Θέλοντας να προλάβουμε τυχόν παρεξηγήσεις, το Piaggio Ape Calessino που είχαμε στη διάθεση μας για την φωτογράφηση, δεν είναι το ίδιο με τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν το 1949. Μέσα στο 2000, η Piaggio αποφάσισε να αναβιώσει αυτόν τον «μύθο» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ, το 2010 λανσαρίστηκε και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του. Παρόλα αυτά, οι βασικές δομές αναφορικά με τη σχεδίαση του Calessino παρέμειναν αναλλοίωτες, ως φόρος τιμής στις αντισυμβατικές φόρμες, την… χαρά της ζωής και την αίσθηση του αέρα που απολαμβάνουν στο πρόσωπο τους οι επιβάτες του.
Οι έντονες καμπύλες διατρέχουν όλο το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος του ενώ στο εσωτερικό, έχουν προβλεφθεί δύο σειρές καθισμάτων, η πρώτη για τον οδηγό και η δεύτερη για τη μεταφορά δύο ενήλικων επιβατών. Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και κατά την ολιγόωρη επαφή μας με το κατακόκκινο Calessino, το ιταλικό αυτό όχημα δεν περνά ούτε στιγμή απαρατήρητο παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του δεν υπερβαίνει τα 2,7μ. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπές εκδόσεις του Piaggio Ape, το Calessino εφοδιάζεται με ειδικό, εξαιρετικά ανθεκτικό στη χρήση, καραβόπανο (ή καμβά αν προτιμάτε) ως επένδυση για τα καθίσματα, τις τέσσερις πόρτες και την κουκούλα του, η οποία μπορεί να αναδιπλωθεί ή να αφαιρεθεί πλήρως σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς εργαλεία. Ακριβώς πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων εδράζεται ο κινητήρας ενώ από πάνω έχει προβλεφθεί μια ειδική εταζέρα που μπορεί να υποστηρίξει τις αποσκευές των επιβατών. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως το μεικτό βάρος του Calessino ανέρχεται στα 610 κιλά, με το απόβαρο του να ορίζεται στα 360 κιλά.
Τρόπος ζωής σε τρεις ρόδες
Αν μέχρι τώρα είχατε την διαμορφώσει την εντύπωση πως το Calessino είναι ένα λεπτεπίλεπτο τρίτροχο όχημα με εξαιρετικά περιορισμένες δυνατότητες, σας καλούμε να αναθεωρήσετε άμεσα.
Με ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο και μηχανικά μέρη (αναρτήσεις, φρένα κ.ά.) δοκιμασμένα για δεκαετίες στις πιο δύσκολες συνθήκες (κακοτράχαλα καλντερίμια κ.ά.), το Calessino θα ανταποκριθεί άμεσα ακόμη και στα πιο δύσκολα διατηρώντας ωστόσο πάντοτε το… χαμόγελο στα χείλη των επιβατών του. Θέτοντας συνεχώς τους επιβάτες του σε φάση αναθεώρησης ως προς τις πραγματικές αξίες της ζωής, το Calessino θα κινηθεί σε ταχύτητες ως και 55 χλμ./ώρα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα διατηρώντας μάλιστα και ένα αξιοπρεπέστατο επίπεδο ως προς την… ποιότητα κύλισης του.
Η ευελιξία του είναι απαράμιλλη καθώς εκεί που ένα συμβατικό όχημα μόλις που χωρά, το Calessino μπορεί να κάνει αναστροφή χάρη και στην όπισθεν που περιλαμβάνεται στις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων του. Φυσικά το τιμόνι θα ξυπνήσει έντονες αναμνήσεις στους κατόχους κάποιας Vespa ωστόσο, τα φρένα όσο και η κλιμάκωση των σχέσεων θα ικανοποιήσουν απόλυτα μετά από ελάχιστα λεπτά εξοικείωσης του οδηγού με αυτά.
Για όλους τους επιβάτες έχουν προβλεφθεί ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ενώ, οι κλίσεις του οχήματος στις στροφές είναι ήπιες και μάλλον διασκεδαστικές. Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το Calessino είναι μια ιδανική πρόταση τόσο για την μεταφορά επιβατών από και προς το ξενοδοχείο σε έναν τουριστικό προορισμό όπως τα ελληνικά νησιά, όσο και για χρήση σε ειδικές εκδηλώσεις, προώθηση πωλήσεων, διαφημιστικές εφαρμογές κ.ά.
Μια καρδιά με έντονο ταπεραμένο
Πρόσφατα, το νέο Calessino λανσαρίστηκε και στην ελληνική αγορά με τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα των 197 κ.εκ. που διακρίνεται για την σπιρτάδα του αλλά και την ελαστικότητα(!) του από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Ο 4χρονος αυτός, μονοκύλινδρος, βενζινοκινητήρας της Piaggio αποδίδει 10 ίππους και διακρίνεται για τις… μεσογειακές του συνήθειες ως προς την κατανάλωση καυσίμου. Ακόμη και με πλήρες φορτίο, θα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο λιλιπούτειο όχημα ενώ, η δεξαμενή βενζίνης των 10,5λτ., εγγυάται μια αρκετά μεγάλη αυτονομία!