοντέλων που παρουσιάζουμε με 1.100 λτ. 
Ο ανταγωνιστής του από την Γαλλία ακολουθεί με 1.062 λτ. ενώ το Punto Van έχει να επιδείξει ωφέλιμο όγκο 1.000 λτ. 
Αναφορικά με τις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης, το μέγιστο ωφέλιμο μήκος ανήκει στο Peugeot 208 Business με 1.335 χλστ. ενώ, το μέγιστο πλάτος απαντάται στο Fiat Punto Van (1.330 χλστ.). 
Το γαλλικό μοντέλο κερδίζει τις εντυπώσεις με το εξαιρετικό ωφέλιμο πλάτος μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών ωστόσο, υπολείπεται αρκετά τόσο του Punto Van όσο και του YarisVan ως προς το ωφέλιμο ύψος στον χώρο φόρτωσης. 
Τέλος σε ότι αφορά στην απόσταση του δαπέδου του χώρου φόρτωσης από το έδαφος (κατώφλι φόρτωσης), μεταξύ των Punto Van και 208 Business για τα οποία είχαμε στοιχεία, το δεύτερο προσφέρει την καλύτερη επίδοση και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. 

Μεταφορικές δυνατότητες: Σε κάθε περίπτωση υπερέχει το Fiat Punto Van
Μ εταξύ των μοντέλων που παρουσιάζουμε, το Toyota YarisVan είναι το ελαφρύτερο (μεικτό βάρος έως και 1.525 κιλά) ωστόσο, ανάλογα και με την έκδοση του κινητήρα, το Fiat Punto Van είναι αυτό που εμφανίζει το μικρότερο απόβαρο αλλά και το υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο.  Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Fiat Professional είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με βάρος έως και 520 κιλών τόσο στις βενζινοκίνητες όσο και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του ενώ ακολουθεί το Peugeot 208 Business με 442 κιλά και τέλος το Toyota YarisVan με 410 κιλά αντίστοιχα. 

Οδική συμπεριφορά: ¶νετα και προβλέψιμα με ή χωρίς φορτίο
Δεδομένου και του ισχυρότερου και πιο ροπάτου κινητήρα του, το Toyota YarisVan εμφανίζει την γρηγορότερη επιτάχυνση από στάση καθώς και την υψηλότερη τελική ταχύτητα. 
Ωστόσο, δεδομένου ότι αναφερόμαστε σε επαγγελματικά οχήματα, αυτό λίγο σημασία έχει. 
Σε κάθε περίπτωση το στοιχείο που χαρακτηρίζει το ιαπωνικό μοντέλου είναι το αρκετά «γρήγορο» τιμόνι του που σε συνδυασμό με το μικρότερο –μεταξύ των τριών- μήκος αμαξώματος, διασφαλίζει μια εξαιρετική ευελιξία και έναν ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής (4,8μ.). 
Ο εκπρόσωπος της Peugeot Professionnel στα mini-vanette από την άλλη διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του καθώς και τα ισχυρά φρένα που είναι σε θέση να ακινητοποιήσουν το 208 Business στην ελάχιστη δυνατή απόσταση ακόμη και με πλήρες φορτίο. 
Τέλος το Fiat Punto Van κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στο πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων του που καταφέρνουν να φιλτράρουν ιδανικά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος ενώ παράλληλα δεν επιτρέπουν τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με κλειστές στροφές. 
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως σε ότι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, το Toyota YarisVan είναι το μόνο που είναι διαθέσιμο με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. 

Συμπέρασμα
Μ ε βάση όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές πως και οι τρεις κατασκευάστριες εταιρείες επέλεξαν την δημιουργία ενός ελαφρού επαγγελματικού οχήματος βασισμένου σε ένα από τα μικρά οχήματα της γκάμας τους ωστόσο, ακολούθησαν εντελώς διαφορετικές διαδρομές για το πετύχουν. 
Το Fiat Punto Van καταφέρνει να διατηρήσει την ιταλική φινέτσα και την ουδέτερη οδική συμπεριφορά των επιβατικών εκδόσεων ωστόσο, κερδίζει τις εντυπώσεις με τις μεγάλες μεταφορικές του δυνατότητες και τις πολλαπλές επιλογές στην γκάμα των κινητήρων του. 
Το Peugeot 208 Business αποτελεί ιδανική επιλογή για τους επαγγελματίες που δεν επιθυμούν να κάνουν την παραμικρή παραχώρηση και σε θέματα άνεσης και ασφάλειας (χαρακτηριστική η ύπαρξη της μεγάλης οθόνης αφής στον εσωτερικό διάκοσμο) ενώ είναι και το μόνο που βασίζεται σε 5θυρο αμάξωμα. 
Τέλος, η πιο πρόσφατη είσοδος στην κατηγορία, το νέο Toyota YarisVan ευελπιστεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας βασισμένο στην εξαιρετική αξιοπιστία της ιαπωνικής εταιρείας, τον ισχυρό και αποδοτικό κινητήρα του αλλά και τον ιδιαίτερα μεγάλο χώρο φόρτωσης.