Αν συχνά παραβλέπουμε το συγκεκριμένο γεγονός, η εξέλιξη ενός νέου οχήματος (στην περίπτωση μας, ενός φορτηγού), είναι μια δαιδαλώδης διαδικασία που διαρκεί αρκετά χρόνια. Κατά τη διάρκεια της, πολλά μπορούν να αλλάξουν καθώς, νέα δεδομένα (νομοθεσία, ανάγκες των πελατών, τεχνολογικές εξελίξεις κ.ά.), αλλάζουν συχνά άρδην τις… ισορροπίες.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση
του επικεφαλής του Σχεδιαστικού Τμήματος της Volvo Trucks, κ. Rikard Orell:
«Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στη νέα γενιά του Volvo FH το 2006. Τότε δεν είχαμε ακούσει καν για το iPhone. Ωστόσο, όταν το νέο FH παρουσιάστηκε το
2012, τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα ήταν πλέον ένα βασικό δεδομένο για την σύγχρονη
κοινωνία. Επομένως, έπρεπε να έχουν προβλέψει την
συγκεκριμένη αλλαγή».
Προκειμένου λοιπόν να ανταποκριθούν
σε όλες αυτές τις –πιθανές- εξελίξεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να
στήσουν ένα δίκτυο πληροφοριών που θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν τις
σύγχρονες –και μελλοντικές- τάσεις προκειμένου να συμβαδίζουν και πολλές φορές,
να προπορεύονται, της εποχής τους. Σε αυτή τη διαδικασία άλλωστε περιλαμβάνονται
μεταξύ άλλων και συνεντεύξεις με επαγγελματίες οδηγούς ή η έρευνα των νέων
τάσεων στην τεχνολογία και την κουλτούρα γενικότερα.
Πριν από ένα έτος, η Volvo Trucks ολοκλήρωση ένα από τα μεγαλύτερα
εγχειρήματα της σύγχρονης ιστορίας της. Συγκεκριμένα, μέσα σε ένα έτος παρουσίασε
έξι νέα μοντέλα φορτηγών τα οποία, είχαν τρία κοινά σχεδιαστικά στοιχεία. Το πρώτο
είναι το λογότυπο που πλέον εδράζεται σε πιο «περίοπτη» θέση, πιο ψηλά και
ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ του οχήματος. Το δεύτερο είναι η νέα –μεγαλύτερη-
γρίλια με κάλυμμα που παραπέμπει σε «κυψέλη» και το τρίτο είναι τα φωτιστικά
σώματα σε σχήμα «V».
Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση
για το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας ήταν να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή σχεδιαστική
ταυτότητα για κάθε ένα όχημα ξεχωριστά, διατηρώντας ωστόσο τις βασικές αρχές
της εταιρικής σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας.
Δημιουργώντας το κατάλληλο
σχήμα
Μια από τις βασικές παραμέτρους που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την εξέλιξη της σχεδίασης ενός νέου φορτηγού είναι το περιβάλλον στο οποίο θα κληθεί να επιχειρεί και οι απαιτήσεις της χρήσης στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθεί.
Ο επικεφαλής του Τμήματος
Εξωτερικής Σχεδίασης της Volvo
Trucks, κ. Asok George, αναφέρει σχετικά: «Αυτό το δεδομένο είναι εξαιρετικά
κρίσιμο στη δουλειά μας καθώς, τα οχήματα που εξελίσσουμε είναι πολύ συχνά τόσο
ο χώρος εργασίας όσο και το… σπίτι του οδηγού. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση
του κορυφαίου Volvo FH16, του πιο ισχυρού φορτηγού στον κόσμο για το οποίο,
θέλουμε μέσω της σχεδίασης του να αποπνέει την αίσθηση της ισχύος και του
δυναμισμού ωστόσο, επιβάλλεται να μην καταλήξουμε σε ένα άκρως επιθετικό
αποτέλεσμα».
Από τα σκίτσα στο τελικό
αποτέλεσμα
Από τη στιγμή που το Σχεδιαστικό Τμήμα της εταιρείας κατέληξε στη συγκεκριμένη εταιρική ταυτότητα που θα διέπει όλα τα οχήματα της γκάμας, έπρεπε να καθοριστούν οι παράμετροι που θα διαφοροποιούσαν το κάθε μοντέλο ξεχωριστά, με βάση τους περιορισμούς λόγω της νομοθεσίας και των τεχνικών προδιαγραφών τους, χωρίς φυσικά να παρεκκλίνουν σημαντικά από το αρχικό πλάνο.
Τα πρώτα σκίτσα των νέων
φορτηγών σχεδιάστηκαν το 2006 και τα εν λόγω οχήματα αναμένεται να συνεχίσουν
να κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο της ΕΕ για πολλά ακόμη χρόνια.
Σαφέστατα πρόκειται για μια
εντελώς απαιτητική διαδικασία που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με την κατανόηση
και καταγραφή δεδομένων και τάσεων που πολλοί από εμάς ενδέχεται και να
αγνοούμε πλήρως στην παρούσα φάση.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr