ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η εξέλιξη ενός φορτηγού είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που ξεκινά πολλά χρόνια πριν από την επίσημη παρουσίαση του οχήματος.

Κατά την εξέλιξη του οχήματος επιβάλλεται να ληφθούν υπόψη πολλαπλά ζητήματα καθώς και δεδομένα που θα έχουν μεταβληθεί μέχρι το λανσάρισμα του μοντέλου.

Παράλληλα, όλα τα μοντέλα πρέπει να ενσωματώνουν τόσο τα βασικά δεδομένα της εταιρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας όσο και στοιχεία που τα διαφοροποιούν.

Με βάση όλα τα παραπάνω, η Volvo Trucks παρουσίασε μια νέα πληρέστατη γκάμα φορτηγών μέσα σε λιγότερο από ένα έτος.

Σχεδιάζοντας τα φορτηγά του μέλλοντος

2.531 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2014)

Η εξέλιξη ενός νέου οχήματος είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία καθώς οι εταιρείες καλούνται να δημιουργήσουν εκπροσώπους που θα καλύπτουν τις… μελλοντικές ανάγκες των πελατών τους.

Αν συχνά παραβλέπουμε το συγκεκριμένο γεγονός, η εξέλιξη ενός νέου οχήματος (στην περίπτωση μας, ενός φορτηγού), είναι μια δαιδαλώδης διαδικασία που διαρκεί αρκετά χρόνια. Κατά τη διάρκεια της, πολλά μπορούν να αλλάξουν καθώς, νέα δεδομένα (νομοθεσία, ανάγκες των πελατών, τεχνολογικές εξελίξεις κ.ά.), αλλάζουν συχνά άρδην τις… ισορροπίες.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του επικεφαλής του Σχεδιαστικού Τμήματος της Volvo Trucks, κ. Rikard Orell: «Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στη νέα γενιά του Volvo FH το 2006. Τότε δεν είχαμε ακούσει καν για το iPhone. Ωστόσο, όταν το νέο FH παρουσιάστηκε το 2012, τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα ήταν πλέον ένα βασικό δεδομένο για την σύγχρονη κοινωνία. Επομένως, έπρεπε να έχουν προβλέψει την συγκεκριμένη αλλαγή».

Προκειμένου λοιπόν να ανταποκριθούν σε όλες αυτές τις –πιθανές- εξελίξεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να στήσουν ένα δίκτυο πληροφοριών που θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν τις σύγχρονες –και μελλοντικές- τάσεις προκειμένου να συμβαδίζουν και πολλές φορές, να προπορεύονται, της εποχής τους. Σε αυτή τη διαδικασία άλλωστε περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και συνεντεύξεις με επαγγελματίες οδηγούς ή η έρευνα των νέων τάσεων στην τεχνολογία και την κουλτούρα γενικότερα.

Πριν από ένα έτος, η Volvo Trucks ολοκλήρωση ένα από τα μεγαλύτερα εγχειρήματα της σύγχρονης ιστορίας της. Συγκεκριμένα, μέσα σε ένα έτος παρουσίασε έξι νέα μοντέλα φορτηγών τα οποία, είχαν τρία κοινά σχεδιαστικά στοιχεία. Το πρώτο είναι το λογότυπο που πλέον εδράζεται σε πιο «περίοπτη» θέση, πιο ψηλά και ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ του οχήματος. Το δεύτερο είναι η νέα –μεγαλύτερη- γρίλια με κάλυμμα που παραπέμπει σε «κυψέλη» και το τρίτο είναι τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «V».

Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση για το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας ήταν να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα για κάθε ένα όχημα ξεχωριστά, διατηρώντας ωστόσο τις βασικές αρχές της εταιρικής σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας.

 

Δημιουργώντας το κατάλληλο σχήμα

Μια από τις βασικές παραμέτρους που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την εξέλιξη της σχεδίασης ενός νέου φορτηγού είναι το περιβάλλον στο οποίο θα κληθεί να επιχειρεί και οι απαιτήσεις της χρήσης στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθεί.

Ο επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικής Σχεδίασης της Volvo Trucks, κ. Asok George, αναφέρει σχετικά: «Αυτό το δεδομένο είναι εξαιρετικά κρίσιμο στη δουλειά μας καθώς, τα οχήματα που εξελίσσουμε είναι πολύ συχνά τόσο ο χώρος εργασίας όσο και το… σπίτι του οδηγού. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του κορυφαίου Volvo FH16, του πιο ισχυρού φορτηγού στον κόσμο για το οποίο, θέλουμε μέσω της σχεδίασης του να αποπνέει την αίσθηση της ισχύος και του δυναμισμού ωστόσο, επιβάλλεται να μην καταλήξουμε σε ένα άκρως επιθετικό αποτέλεσμα».

 

Από τα σκίτσα στο τελικό αποτέλεσμα

Από τη στιγμή που το Σχεδιαστικό Τμήμα της εταιρείας κατέληξε στη συγκεκριμένη εταιρική ταυτότητα που θα διέπει όλα τα οχήματα της γκάμας, έπρεπε να καθοριστούν οι παράμετροι που θα διαφοροποιούσαν το κάθε μοντέλο ξεχωριστά, με βάση τους περιορισμούς λόγω της νομοθεσίας και των τεχνικών προδιαγραφών τους, χωρίς φυσικά να παρεκκλίνουν σημαντικά από το αρχικό πλάνο.

Τα πρώτα σκίτσα των νέων φορτηγών σχεδιάστηκαν το 2006 και τα εν λόγω οχήματα αναμένεται να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο της ΕΕ για πολλά ακόμη χρόνια.

Σαφέστατα πρόκειται για μια εντελώς απαιτητική διαδικασία που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με την κατανόηση και καταγραφή δεδομένων και τάσεων που πολλοί από εμάς ενδέχεται και να αγνοούμε πλήρως στην παρούσα φάση.